Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?  (gelezen 6538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #30 Gepost op: november 13, 2023, 12:40:08 pm »

Allemaal een kwestie van smaak en wat je feitelijk wilt aan ruimte en comfort. Persoonlijk vind ik de Holtkampers niet bijzonder praktisch, teveel toeters en bellen en erg (belachelijk)duur. Zal wel goed zijn maar 't is meer een hebbeding. Voor dat geld koop je twee Alpenkreuzers.

Ik ben oprecht benieuwd wat je onder toeters en bellen verstaat.

Naar mijn mening is juist bij HK alles super functioneel,,,
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #31 Gepost op: november 13, 2023, 06:46:00 pm »

Gefeliciteerd met jullie mooie nieuwe wagen! Jullie gaan er vast ontzettend van genieten.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #32 Gepost op: november 13, 2023, 07:39:15 pm »

Ik ben oprecht benieuwd wat je onder toeters en bellen verstaat.

Naar mijn mening is juist bij HK alles super functioneel,,,
Ik kan Jon wel begrijpen hoor.
Het airforce systeem kan dan wel functioneel zijn, maar voor mij hoort een tent zelf opslaan, ook wel voor een deel bij de kampeerervaring. Bovendien blijkt het dan vooral te werken op campings met zwaar electra, wat meestal niet het type campings zijn dat wij opzoeken. Een snel staande wagen is zeker interessant, maar dat mag dan ook snel kunnen zonder de airforce, wat deze wagens ook wel doen. Maar gezien het bovenstaande zou ik nu niet direct daarvoor  15000 euro extra op tafel leggen. Ik ben nu in ieder geval nog fit genoeg om zelf die wagen te zetten. Misschien dat als ik een stuk ouder ben en minder mobiel, en andere type van vakanties doe, daar wel meerwaarde in zie die de meerprijs verantwoorden, maar op dit moment is dat zeker niet het geval.
Bamboe keuken is dan mogelijk wel mooi, maar is dat mij 15.000 euro extra waard? Niet direct. Vindt ook de 3 vuurtjes te dicht op elkaar geplakt om praktisch te zijn en 3 potten ter gelijker tijd op kan koken(is bij veel standaard keukens van vouwwagens het geval, daarom dat ik eerder kies voor een wagen zonder keuken en een andere oplossing zoek, maar wagen zonder keuken, is niet altijd een optie hier en is dus niet iets waar ik 15000 euro extra voor zou betalen).
Alluminium velgen, is mooi, maar niet functioneel, zeker niet omdat daar ook niet zoveel van te zien is als de tent is opgeslagen. Dus zou ik daar 15000 euro extra voor betalen?
Bigfeets, geplaatst, zou ik daar 150 euro extra voor betalen dan ze zelf te plaatsen? Moeten dat voor mij dergelijke zijn? Ok ze zijn degelijker dan deze van 10 euro die ik gebruik, maar zoveel meer functioneel zijn ze ook weer niet en voor die prijs, kan ik 24 andere sets verslijten over de levensduur van deze van alko. Dat zal ook niet rap gebeuren dat ik er zoveel verslijt, dus is dat mij 245 euro extra waard? Niet echt.


Ik kan begrijpen dat dit voor anderen anders is, maar er zijn inderdaad tal van dingen aan de wagen die mogelijks leuk lijken, maar voor mij niet de meerwaarde creëren die de wagen kost en in sommige gevallen liever niet zou hebben of eerder niet zou gebruiken. En dan is dat op dit moment mij niet zoveel extra geld waard.


Maar zoals eerder gesteld, dit is hoe het nu voor mij is. Kan zijn dat over heel wat jaren onder andere omstandigheden, bepaalde aspecten juist wel belangrijk voor me worden en dan voor mij de meerprijs dat wel waard is. Ook dat kan in de loop der tijd zeker veranderen.


Ik gebruik nu ook geen luifel en heb daar geen nood aan, dus waarom dan 15000 euro extra betalen voor geen stoksluifel. Is dat voor veel mensen functioneel, zeker, maar niet voor mijn situatie.


Ik wil hier geen polemiek voor of tegen holtkamper mee veroorzaken, dat is het zeker niet. Wil gewoon aantonen dat anderen aan heel wat punten geen meerwaarde hebben en daar dan ook niet de meerprijs voor gaan betalen. En zoals gesteld in andere omstandigheden is de kans meer dan reëel dat ik andere keuzes maak. NIet iedereen heeft dezelfde noden, en maar goed ook, want als er maar één type tent nog op de camping staat, zou het ook maar saai uit zien hé.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #33 Gepost op: november 13, 2023, 08:31:55 pm »

Veel van die toeters en bellen heeft een Aart Kok ook natuurlijk. Kan mij er ook best in vinden hoor. Keuken zou ik niet willen missen (had liever 2 pitten verder uit elkaar gehad;-))

Zo hebben wij in de Classic een zeil op maat besteld (met ritsen), want regelmatig regenachtige gebieden en een hond die wat meer ruimte heeft als wij bv boodschappen doen of naar het klimpark zijn. Is het overdreven ja misschien wel voor jullie. Was voor ons een dealbreaker geweest. De boogluifel vinden we niet mooi dus die werd t niet. Zo heeft ieder zijn wensen! (Dat airforce lijkt me wel wat, maar nog nooit een camping met zulke amperes gehad…)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #34 Gepost op: november 13, 2023, 08:39:35 pm »

Tegenwoordig is 6 amp ruim voldoende.
Vond het eerst ook een gadget maar wil niet meer zonder..
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #35 Gepost op: november 13, 2023, 08:44:23 pm »

Ja die 6 ampere doelde ik op;-) dat hebben de campings waar ik kom niet. Heel misschien die op Terschelling… maar in Frankrijk knalde de hele camping er uit als 3 kachels aan stonden. En dat herken ik meer dat was 6 ampere voor de hele camping niet per plek.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #36 Gepost op: november 14, 2023, 09:07:45 am »

@ FriedelP:

Ik begrijp je verhaal maar bij de toeters en bellen denk ik aan overbodige franje en versieringen.

Dat zou van toepassing kunnen zijn op Windforce: de wagen zet je net zo snel op zonder. Het praktische ervan zit hem vooral in het in je eentje kunnen opzetten van de wagen (Kyte en Aero).

Het airco systeem heeft écht meerwaarde. Wij hebben ervaren dat het substantieel koeler was in de tent dan onder de luifel of gewoon in de schaduw!

Grappig dat je het gaskookplaatje noemt, wat mij betreft is een plaat met twee pitten ook handiger. Navraag bij Holtkamper leerde mij dat zij een te kleine partij zijn om leveranciers te bewegen een tweepitter te leveren.
Neemt niet weg dat de keuken absoluut meerwaarde heeft. Maar dat is, zoals alles met (onder andere) vouwwagens, héél persoonlijk :)



Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.378
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #37 Gepost op: november 14, 2023, 09:35:44 am »

Ik heb daarom ook duidelijk gesteld dat het voor mij geen meerwaarde heeft, of toch geen meerwaarde die me 15000 euro extra waard is. Heb ook duidelijk aangegeven dat onder andere omstandigheden ik mogelijk bepaalde dingen anders zou inschatten.


Wat airco systeem betreft, kan ik me zeker voorstellen dat dit voor heel wat mensen een meerwaarde heeft, maar wij kamperen veel hoog in de bergen, eigenlijk bijna altijd, en zijn het grootste deel van de dag zelden of nooit op de camping te vinden. 's avonds koelt het re meestal snel af en dus hebben we niet zo'n nood aan een airco systeem.


Wat keuken betreft, was mijn opmerking tweelerlei. Dat het gaat over een bamboo keuken vindt ik wel tooters en bellen die voor mij geen meerwaarde hebben tegenover een keuken van een andere vouwwagen. Wij hebben geen keuken van de vouwwagen zelf, wel een bermkeuken met ruime laadbak en met 3 ruime pitten waar ter gelijker tijd 3 pannen op het vuur kunnen staan. Hangt niet standaard aan de vouwwagen en neemt dus wat ruimte in de laadbak in, je moet met twee heffen om ze teverplaatsen maar wij vinden dat veel praktischer dan het overgrote deel van de andere keukens. Daarom voor ons eerder een nadeel dan een voordeel dat je verplicht bent die keuken er bij te nemen.


Maar het is inderdaad allemaal heel persoonlijk.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #38 Gepost op: november 14, 2023, 03:59:52 pm »

Als ze willen kunnen ze natuurlijk echt wel een leverancier vinden die een tweepits gasfornuis maakt al dan niet speciaal voor Holtkamper. Wat ze bedoelen is dat voor hun prijstechnisch niet interessant is. Vreemd eigenlijk, want je betaald iets van €5000 meerprijs voor die keuken. Sowieso vind ik vouwwagen keukentjes vrij belachelijk duur voor wat het is. Ook die van mij had een flinke meerprijs ten opzichte van het model zonder.

Gelukkig zijn er in de vouwwagenwereld heel veel opties. Voor ieder wat wils.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #39 Gepost op: november 15, 2023, 04:01:00 pm »

Ik heb daarom ook duidelijk gesteld dat het voor mij geen meerwaarde heeft, of toch geen meerwaarde die me 15000 euro extra waard is. Heb ook duidelijk aangegeven dat onder andere omstandigheden ik mogelijk bepaalde dingen anders zou inschatten.


Wat airco systeem betreft, kan ik me zeker voorstellen dat dit voor heel wat mensen een meerwaarde heeft, maar wij kamperen veel hoog in de bergen, eigenlijk bijna altijd, en zijn het grootste deel van de dag zelden of nooit op de camping te vinden. 's avonds koelt het re meestal snel af en dus hebben we niet zo'n nood aan een airco systeem.


Wat keuken betreft, was mijn opmerking tweelerlei. Dat het gaat over een bamboo keuken vindt ik wel tooters en bellen die voor mij geen meerwaarde hebben tegenover een keuken van een andere vouwwagen. Wij hebben geen keuken van de vouwwagen zelf, wel een bermkeuken met ruime laadbak en met 3 ruime pitten waar ter gelijker tijd 3 pannen op het vuur kunnen staan. Hangt niet standaard aan de vouwwagen en neemt dus wat ruimte in de laadbak in, je moet met twee heffen om ze teverplaatsen maar wij vinden dat veel praktischer dan het overgrote deel van de andere keukens. Daarom voor ons eerder een nadeel dan een voordeel dat je verplicht bent die keuken er bij te nemen.


Maar het is inderdaad allemaal heel persoonlijk.

Inderdaad, héél persoonlijk:

Voor mij is het niet hoeven tillen van een zware keuken al héél véél waard
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #40 Gepost op: november 17, 2023, 09:26:49 am »

Inderdaad, héél persoonlijk:

Voor mij is het niet hoeven tillen van een zware keuken al héél véél waard
Voor mij ook. Maar dan heb je alsnog vrij veel keuze. Camp-let, Campwerk, Trigano Itinea, Holtkamper, Aart Kok, Combi Camp, Raclet Panama Up en dan vergeet ik er vast nog wel wat.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #41 Gepost op: november 17, 2023, 10:25:37 am »

Vouwwagen kopen, is net als met een auto uitzoeken en kopen, heel veel emotie. Dus alle meningen keuzes zijn persoonlijk ( of je hebt aandelen of een belang in iets wat er mee te maken heeft, maar dan wordt het reclame). Aan ieder die een nieuwe heeft aangeschaft: Gefeliciteerd, geniet ervan, alle campings krijgen een mooiere uitstraling met vouwwagens, de tijd van “bouw”wagen is geweest. De vormgeving is sierlijk, het cubisme is geëvolueerd naar de zachtere ronde vorm

Geniet,!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #42 Gepost op: november 17, 2023, 11:32:02 am »

Tegenwoordig is 6 amp ruim voldoende.
Vond het eerst ook een gadget maar wil niet meer zonder..

En dat is met veel dingen zo. Als je het niet hebt mis je het niet, heb je het kan je niet meer zonder.

Zelf vond ik het windforce systeem ook een overbodige optie waar je helaas ook weinig keuze in hebt.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #43 Gepost op: november 27, 2023, 02:12:17 pm »

Na de vraag stellen, is het ook wel handig voor de (toekomstige) lezers van dit forum, om terug te koppelen wat de keuze uiteindelijk is geworden. Sinds vanmiddag zijn we niet meer (tent)dakloos en staat er nu een Aart Kok Livingstone GD in de garage. Hoofdreden voor de keuze voor de Aart Kok tov de Holtkamper is toch de prijs geweest. Nu lang wachten tot het testen…
Mooie uitvoering zo... ga je veel plezier aan hebben. Met wat handigheid kan je de tent met grondzeil er aan inklappen (vast nog ergens te vinden de instructie van Frankie anders stuur je maar een PB)

Belangrijkste reden om voorlopig nooit een Holtkamper te kopen is dat ze wit zijn.... kan je net zo goed een caravan kopen.. ;-)
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #44 Gepost op: november 27, 2023, 03:09:37 pm »

Belangrijkste reden om voorlopig nooit een Holtkamper te kopen is dat ze wit zijn.... kan je net zo goed een caravan kopen.. ;-)
[/quote]


Wit????


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal