Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Dometic bermkeuken  (gelezen 1793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick2020

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Dometic bermkeuken
« Gepost op: april 08, 2023, 11:59:27 am »

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de vouwwagen (Trigano Odyssee 2.1 (2022)) op pad. En kamperen is ook vrij nieuw voor ons.

Net op de inrit gerepareerd, dus het inladen kan beginnen.

We hebben net even de bermkeuken er af gehaald om de gas en water aansluiting nog eens te bekijken.

Nu zie ik dat het gasstel al voorzien is van gasslang en drukregelaar. Maar met wat voor aparte  slang ga ik deze nu op mijn gasfles aansluiten?!

Ik vermoed dat ik hier de komende weken nog wel vaker te vinden ben  :J



« Laatst bewerkt op: april 08, 2023, 07:28:33 pm door Rick2020 »
Gelogd

Rick2020

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Gasaansluiting Dometic bermkeuken
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2023, 12:38:41 pm »

Kan ik zelf het topic sluiten of moet een moderator dat doen?

Ik zie dat de drukregelaar voor een Campingaz fles is terwijl wij een groene fles hebben. Even een nieuwe drukregelaar ertussen dus lijkt me.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Gasaansluiting Dometic bermkeuken
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2023, 01:15:48 pm »

Inderdaad, dit is een campinggas aansluiting die zo op de campinggasten tank wordt gedraaid. Dis idd even een andere drukregelaar kopen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Rick2020

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Gasaansluiting Dometic bermkeuken
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2023, 07:29:26 pm »

Inderdaad, dit is een campinggas aansluiting die zo op de campinggasten tank wordt gedraaid. Dis idd even een andere drukregelaar kopen.

Bedankt!
Gelogd

Rick2020

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Dometic bermkeuken
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2023, 08:22:16 pm »

Toch nog even voortbordurend op de Bermkeuken van onze Trigano Odyssee (2.1(2022)) Hopelijk kan ik op jullie forumleden rekenen  WW

Ondanks dat ik veel lees dat mensen niet gebruik maken van hun bermkeuken v.w.b. water en koken, zijn wij juist wel van plan om het waterkraantje en de pitten te gebruiken. We hebben twee kleine kindjes en wij verwachten dat het toch prettig is om bijvoorbeeld tandjes te poetsen en wat water bij de hand te hebben.

Bij de keuken heb ik een vuilwaterslang gekregen en toebehoren voor het kraantje (zoals ik het zie) --> zie foto's. Maar hoe passen, diegenen die de bermkeuken ook gebruiken, dit toe? Hangen beiden ''slangen'' los in een jerrycan? Op de vuilwaterslang zit bijvoorbeeld geen schroefdop zoals ik ergens wel eens zie.

Ik had al een vuilwatertank en een jerrycan (12/13 liter) gekocht, maar ik zie nu dat deze toch wel een stukje te groot zijn om in of onder de bermkeuken te plaatsen.

Jullie hulp / advies is meer dan welkom.

Hartelijk dank! :zw
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Dometic bermkeuken
« Reactie #5 Gepost op: april 09, 2023, 12:57:03 am »

Toen wij nog stromend water hadden (vorige vouwwagen) stonden de jerrycans achter de keuken op de grond.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Dometic bermkeuken
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2023, 02:34:53 pm »

Bij ons ook de schoonwater tank op de grond, een bouwemmer als vuilwatertank (kan je bij vervoer nog iets instoppen en eventueel voor iets anders dan wateropvang gebruiken).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Dometic bermkeuken
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2023, 06:37:03 pm »

Wij gebruikten twee 5 liter jerrycans, 1 daar maakte ik een klein gaatje in de dop, dan het slangetje van de pomp doorvoeren, en het pompje aansluiten. Dit bleef zo zitten, tijdens vervoer zat de dop dus over het slangetje. Bij gebruik jerrycan vullen en dop er op draaien. De 2e jerrycan maakte ik een groter gat in de dop waar de afvoerslang door paste, deze slang liet ik los in de jerrycan hangen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Campwerk
Re: Dometic bermkeuken
« Reactie #8 Gepost op: april 12, 2023, 08:07:29 pm »

Wij hebben een 13 liter schoonwater jerrycan met een dop waar de stroomdraad en het slangetje van de pomp doorgaat. Daarnaast een 20 liter vuilwater jerrycan.
We zijn ook heel blij met het pompje. Zeker met kleine kinderen héél fijn.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2023, 10:14:27 pm door Campwerk »
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Dometic bermkeuken
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2023, 03:15:43 pm »

Ik heb geen foto's maar als ik weet dat de camping water en afvoer ver van de plek hebben dan neem ik een jerrycan voor dompelpomp mee https://www.obelink.nl/killian-steekdop-jerrycan.html?gclid=CjwKCAjw0N6hBhAUEiwAXab-TUrdQenfaV7Jh5U30aSnIGV8cdakGkZXOakciSJ7yGc1uZoTWUR0WhoCzWMQAvD_BwE#2793=8654
Voor het vuile water heb ik een opvouwbare zak/jerrycan werkt goed en neemt zo weinig plaats in. Wel is de schoonwater tank kleiner dat de vuilwater tank zodat die nooit kan overstromen.....Staan alletwee achter/naast de keuken.
Die afvoerslang heb ik ook op de raclet gehad en en nu op de odyssee (zelfde fabrieken), die kan een beetje lekken dus ver over het afvoertuitje doen en dan zorgen dat je die metalen ring goed dicht draait met een schroevendraaier.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal