Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Scheve Conway Vision  (gelezen 2437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

N77S

  • Gast
Scheve Conway Vision
« Gepost op: juli 23, 2010, 04:37:09 pm »

HAllo,

Sinds 2 jaar zijn wij in het bezit van een Conway Vision. In 2009 hebben wij de wagen laten keuren en aangegeven dat de wagen scheef staat (in opgevouwen toestand) Het verschil is ongeveer 3 cm. (links staat hoger dan rechts) Bij het keuren hebben ze gezegd dat hier niets aan te doen is??

Iemand enig idee waarom dit zo is? De wagen is dan onbeladen en de ondergrond is vlak. De bandenspanning is ook goed.

Alle info en tips zijn welkom.

Gr. N77S
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Scheve Conway Vision
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2010, 06:08:30 pm »

Zit daar een torsieas onder?
Zoja dan is er helaas niets aan te doen want dan is de inwendige veer niet goed of de aanslag is kapot.
Als het een bladveer is (nogal ouderwets dus ik denk van niet) dan kun je plaatjes tussenleggen om te compenseren.

Als je bij volbeladen wagen een goede verdeling hebt dan is het denkelijk de aanslag, je kunt hier probleemloos mee rijden.
Rijden met een lege wagen zal wat bonkerig zijn wellicht, 't hoeft geen probleem te zijn.
Gelogd

N77S

  • Gast
Re:Scheve Conway Vision
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2010, 06:19:33 pm »

Bedankt voor je reactie!

Ik heb geen idee of er een torsieas onder zit. Zal dat even aan mijn man navragen.

De conway vision is van 2003.

Bij de keurig is de wagen goed gekeurd en moesten alleen de banden worden vervangen. Je zou zeggen dat er dan geen defect moet zijn. Het "probleem"was er al voor de keuring.

Verder rijd de wagen hartstikke goed en heb je er geen last van.  Als we de bagage verdelen en de zwaarste bagage op het hoogste gedeelte plaatsen dan blijft het hoogte verschil.
Gelogd

coinoperator

  • Gast
Re:Scheve Conway Vision
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2010, 06:25:48 pm »

Ik denk dat 't allemaal wel meevalt dan, het ziet er naar uit dat de as inwendig kapot is maar das niet zo'n drama zoals je merkt.
Wil je op safe dan zou je de wagen eens helemaal los van de grond moeten zetten
wielen er afhalen
en dan de ophanging eens controleren op ongewenste speling enzo.
EVT kun je dan ook eens nauwkeurig de ruststand (aanslagstand) meten om je een beeld te vormen wat er loos is.
Gelogd

N77S

  • Gast
Re:Scheve Conway Vision
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2010, 07:17:58 pm »

Super bedankt voor je antwoorden! Hier hebben wij wat aan!  :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal