Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)  (gelezen 10637 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #15 Gepost op: maart 17, 2018, 12:29:27 pm »

Wij hebben de Cabanon Columbia, bij ons laten we alleen op het bed dat het eerst dichtklapt slaapzakken liggen, als we dat op het andere bed doen krijgen we de bedden niet plat. Verder leggen we de tafel in het middenpad samen met wat slaapmatten van de kinderen, het opdekmatras, de tentstokken, het opstapje en de scottel.

In de bankjes hebben we de standaard camping uitrusting en spelletjes ed.

Bovenop de vouwwagen gaat evt de voortent en luifels, droogmolen kuipzel en tenttapijt en 5 stoelen,

In de disselbak zit de portapotti met vloestoffen, kist met haringen, reserve rubbers en scheerlijnen. Ook de verlengsnoeren, stoffer en blik ondertentjes en afwasteil. Vaak stoppen we er ook nog 3 slaapzakken bij.

In de auto staan dan de koelkast en pp een klapkratje met kleding, de gasflessen, kratje levensmiddelen, krat schoenen en evt de zibro

Kortom we slepen best veel mee  :#

Nou moet ik wel zeggen dat we in de zomer geen voortent meer meenemen, we zwerven dan op de bonnefooi door Frankrijk met alleen de luxe luifel
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 190
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #16 Gepost op: maart 17, 2018, 01:05:30 pm »

Wij doen in de disselbak:
2 stoelen, 2 vis krukjes, de cacdac bbq, levelers, 2 slaapzakken, schoenen, op stapkrukje, twee opklap stepjes

in gangpad leggen we:
2 slaapzakken, grondzeil, voortent, luxe luifel, tentstokken, bak (haringen, hamer en ander gereedschap)

Op de kastjes leggen we twee tafels naast met een badlaken omwikkeld

In de bankjes: voedselvoorraad (hagelslag, pindakaas), gasflessen, zonneluifel, onder tentje, lampen, 2 speedminton sets, handdoeken, bijzettent

In de lade: spelletjes, zonnebrand, zaklampen batterijen ect

Op het onderste bed (ingevouwen) liggen twee matrastoppers en op het bed in de tussen ruimte een luchtbed.

Onder dekzeil liggen dan nog twee stoelen.

Kunnen dan nog net over de vouwwagen heen kijken naar achteren vanuit de auto.

In de auto achterin dan drie tassen met kleding en toilettassen, en de mobicool koel/vriesbox en eten drinken voor onderweg

Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #17 Gepost op: maart 17, 2018, 02:27:01 pm »

Ik denk dat het meevalt, bij de uitvoering zonder keuken zit de as iets verder naar voren zodat de kogeldruk leeg vergelijkbaar is als met de uitvoeringen met keuken. Uiteraard is het wel verstandig om goed rekening te houden met juiste belading. Meten is weten, veel plezier!

Veiligheid wel belangrijk dingetje :O
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #18 Gepost op: maart 17, 2018, 04:18:37 pm »

Echt wauw wat kan er een hoop mee als ik jullie indeling zo lees! 
In de auto staan dan de koelkast en pp een klapkratje met kleding, de gasflessen, kratje levensmiddelen, krat schoenen en evt de zibro

 Wat is dat een zibro?  :)
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #19 Gepost op: maart 17, 2018, 04:23:05 pm »

Echt wauw wat kan er een hoop mee als ik jullie indeling zo lees!   
 Wat is dat een zibro?  :)

familie van de zebra neem ik aan :#
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #20 Gepost op: maart 17, 2018, 04:32:52 pm »

Een kachel die "benzine" verbruikt. Alleen is deze brandstof exclusief voor deze kachels.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #21 Gepost op: maart 17, 2018, 05:14:03 pm »

Zibro is een kachel die brandt op kerosine (schone variant van petroleum) . Daarmee houd je de tent lekker warm ook als het koud is buiten :J Zibro is een merknaam, Qlima wordt de nieuwe naam van Zibro
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #22 Gepost op: maart 17, 2018, 05:34:37 pm »

Ooo oké die is nieuw voor me! Dank voor uitleg
Gelogd

Maurice

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #23 Gepost op: maart 18, 2018, 10:15:15 am »

Ah een lotgenoot met n nieuwe suncruiser. Ik lees nieuwsgierig mee! Ik hoop dit jaar eindelijk een wat legere auto te hebben...

Nog niks gelezen over slaapzakken, naar die liggen gewoon op de bedden neem ik aan?

Ik vroeg me ook af wat het "verlengde zeil" precies voor optie is? Is dat perse noodzaak als je van alles onder je afdekzeil wil gooien? Anders moet ik nog ff bellen met de Wit...

Hoe je ‘m ook inpakt maakt volgens mij niet zoveel uit. Dat zal voor iedereen anders zijn. Er zijn wel een paar basisregels namelijk gelijke belasting voor-achter en links-rechts, zware materialen op de as en rekening houden met de maximale kogeldruk (zeker van belang bij volle disselbak).

Het inpakken benaderen als de auto zo leeg mogelijk houden is verkeerd mijns inziens. Juist alles achter de auto moet zo leeg mogelijk zijn. Dit voorkomt dat de vw gaat slingeren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

bacj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #24 Gepost op: maart 19, 2018, 05:32:36 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar een Chamonix. Ook zonder keuken en ook met die enorme disselbak. Ik maakte me eerst ook een beetje zorgen om de kogeldruk die bij ons 65 kg mag zijn, maar dat is alleszins meegevallen! En dan had ik toch de mobicool koelbox, de lichtgewicht BP gasfles (klein model), een campingaz gasfles, de grote gereedschapskist (Action) vol haringen en een hoop klein gerei zoals plankjes en wiggen in de disselbak.

Verder hebben we in de ladekast in de wagenbak (heb je die ook?) wat tekenspullen en spelletjes. In de bankjes de lampen, kabels, kookspullen die ik niet direct nodig heb, theedoeken, vaatdoekjes, opblaaskrokodillen enz.

In het gangpad staat een aantal vouwkratten met handdoeken, zwemspullen, koffiezetapparaat. De heksenbezem. En dan 2 kunststof Ikea bakken met inzet. Die zitten vol met serviesgoed en pannen. Het bestek ligt in die inzetbak. Omdat we geen keuken hebben konden we die 2 bakken zo naast het kastje met het gascomfort zetten. De koffiemokken stonden altijd binnen handbereik ;-) Plus een klein tafeltje voor onderweg.

Op de wagen onder het verhoogde zeil liggen de 5 stoelen, de grote tafel, 2 kleine kastjes en 1 grote kast.

De slaapzakken blijven op bed liggen, vastgesnoerd met de riemen waarmee ook de binnententen vastgezet worden.

De tentstokken en het tentdoek lagen in de kofferbak. Plus de kussens en het wasrekje. In het dakkoffer een aantal tassen met kleding.

Kortom: genoeg ruimte....
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #25 Gepost op: maart 20, 2018, 11:12:42 am »

Wij hebben sinds vorig jaar een Chamonix. Ook zonder keuken en ook met die enorme disselbak. Ik maakte me eerst ook een beetje zorgen om de kogeldruk die bij ons 65 kg mag zijn, maar dat is alleszins meegevallen! En dan had ik toch de mobicool koelbox, de lichtgewicht BP gasfles (klein model), een campingaz gasfles, de grote gereedschapskist (Action) vol haringen en een hoop klein gerei zoals plankjes en wiggen in de disselbak.

Verder hebben we in de ladekast in de wagenbak (heb je die ook?) wat tekenspullen en spelletjes. In de bankjes de lampen, kabels, kookspullen die ik niet direct nodig heb, theedoeken, vaatdoekjes, opblaaskrokodillen enz.

In het gangpad staat een aantal vouwkratten met handdoeken, zwemspullen, koffiezetapparaat. De heksenbezem. En dan 2 kunststof Ikea bakken met inzet. Die zitten vol met serviesgoed en pannen. Het bestek ligt in die inzetbak. Omdat we geen keuken hebben konden we die 2 bakken zo naast het kastje met het gascomfort zetten. De koffiemokken stonden altijd binnen handbereik ;-) Plus een klein tafeltje voor onderweg.

Op de wagen onder het verhoogde zeil liggen de 5 stoelen, de grote tafel, 2 kleine kastjes en 1 grote kast.

De slaapzakken blijven op bed liggen, vastgesnoerd met de riemen waarmee ook de binnententen vastgezet worden.

De tentstokken en het tentdoek lagen in de kofferbak. Plus de kussens en het wasrekje. In het dakkoffer een aantal tassen met kleding.

Kortom: genoeg ruimte....

Chanomix ook een hele mooie ruime vouwwagen! Kleine verschillen met de suncruiser

2 lades in de wagenbak klopt die zitten ook in de Suncruiser, beetje simpele laatjes wel, trok hem er in zn geheel uit, is geen soepele keukenlade zoals thuis haha.
Weet nog niet zo goed wat ik daar zelf in ga doen. Wil denk ik de 'speelgoed afdeling' van kids binnen bereik hebben in de voortent.

Dat klinkt wel een beetje als de inhoud die ik ook in de disselbak kwijt wil, alle spullen die je nodig hebt voor het opzetten.  Wiggen wel een must om aan te schaffen? En zijn die plankjes voor onder de stokken van de bedden ook handig? Vooral voor lange vakanties heb ik het idee dat het wel wat kan zakken in gras gedurende de weken.

Dat is fijn om te horen dat slaapzakken op het bed zelf kunnen blijven liggen. Aan beide kanten of het 'onderste' geklapte bed niet?

Die tentstokken en tentdoeken in de kofferbak, dit met een reden voor het opzetten of komt dit beter uit? Zou dit niet meer passen bovenop de vouwwagen.  Is jullie zeil ook verlengd? Bij de suncruiser hebben ze een verleng optie met 20cm meer hoogte onder het zeil.

Ben wel echt super blij met die ruimte. Onze eerste kampeer vakantie was het in elke gaatje iets proppen in de auto, tent zat volledig in de dak koffer en de koelkast in de achterbak. Halve achterbak dus kwijt. Rest allemaal in de auto, hoe dat gelukt is geen id. we hadden toen in ieder geval geen kastjes mee. Onmogelijk  :I
Gelogd

bacj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #26 Gepost op: maart 20, 2018, 08:50:59 pm »

Plankjes voor onder de pootjes van de wagenbak en ook voor onder de pootjes van de bedden inderdaad. Vorig jaar was de plek waar we stonden dusdanig ongelijk dat ik de onderste stelpootjes van de bedden moest afhalen en heb opgevuld/ondersteund met plankjes. Ik heb daar trouwens wat kleine reststukjes trespa voor gezaagd.
De wiggen had ik nog van de caravan, die sleep ik altijd mee. Met de vouwwagen nog niet hoeven te gebruiken.

Ik was nog vergeten, in de wagenbak staan dus enkele kratten, ook met wat levensmiddelen voor de eerste dagen (en pindakaas en hagelslag ;-) ) en een krat met schoenen.

Als we onderweg overnachten klappen we enkel de wagenbak uit. De stoelen hebben we dan toch nodig. De kasten leggen we in een van de ondertentjes. Werkt voor ons prima zo.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #27 Gepost op: maart 20, 2018, 09:14:24 pm »

In onze Raclet Safari (vergelijkbare dubbelklapper)
- in de disselbak:
* haringen
* elektra (snoeren en lampen)
* bbq gerei
* vuilnisbak
* afwasteil
* gereedschap
* worteldoek en bouwzeil
* waterpas
* slinger voor uitdraaisteunen
* plankjes voor onder uitdraaisteunen en bedpoten
* disselweger
- in de wagenbak:
* voortent (doek en stokken)
* luifel (doek en stok)
* oprolbare tafel
* tenttapijt
* verwarmingslamp
* voetensteun
* bbq (cadac grillogas)
* bezem
- in de bankjes:
* dekbedden en kussens
* koffiezetapparaat
* handdoeken
* schoonmaakgerei
- in de keuken:
* bestek
* pannen
* glazen
* bekers
* borden
- onder het afdekzeil
* matrastopper
* 4 klapstoelen
* bijzettafeltje

In de auto
- achterbak:
* koelbox (gevuld)
* kratje met eten en drinken
* shelter
* zwemspullen
* speelgoed en spelletjes

Op de auto:
- dakkoffer
* tassen met kleding
- fietsendragers
* kinderfietsen
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #28 Gepost op: maart 21, 2018, 09:08:51 pm »

thnx voor de uitleg hoe jullie dit aanpakken WW


Op de auto:
- dakkoffer
* tassen met kleding
- fietsendragers
* kinderfietsen

Is dit dakkoffer & fietsendrager, zo'n smalle versie en dan fietsendragen ernaast?  Of is het de ene of de andere :O
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Volgorde inpakken, Europacamper Suncruiser (of cabanon Chamonix)
« Reactie #29 Gepost op: maart 21, 2018, 10:30:25 pm »

thnx voor de uitleg hoe jullie dit aanpakken WW


Is dit dakkoffer & fietsendrager, zo'n smalle versie en dan fietsendragen ernaast?  Of is het de ene of de andere :O
Een opvouwbare dakkoffer met de fietsendragers aan beide zijden ernaast inderdaad. Zie de foto:
https://photos.app.goo.gl/8fnC0RbyP6U3vYrf1
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal