Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)  (gelezen 11004 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Gepost op: maart 16, 2018, 03:55:13 pm »

Wij hebben deze week onze allereerste vouwwagen besteld, gelijk een joekel dus! Europa Camper: Suncruiser 2018 met daarbij de zonneluifel en de inritsbare luifelvoorwand
( & disselbak + één ondertent deluxe)

Nu vraag ik mij dus af;
Hoe pakken jullie je spullen handig in voor een lange vakantie (zomer) en wat doe je anders wanneer je tussendoor een overnachting maakt met een buitenlandse vakantie?

Als je tussendoor overnacht, dus de wagenbak enkel opzet, waar laat je dan al je voortent doeken en grondzeil e.d. Wat is handig om in de banken te doen, de stokken?

Ben reuze benieuwd naar handige tips van de ervaren klappers (zoals ik die benaming ben tegen gekomen :J)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2018, 04:08:32 pm »

Inderdaad heel groot :)
Wij hadden vorig jaar een cabanon Mercury, die we na 1 seizoen, omdat hij voor ons wat té groot was voor onze (vaste) plek, vervangen hebben door iets kleiners. Verder een super vouwwagen. Ii en fan. Zo deden wij het:

-alles van de keuken in de keuken (bestek, servies, nespresso, pannen...)
-de hoofdkussens onder het zeil op de keuken
- kleren onder de banken (thuis even de basis opzetten)
-tafel en 3 bodyboards onder het zeil (niet verlengd)
-voortent en luifel ook onder het zeil
-stokken en grondzeil en 4 ikeastoelen en opstapje in de middengang
-gasflessen en worteldoek, stroomkabels, haringen, hamer en worteldoek in disselbak
-koelkasten , droogrek, eten voor dag 1, wat drank, handdoeken, boeken,opplooikastje skateboards, de kinderen de vrouw en wat voorraad in de auto
-sup, peddel, surfpakken, snorkelgerief, afwaskom, een hoop andere rommel en speelgoed en zo in het dakkoffer

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2018, 04:18:19 pm »

Ah. En je volgende vraag: de laatste nacht sliepen we altijd enkel in de wagenbak. Zo veel mogelijk in de middengang (koelkast etc) Je kan ook veel kwijt onder de bedden. (Grondzeil, voortent...) De keuken stond dan gewoon buiten. Dat gaat niet anders. Daar legde ik als ze regen voorspelden het zeil over. Bij ons heeft meerdere 'laatste nachten' geregend. Dan ben je blij als alles droog is. Om die reden waren wij op zoek naar de luxe luifel, want het in de wagenbak alleen slapen viel ons tegen omdat het veel gedoe was om alles min of meer droog te kunnen houden..

Om die reden hebben we nu een snelklapper gekozen. Het gaat natuurlijk wel, in de wagenbak alleen, maar dan moet je wel veel (alles wat je onder bed legt en zo) 2x vastpakken, zeker als er regen voorspeld is. Geen grote ramp uiteraard. Wij hebben het zo een keer of 6 gedaan, maar misten dan toch een luifel aan de bak, om alles droog te houden zonder alles in het middenpad te moeten proppen. Het is alleszins beter zó, dan dat je in de ochtend nog alles moet afbreken als je nog ver moet rijden.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2018, 09:23:23 pm »

Inderdaad heel groot :)
Wij hadden vorig jaar een cabanon Mercury, die we na 1 seizoen, omdat hij voor ons wat té groot was voor onze (vaste) plek, vervangen hebben door iets kleiners. Verder een super vouwwagen. Ii en fan. Zo deden wij het:

-alles van de keuken in de keuken (bestek, servies, nespresso, pannen...)
-de hoofdkussens onder het zeil op de keuken
- kleren onder de banken (thuis even de basis opzetten)
-tafel en 3 bodyboards onder het zeil (niet verlengd)
-voortent en luifel ook onder het zeil
-stokken en grondzeil en 4 ikeastoelen en opstapje in de middengang
-gasflessen en worteldoek, stroomkabels, haringen, hamer en worteldoek in disselbak
-koelkasten , droogrek, eten voor dag 1, wat drank, handdoeken, boeken,opplooikastje skateboards, de kinderen de vrouw en wat voorraad in de auto
-sup, peddel, surfpakken, snorkelgerief, afwaskom, een hoop andere rommel en speelgoed en zo in het dakkoffer

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Dank voor je tips! Oja, wij hebben geen berm keuken erbij gekozen. Dit omdat ik het wel een smak geld vond voor iets waar ik (ben ik bang) weinig gebruik van zou gaan maken. Als we koken hebben we dit altijd buiten gedaan. En vind het dan wel een groot ding om een plek te geven in de tent ergens.
 
Past dit allemaal onder de klapbanken? Kleding voor min 4 personen. Respect! Dat gaat mij toch zeker niet lukken, vond de ruimte onder de bankjes erg smal.

Ik heb vanuit onze tent nog allerlei kastjes Defa & simpele action kastjes. Die laatste zijn niet zo stevig maar de kinder kleding kon er nog wel in.

Oké ik denk dat onze stoelen, tafel en kastjes spullen ook onder het zeil gaan, dit is wel verlengd in de hoogte.
Ligt het grondzeil bewust niet onder het zeil ivm evt viezigheid?

Onze koelkast past niet in onze auto of dakkoffer. Daarom heel blij met de mega grote disselbak!  :>
Klinkt avontuurlijk, met alle boards in t water en op het droge! Fietsen nog net niet mee :I

We hebben de afgelopen 3 zomers droog in kunnen pakken dus het inpakken net slecht weer moeten we nog gaan ervaren..   ::)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2018, 09:31:56 pm »




Dank voor je tips! Oja, wij hebben geen berm keuken erbij gekozen. Dit omdat ik het wel een smak geld vond voor iets waar ik (ben ik bang) weinig gebruik van zou gaan maken. Als we koken hebben we dit altijd buiten gedaan. En vind het dan wel een groot ding om een plek te geven in de tent ergens.
 
Past dit allemaal onder de klapbanken? Kleding voor min 4 personen. Respect! Dat gaat mij toch zeker niet lukken, vond de ruimte onder de bankjes erg smal.

Ik heb vanuit onze tent nog allerlei kastjes Defa & simpele action kastjes. Die laatste zijn niet zo stevig maar de kinder kleding kon er nog wel in.

Oké ik denk dat onze stoelen, tafel en kastjes spullen ook onder het zeil gaan, dit is wel verlengd in de hoogte.
Ligt het grondzeil bewust niet onder het zeil ivm evt viezigheid?

Onze koelkast past niet in onze auto of dakkoffer. Daarom heel blij met de mega grote disselbak!  :>
Klinkt avontuurlijk, met alle boards in t water en op het droge! Fietsen nog net niet mee :I

We hebben de afgelopen 3 zomers droog in kunnen pakken dus het inpakken net slecht weer moeten we nog gaan ervaren..   ::)

Schoenen deden we in een aparte curver, maar kleren voor 4 pasten toch in de banken ja. We gaan wel altijd naar het zuiden en nemen dus geen lange broeken, jassen en maar 2 truien of zo mee. We gaan altijd lang en moeten sowieso wassen.

Het grondzeil\worteldoek is inderdaad daar omdat dat vuil kan zijn.

Ons zeil was niet verlengd. Bij jullie gaat het dus zéker passen. Komt goed.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2018, 09:42:16 pm »

Oja dat maakt wel verschil. hier alleen nog in NL. Ook lang maar veel meer diverse kleding mee. (ook nodig gehad) Maar had best iets minder kunnen zijn. En dan iets meer wassen. Nu had ik alle vuile was thuis en lege kasten zo goed als  :I

Goed om te horen!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2018, 10:03:29 pm »

Klopt. We zijn ook al voor een weekje in NL geweest (mei vorig jaar) en als je een paar broeken en truien meeneemt (zeker voor mij, grote man, neemt dat veel plaats in), zal het niet allemaal in de bakken gaan. Een lange broek en een hoody neemt even veel plaats in als 5 shorts en 5 shirts :)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2018, 10:06:27 pm door metalpe »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 864
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2018, 10:17:28 pm »


Citaat
     
Daarom heel blij met de mega grote disselbak! 
                                       

       Let wel op de maximale kogeldruk !
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2018, 10:21:42 pm »

       Let wel op de maximale kogeldruk !
Zeker dat moeten we wel goed checken. Ik begreep dat er kogeldruk meters zijn.  Is dan een kwestie van zwaarder beladen/maken aan de achterzijde? Ook omdat we juist geen berm keuken hebben dit waarschijnlijk goed in de gaten houden
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #9 Gepost op: maart 17, 2018, 08:36:19 am »

Ah een lotgenoot met n nieuwe suncruiser. Ik lees nieuwsgierig mee! Ik hoop dit jaar eindelijk een wat legere auto te hebben...

Nog niks gelezen over slaapzakken, naar die liggen gewoon op de bedden neem ik aan?

Ik vroeg me ook af wat het "verlengde zeil" precies voor optie is? Is dat perse noodzaak als je van alles onder je afdekzeil wil gooien? Anders moet ik nog ff bellen met de Wit...
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #10 Gepost op: maart 17, 2018, 09:24:07 am »

Ah een lotgenoot met n nieuwe suncruiser. Ik lees nieuwsgierig mee! Ik hoop dit jaar eindelijk een wat legere auto te hebben...

Nog niks gelezen over slaapzakken, naar die liggen gewoon op de bedden neem ik aan?

Ik vroeg me ook af wat het "verlengde zeil" precies voor optie is? Is dat perse noodzaak als je van alles onder je afdekzeil wil gooien? Anders moet ik nog ff bellen met de Wit...

Ook gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben helemaal in de gloria (nu al!)

Goede ja, slaapzakken is denk ik ook bovenop het klapgedeelte, ik weet niet hoeveel je ertussen zou kunnen laten liggen aan dekbed/slaapzakken,
dat je geen hefboom idee krijgt tijdens het dubbelklappen (te dik?)

Het zeil is standaard zo verlengd (bij deze vouwwagen dan), je kunt dan met het elastiek spelen en geeft je 20cm in de hoogte aan extra ruimte. 
Heb je bij de Wit het boekje mee genomen?  Op blz 3 rechtsbovenin staat een fotootje.
Hoe dit precies werkt met aantrekken ga ik vragen tijdens het demonstreren als we hem gaan ophalen.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 864
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #11 Gepost op: maart 17, 2018, 09:56:37 am »

De kogeldruk is idd een kwestie van goed laden. Het mooiste is de zwaarste spullen op de as, maar dat lukt niet altijd. De spullen goed verdelen over de voor-en achterkant, en let ook op de verdeling links / rechts. Er zijn bij de campingzaken voor een paar euro disselwegers te koop, maar je kan het ook doen met een (oude) weegschaal.  De beste kogeldruk zal ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing staan, bij mij is dat tussen de 35 en 50 kg.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2018, 11:14:54 am »

Ook gefeliciteerd met de aanschaf! Ik ben helemaal in de gloria (nu al!)

Goede ja, slaapzakken is denk ik ook bovenop het klapgedeelte, ik weet niet hoeveel je ertussen zou kunnen laten liggen aan dekbed/slaapzakken,
dat je geen hefboom idee krijgt tijdens het dubbelklappen (te dik?)

Het zeil is standaard zo verlengd (bij deze vouwwagen dan), je kunt dan met het elastiek spelen en geeft je 20cm in de hoogte aan extra ruimte. 
Heb je bij de Wit het boekje mee genomen?  Op blz 3 rechtsbovenin staat een fotootje.
Hoe dit precies werkt met aantrekken ga ik vragen tijdens het demonstreren als we hem gaan ophalen.

Ah gevonden op pagina 3! Mooi dat het standaard is. Nu al zin in. Nog wachten tot half april tot we hem kunnen halen KK
Volgens mij las ik bij andere cabanons ook dat ze het met slaapzak en evt topper ook nog gewoon dubbelklappen dus zal wel geen probleem zijn.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #13 Gepost op: maart 17, 2018, 11:22:35 am »

De slaapzakken lagen bij ons in het dakkoffer.

We hebben met de vouwwagen inderdaad veel meer plek over in de auto dan toen we een huisje huurden! Zicht naar achteren blijft vrij, hoedenplank netjes dicht (gaat maar net dicht met de koelkast). Toch wat veiliger als je rondom zicht hebt.

Toen we de eerste keer een weekje weggingen met onze, lag de topper onder het zeil, maar toen paste de tafel en de bodyboards niet (tafel in het koffer). Vorig jaar zijn we echter de hele zomer weggeweest zonder topper. Dan kan de tafel onder het zeil en zo, en we hebben evengoed goed geslapen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2018, 12:08:04 pm »

Zeker dat moeten we wel goed checken. Ik begreep dat er kogeldruk meters zijn.  Is dan een kwestie van zwaarder beladen/maken aan de achterzijde? Ook omdat we juist geen berm keuken hebben dit waarschijnlijk goed in de gaten houden

Ik denk dat het meevalt, bij de uitvoering zonder keuken zit de as iets verder naar voren zodat de kogeldruk leeg vergelijkbaar is als met de uitvoeringen met keuken. Uiteraard is het wel verstandig om goed rekening te houden met juiste belading. Meten is weten, veel plezier!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal