Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Gewone koelkast kan wel op de camping?  (gelezen 19253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #15 Gepost op: juni 02, 2016, 12:21:40 pm »

Een compressor koelkast/koelbox is per definitie efficiënter dan een absorptie of peltier koeler.
Een losse koelkast is vaak veel beter geïsoleerd dan een koelbox.
Qua energieverbruik is een losse  koelkast beter dan welke koelbox dan ook.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2016, 12:40:45 pm »

Een koelbox heeft als grote voordeel dat bij het openen de koude lucht er niet uitstroomt. Dus is een koelbox met dezelfde koeltechniek inherent zuiniger. Maar je moet je ook afvragen hoe lang je zo'n koelkast nu gebruikt, dan is het absolute verschil niet zo groot.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.393
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #17 Gepost op: juni 02, 2016, 12:49:47 pm »

De opmerking was eerder anders bedoeld, het ging er over dat op camping een dergelijk grote koelkast ik verwacht grotendeels half leeg zou zijn en een koelkast werkt dan een stuk minder efficiënt, zeker een ouder A+ model.

Energieverbruik vindt ik wel iets om mee rekening te houden bij vakantie. Je gaat kamperen in een tent om wat meer met de natuur verbonden te zijn (bij mij toch ook een van de redenen, zal bij sommigen wel anders zijn), maar houd er dan geen rekening mee om deze een beetje toekomst te geven.

Kamperen is een relatief zuinige wijze om op reis te gaan in vergelijking met de meeste andere methoden.
Ons energieverbruik ligt op camping relatief laag. Enkel wagen en gas om met te koken, en dan uiteraard een deeltje van het energie verbruik van de voorzieningen. Auto ligt veel hoger dan normaal, rest een stuk lager! En thuis staat er ook niet veel aan.
Vermoed dat het niet minder is dan niet op reis gaan, maar ook niet echt veel meer.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #18 Gepost op: juni 02, 2016, 02:02:21 pm »

Ik ga niet elke dag boodschappen doen en ik verbruik niet altijd een volledige verpakking. Dan is een beetje redelijke koelkast handig, want het weggooien van half verbruikte verpakkingen is zeker ook niet goed voor de natuur. Daarbij is wel aangetekend dat ik ervan hou om op vakantie lekker uitgebreid te koken.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #19 Gepost op: juni 02, 2016, 02:37:36 pm »

Daarbij is wel aangetekend dat ik ervan hou om op vakantie lekker uitgebreid te koken.

 WW

En daar ook lekker de tijd voor te nemen? Ik mag graag 'slow cooken' op de camping. Jammer voor de buren die dan soms urenlang in de heerlijke luchten moeten zitten, ik kan ze helaas niet allemaal te eten vragen...  :O

(Excuus, dit was even  :off )
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #20 Gepost op: juni 02, 2016, 03:19:40 pm »

Jazeker, sloooow cooking en nieuwe (lokale) dingen uitproberen. Heerlijk
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #21 Gepost op: juni 02, 2016, 06:29:03 pm »

Nou gaat prima hoor zo'n koelkast. Neem ik al jaren mee, past precies in de disselbak (Rechtop dan wel). Sluit hem meteen aan bij aankomst. Geen probleem. Koelkast doet het fantastisch, zelfs wel eens bevroren bier uit het vriesvakje gehaald. En dat bij 35 C buiten temperatuur.

En sorry op vakantie ben ik niet echt met energie besparing bezig, volgens mij is op vakantie gaan per definitie niet energie zuinig.

Ja? En hoe groot is je koelkast die past wel in de disselbak?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.847
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #22 Gepost op: juni 02, 2016, 10:38:00 pm »

Nou gaat prima hoor zo'n koelkast. Neem ik al jaren mee, past precies in de disselbak (Rechtop dan wel). Sluit hem meteen aan bij aankomst. Geen probleem. Koelkast doet het fantastisch, zelfs wel eens bevroren bier uit het vriesvakje gehaald. En dat bij 35 C buiten temperatuur.

En sorry op vakantie ben ik niet echt met energie besparing bezig, volgens mij is op vakantie gaan per definitie niet energie zuinig.

wij nemen ook een tafelmodel koelkast mee, onze jametic heeft geen disselbak dus de koelkast gaat daar mooi op
2 spanbandjes eromheen en rijden maar...
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2016, 08:41:34 am »

wij nemen ook een tafelmodel koelkast mee, onze jametic heeft geen disselbak dus de koelkast gaat daar mooi op
2 spanbandjes eromheen en rijden maar...

ze je hem dan vast op de dissel met twee spanbanden?? ben je niet bang dat dat losschiet dan???
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.847
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #24 Gepost op: juni 03, 2016, 08:55:36 am »

Ja, links en rechtsom in een kruis eroverheen
Straktrekken en hij zit muurvast

Met 130 door Frankrijk en geen centje pijn, na 2 dagen reizen bij thuiskomst staat hij dan nog muurvast

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.847
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #25 Gepost op: juni 03, 2016, 09:02:24 am »

Impressie
Zoals je ziet is er op de dissel een betonplaten bak gemaakt waar de koelkast in staat
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #26 Gepost op: juni 03, 2016, 09:06:24 am »

Ja, links en rechtsom in een kruis eroverheen
Straktrekken en hij zit muurvast

Met 130 door Frankrijk en geen centje pijn, na 2 dagen reizen bij thuiskomst staat hij dan nog muurvast
Hahaha lol lekker koelkast toch en stomme vraag die energie van koelkast a + maak Niet uit die kan wel op de camping? Daar hebben 10/16 ampere zeker genoeg stroom toch?

Enne, als je koelkast logged Rijden en op de camping aankomst Dan hoelang mag die koelkast aan zetten?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #27 Gepost op: juni 03, 2016, 09:54:31 am »

Hemertje, voor mijn "gevoel"zit het er niet stabiel uit als ik het zo op de foto zie, maar dat zal ongetwijfeld anders zijn. Veilig rijden is denk ik voor iedereen de doelstelling als we richting vakantie gaan.

Wij hebben een een Cube Koelkast, zon kleine variant die prima achterin de auto past. Kan 1 fles drinken in de deur staan, en meer dan genoeg in de koelkast zelf plus klein vriesvakje, voor ons ideaal!
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 850
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #28 Gepost op: juni 03, 2016, 10:04:53 am »

Hemertje, voor mijn "gevoel"zit het er niet stabiel uit als ik het zo op de foto zie, maar dat zal ongetwijfeld anders zijn. Veilig rijden is denk ik voor iedereen de doelstelling als we richting vakantie gaan.
....
Ik zou wel minimaal twee spanbanden gebruiken. Mocht er dan eentje losschieten... Het bakje zit vast aan de wagen neem ik aan?
Gelogd

Wendy2016

  • Gast
Re: Gewone koelkast kan wel op de camping?
« Reactie #29 Gepost op: juni 03, 2016, 11:11:02 am »

Impressie
Zoals je ziet is er op de dissel een betonplaten bak gemaakt waar de koelkast in staat

Hahahah Ja Ik zie het... Slimmerd he  :J  bier bier bier

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal