Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: gebruikersvraagjes Kyte  (gelezen 19806 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swadev

  • Gast
gebruikersvraagjes Kyte
« Gepost op: juli 31, 2012, 02:27:48 pm »

Hallo allemaal,
Sinds vorige week zijn wij trotse bezitters van een Kyte. We hebben na de workshop donderdag in Emmen direct thuis de Kyte nog eens opgezet. Ging niet helemaal soepel en viel een beetje tegen (we hebben er bijna een uur over gedaan), maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Voordat we de wagen weer dicht hebben geklapt hebben we zitten stoeien met indeling in de laadruimte. We zijn een caravan gewend en alles is dus nieuw voor ons. Ik heb daarom behoefte aan wat praktische tips.

Ik ben benieuwd hoe andere Kyters hiermee omgaan:
1. Hoe pakken jullie de laadbak in? Wij hebben acht klapkratten gekocht en in de bak gezet. Er blijft echter nog steeds ruimte over. Hoe voorkom je dat de hele lading gaat schuiven en dat het toch praktisch blijft? Mijn man wilde houtjes in de bodem schroeven die het schuiven kan voorkomen.
2. Hoe pakken jullie de keuken in? We hebben, in tegenstelling tot wat in de folder stond, geen boxen bij de keuken gekregen. Hebben we ze bij Holtkamper op aangesproken, maar ze zeiden dat we een oude folder hadden en dat ze die er niet meer bij leveren. Ik heb nu een krat in de keuken onder het fornuis neergezet, maar ook deze kan gaan schuiven. Bovendien past hij net niet, want hij kan (qua hoogte) niet langs de gasaansluiting naar achter worden geschoven (dus je kan er niet vanuit de Pack&Go makkelijk bij komen).
3. Hebben jullie de bakjes in de keuken al vol tijdens het rijden? Zo ja, pak je die voor het rijden al in? Dan moet je toch eerst de hele wagen opzetten, anders kun je er niet bij....
4. Hoe gaan jullie om met elektra? We hebben een verlengsnoer aangeschaft en leggen deze in de wagenbak. Maar daar zitten drie aansluitingen in. Hoe leidt je de losse snoeren vanuit de keuken daarheen? Die van de koelkast is uiteraard geen probleem. Het gaat om dingen die op het keukentje staan, zoals een klein campingkoffiezettertje die we willen aansluiten.
5. Zetten jullie bij overnachting alles vast?
6. Op de site van Holtkamper zagen we op een foto een zak met vakverdeling in de opening van de slaapuitbouw hangen. Ik heb ook zo'n zak gekocht, maar nu zag ik geen ophangstang in de uitbouw/deuropening meer zitten. Ik kan me vergissen, maar is die er uit gelaten of is de foto op de site gezichtsbedrog? http://www.holtkamper.nl/Producten/Kyte.html
We hebben ook een wandopberger gekocht voor onder het bed en haakjes voor aan de geenstoksluifel.

Alle praktische gebruikerstips zijn welkom!

Groetjes!
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2012, 02:52:10 pm »

Hoi Swadev, allereerst van harte met jullie Kyte. Het opzetten gaat vanzelf sneller het is even wennen. Wij doen er nu 20 minuten over en dan kunnen we ook al zitten :).
Nu antwoord op je vragen:
1. Wij hebben de wagenbak volstaan :P gaan nog met 4 personen weg. Maar je zou tegen het schuiven misschien antislipdoek op de bodem kunnen leggen.
2. Mijn man heeft onder in de keuken van dun triplexplaat een vakken indeling gemaakt waar ik alles apart kan inzetten. Staat ergens op dit forum een foto van. En één van de grote keukenbakjes laat ik thuis hiervoor in de plaats hangt een bestekbakje. Ook hierergens een foto van.
3. Nee ik vul de bakjes pas als ik op de eerste camping ben. De voorraad staat voor die tijd in het krat met levensmiddelen/voorraden.
4. Mijn man heeft in de bodem onder het bed tegen de keuken aan het elektra gemaakt en in de keuken zelf 3 inbouwstopcontacten (met afdekklepje) geplaatst. Ook hiervan is hier foto's van te vinden. Vervolgens heeft hij een kabel langs de rand naar achter in de wagen lopen (onder het bed). Buiten kan hij dan even het zeil van de wagen openritsen en de stekker pakken. Vervolgens wordt daar de kabel aan gekoppeld die naar de electrapaal gaat.
5. Bij een overnachtingscamping plaatsen wij niet de losse stokken en laten wij het achterste hulpframe staan. Wel zetten wij de luifeltjes bij de ramen vast. Vervolgens gaan er 8 haringen in maar dat doen we ook als we langer staan. Heel soms bij wat minder weer komen er wat extra haringen bij de luifel bij. Ook wordt de luifel altijd met de band op spanning gezet.
6. Die zak hang je aan de knoopjes die zowel voor onder het raam, als achter onder het raam en rechts naast het bed zitten om deze aan op te hangen.

Dus even hier onder kyte zoeken dan kom je diverse foto's tegen. Succes en als je meer vragen hebt. Ze worden hier graag beantwoord.
Gelogd

Swadev

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2012, 10:09:42 pm »

Hoi Lien,

Bedankt voor je reactie. Wij gaan ook met vier personen weg en komen wellicht een heel eind in de wagenbak.
De vakindeling is mooi, maar krijgen we niet meer voor elkaar. We gaan denk ik een paar boxen aanschaffen, nadat we dit weekend de keuken hebben opgemeten.
Zo'n zak aan knoopjes hangen is inderdaad een idee, maar dan kun je hem volgens mij niet te zwaar maken?
We gaan niet zelf met elektra prutsen, gebruiken wel verlengsnoeren.

En wat hebben jullie: tenttapijt in de tent of onder de luifel? Mijn man wil hem in de tent, ik onder de luifel voor de inloop. Wordt het tapijt wel vies....

Wat betreft het niet beest dicht zijn van de slaapcabine: dat zijn we wel gewend. In een caravan of gewone tent hou je het ongedierte ook niet buiten. Heel erg vinden we dat dus niet. Even afwachten dus.

Tot zover weer even. 

Groetjes!
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2012, 10:57:26 pm »

Als ik het zo lees praten jullie een beetje langs elkaar heen wat het vakkenschort betreft. Wat Swadev bedoelt, de vakkenkast, kan niet meer op de manier die op de foto staat aangezien de stok waar hij aanhangt er niet meer is (of je moet het hulpframe laten zitten, maar dan hangt hij aan een schuine stok  ::) ). Lien heeft het over een vakkenschort met een aantal grote en kleine vakken die echt bedoeld is voor de rondslingerende kleine dingen in je tent. Die hang je inderdaad aan de haakjes, die volgens mij bij de nieuwe modellen alleen nog maar onder het voorraam bevestigd kan worden.

Wat de andere zaken betreft, de curverkratten die je van Holtkamper kreeg zijn los te krijgen bij de Karwei o.i.d. geloof ik. Die kunnen bij Pack & Go vanuit de bak onder de keuken geschoven worden, dus die gaan als eerste de bak in, gevuld met de voorraad en de keukenspullen (welke je dan onder welk deksel wilt hebben is voor ieder persoonlijk). Op de camping verdwijnt een deel in de bakjes die het verkassen weer in het krat worden gedaan, de rest blijft in het krat. Let er wel op dat je vanwege de andere gasveren, dit krat dan niet meer via de bak weg kan halen. Ook wij zijn met z'n vieren, dus de bak vol is voor ons geen probleem. Kan eerder niets meer bij dan dat het schuift  8)
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2012, 08:52:45 am »

De vakkenschort kan op 3 plekken gehangen worden op de voorwand, op de achterwand en rechts bij binnenkomst (naast de keuken).
Wij hebben 2 vakkenschorts en er kan niet teveel zware spullen in omdat die anders je tent uit fatsoen trekken.
Onder de keuken hebben wij 2 grote kratten die hk leverde, deze kan je echt wel via het pack en go systeem er onderuit halen.
Je moet de bakjes er alleen niet in laten hangen maar in de krat zetten.
Verder in de bagage bak gebruiken we boodschappen kratjes 4 stuks en 4stuks kratten met deksel (deze zijn iets groter ivm rand deksel) als dat er allemaal in staat heb ik nog zoveel ruimte over dat ik de stoelen op 1 plek kan stapelen.
Oja ik heb ook nog een kluis die is bijna net zo groot als een krat.
Dan kan je nog op de kratten dingen leggen, als je b.v. de hele wagenbak vol zet met boodschappen kratjes dan kan je daarover nog stoelen leggen.
Met de grote kratten lukt dat niet meer, maar kan je ze onder het zeil leggen.
Als je watervoorziening hebt genomen ben je nog wat extra ruimte kwijt voor het waterreservoir.

Wij zijn met zijn 3e en hadden afgelopen vakantie toch alles gevuld.
Met o.a.tentje, ligbed, tarp, skottel (kleine dan), verwarming, etc.
Je neemt toch gauw veel mee.

Voor elektriciteit had ik 2 haspels en een aantal sloffen mee zodat ik de koelkast kon aansluiten maar ook in de keuken een slof had en onder het bed om van alles te kunnen laden.
Om naar binnen te komen maak je gewoon ergens een rits los en klaar (wel zorgen dat er geen water naar binnen kan).
In de tent leggen wij niks en onder de luifel ligt aan de ondergrond als deze mooi gras is komt er niks en anders leggen we van dat geweven spul neer.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2012, 09:01:23 am »

Als ik het zo lees praten jullie een beetje langs elkaar heen wat het vakkenschort betreft. Wat Swadev bedoelt, de vakkenkast, kan niet meer op de manier die op de foto staat aangezien de stok waar hij aanhangt er niet meer is (of je moet het hulpframe laten zitten, maar dan hangt hij aan een schuine stok  ::) ). Lien heeft het over een vakkenschort met een aantal grote en kleine vakken die echt bedoeld is voor de rondslingerende kleine dingen in je tent. Die hang je inderdaad aan de haakjes, die volgens mij bij de nieuwe modellen alleen nog maar onder het voorraam bevestigd kan worden. 
Yep die bedoel ik :). Heb hem trouwens zelf gemaakt. Die andere hebben wij niet.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2012, 09:10:04 am »

Die zak waar jullie het over hebben hadden wij ook nog eens.
Wij hebben een garderobe stang erbij besteld deze hang je tussen de 2 punten waar je Hulpframe aan zat.
Heb er geen foto van gemaakt zag ik, maar op 1 staat een klein stukje ervan erop zal deze zo uploaden gezien dat met een iPad niet gaat.
edit: foto toegevoegd
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2012, 09:35:09 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2012, 09:16:51 am »

Hoi Lien,
En wat hebben jullie: tenttapijt in de tent of onder de luifel? Mijn man wil hem in de tent, ik onder de luifel voor de inloop. Wordt het tapijt wel vies....
Vorig jaar hadden wij niets in de voortent maar wel onder de luifel z'n gaatjes kleed (Donder groen). Toen bleef ik vegen in de voortent. Daar had ik echt geen zin meer in. Dus (we hadden nog een stuk grijs liggen van onze oude vw) hebben we dit jaar een kleed in de voortent gelegd. En ik vond het ideaal. Alleen net voor het verkassen 's avonds eruit gehaald en toen even geveegd. Dus ik ga voor een kleed zowel in de tent als onder de luifel. Scheelt een hoop ergenis en geroep van schoenen uit :P.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2012, 10:48:11 am »

Wij hebben tenttapijt in ons kuipgrondzeil liggen. Dat kuipzeil ligt dan weer op een dunne plastic folie zodat het niet vies word (goedkoopste bij de... WIBRA... jaja)
Ons tenttapijt besteld bij www.kampeerperfect.nl het tapijt van FreeLife bevalt prima en is echt niet duur (de onze 500x300 was 50E)

Onder de luifel ligt een stuk blauw dekzeil van de action, ik geloof 7.50. dat bevalt ook goed.
We doen onder de luifel de schoenen/klompen/laarzen/slippers uit en gaan op sokken/blote voeten naar binnen.
Neemt niet weg dat ik iedere dag eventjes veeg, maar dat is dan ook in een wip klaar.
1x per week dweil ik ook even, maar met een dweil om de bezem is dat ook in een paar minuutjes gefixt.
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2012, 10:12:44 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Kyte!

Wij hebben er ook één (Kyte XL met kindertent S) sinds dit voorjaar en hebben hem nu in totaal 8 keer opgezet. In het begin kostte het inderdaad aardig wat tijd, inmiddels staat hij wel in een kwartier. Je moet even routine krijgen en dan hoef je niet meer steeds te kijken en te denken. En ik moet toegeven dat ik niet overdreven veel tijd besteed aan het helemaal strak spannen van het grondzeil. Meestal staan we toch op scheve plekken. Hiervoor hadden we een Cocoon XL en ik denk dat we zeker niet meer tijd nodig hebben voor de Kyte, dus ik ben eigenlijk wel aangenaam verrast.

Bij ons ligt de bak behoorlijk vol. Onder de kratten en andere zaken hebben we een oud stuk tenttapijt als antislipmat liggen. En zachte losse spullen een beetje handig tussen kratten en stokken plaatsen. Werkt prima.

In de keuken gebruiken we de nog wel meegeleverde boxen. Zijn overigens standaard Curver boxen, ik meen van 60 liter. Voldoen prima. Zitten ongeveer half vol met servies (linker luik) en pannen (rechter luik). Tijdens het rijden passen alle losse bakjes er nog precies bij en ligt het allemaal mooi vol. Ook wij hebben ergens in een Franse supermarkt een besteklade gevonden die precies onder het luik past. Wel oppassen met drempels: de keuken krijgt echt een enorme klap. Heeft ons al wat glaswerk gekost..

Spullen die niet bederven blijven altijd in de bakjes. De rest vullen we pas op de camping en halen we er bij de laatste keer inpakken weer uit.

Voor elektra heb ik een aansluiting op het chassis gemaakt op dezelfde manier als Holtkamper dat op enkele Kytes heeft gedaan. Zie ook de foto. Hiervoor hoef je slechts één gat in de bodem te boren om de kabel door te voeren. De metalen ring er omheen is een dekdoorvoer (eigenlijk bedoeld voor boten). De blauwe stekker kan met bestaande gaten in het chassis worden gemonteerd. Binnen zit nog 2 meter snoer met een stekkerdoos, in ons geval met aardlekschakelaar. Hierin zit altijd de stekker van de koelbox en een apart verlengsnoer met stekkerdoos die we op de plek ergens bovenaan de keuken hangen (voor de waterkoker bijv.).

Bij het overnachten kun je inderdaad met zo'n acht haringen volstaan. Ook wij gebruiken wel altijd de spanband omdat ik het idee heb dat die echt noodzakelijk is om een enigszins wind/storm bestendige luifel te hebben.
We draaien wel altijd alle vier de poten uit (in principe zou je de twee voorste niet hoeven gebruiken, de Cocoon doet het ook met alleen het neuswiel). Wij klappen wel altijd beide hulpframes weg.

Bij overnachten laten we ook meestal de losse stokken onder de luifel weg. De boogstok binnen monteren we overigens nooit. Ondanks dat ik 1,92 ben, mis ik de extra stahoogte in het geheel niet en ik vind de Kyte zonder de extra boog net wat strakker.

In de binnentent hebben we tenttapijt liggen. Lekker zacht aan je voeten (we lopen zonder schoenen in de tent) en zand valt er lekker doorheen. Onder het grondzeil van de Kyte gebruiken we worteldoek. Dit zorgt ervoor dat water wat eventueel onder de tent komt, weer weg kan.

Nog een laatste tip: na de zomervakantie zet ik thuis de Kyte altijd nog een keer op en stofzuig ik hem helemaal. Ziet hij er weer mooi uit en het schijnt goed te zijn om verweren en schimmels te voorkomen.

Veel plezier met de Kyte!

Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2012, 08:30:34 am »

Nog een laatste tip: na de zomervakantie zet ik thuis de Kyte altijd nog een keer op en stofzuig ik hem helemaal. Ziet hij er weer mooi uit en het schijnt goed te zijn om verweren en schimmels te voorkomen.
Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die dit doet. Ook ik heb het doek van onze Kyte gestofzuigd. En er zat zoveel stof op (3 weken droog/stoffig weer "vreselijk" :+) ik kon precies zien waar ik gebleven was. Ik vond het zonde als er een bui op zou komen en ik allemaal vieze strepen zou krijgen. Ga namelijk nog een weekje in Nederland staan :P. Ik deed dit met onze vorige vw ook. Je krijgt wel commentaar van buren maar die wassen hun carading en degene die zuinig zijn zetten hem ook nog eens in de was. Dus vind ik het niet raar dat ik hem stofzuig.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2012, 09:06:28 am »

@ldebruin

Stofzuig je binnenkant of het tentdoek?

Gr
Jorg
Gelogd

Swadev

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2012, 09:56:47 am »

Kijk eens! Fijn om al die reacties te lezen! Wij hebben dus een Kyte XL met uitbouw L er aan.
Wat ik vreemd vind is dat ze enkele maanden geleden nog wel de Curverboxen in de keuken bij de vouwwagen deden, en nu dus niet meer. Ik heb gisteren twee boxen bij de Jysk gehaald van vergelijkbaar formaat, maar mét deksel. We houden in de lengte nog 10 cm over, maar die vullen we wel op met keuken doekjes ofzo. Wel lastig om die kisten in de keuken te krijgen vanuit de Pack 'n Go, we hebben ook een wateraansluiting en dus is de ruimte beperkt. Maar goed, moet lukken uiteindelijk.

We hebben nog een oud tenttapijt, die gaan we inderdaad dan maar als antislipmat gebruiken in de bak, hoewel mijn man verwacht dat de bak zeker wel vol komt. Ook wij hebben boodschappenkratten (8 stuks) voor in de bak gekocht. Wat niet wordt gebruikt nemen we ingeklapt mee. Hebben we altijd genoeg.

Ook jammer van die stang die er niet meer zit om een schoenenzak aan te hangen. Heb de zak al gekocht bij Ikea, maar daat kunnen we nu dus niks mee! En ik had het wel handig gevonden voor toilettassen e.d.
@LdeBruin: we hebben geen glasservies, maar allemaal Mepal-spul, geen kans op scherven van glaswerk dus bij drempels. Vraagje: zetten jullie bij overnachten de kindertent op? Of liggen de kinderen dan in de voortent?

Het is ons verder wel gelukt om zelf een fietsendrager op de dissel te monteren.
Ook hebben we zelf bigfoots gekocht en onder de wagen geplaatst. Scheelt een hoop geld met de prijs van HK.

Groetjes!

Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2012, 08:23:01 pm »

@Jorg: ik stofzuig het tentdoek. Ook wij hadden ruim 3 weken achter elkaar droog weer, waarvan 1 week op een camping met veel zand en veel wind.... Hij was echt heel smerig, gelukkig droog kunnen inklappen. Heb begrepen dat schimmel en weer typisch ontstaan door de combinatie van vocht EN vuil. En als je tent een keer echt smerig is: ik heb wel eens gehoord dat je van Holtkamper je recentere tenttrailers ook (voorzichtig) mag schoonspuiten met de hogedrukspuit! Heb ik nog maar niet gedaan... Het is overigens nog best lastig om overal bij te kunnen (keukentrap!). Natuurlijk haal ik de stofzuiger ook nog even door de binnentent, maar dat is veel minder belangrijk.

@Swadev: onze kindertent (S, zonder stokken) laten we er altijd aan zitten en zetten we dus ook automatisch mee op voor één nacht. Twee haringen is genoeg voor één nacht.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2012, 10:36:26 am »

Bij ons was het iets te laat. Na met de nieuwe kyte een week met veel stof te hebben doorgebracht kwam er een flutbuitje. Prachtige druppels op de tent maar hierin helaas ook het vuil opeengehoopt... Resultaat is dat het hele dak onder de bruine vlekjes zit. Deze zijn er niet af te borstelen, het lijkt in het doek te zijn gedroogd. Erg jammer.
Sindsdien geen drup meer gehad.... we hebben nog ruim 1,5 week te gaan -huidige camping is ook erg stoffig- en hoop dus eigenlijk wel op een stevige bui.... mogelijk ook thuis afspuiten lijkt me een optie. Mag je hier een zachte borstel bij gebruiken? HD-spuit is meteen wel erg overdreven maar ik berg hem graag schoon op.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal