Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: gebruikersvraagjes Kyte  (gelezen 19808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #15 Gepost op: augustus 03, 2012, 10:51:52 am »

@GJT  na de hemelvaart weekend zat ons dak ook onder de bruine strepen.
Daar niks aan gedaan.
Met de vakantie in kroatie was het dak na bijna 3 weken erg stoffig geworden (geen regen gezien).
Echter op de terug weg bij de overnachting hadden we de wagen net staan en toen begon het te spikkelen en stopte het weer met regenen het dak zag er niet uit allemaal rode strepen.
Gelukkig regende het wat later weer en harder ook snachts het dak ziet er nu weer zgan uit.
Ook de vlekken van hemelvaart waren allemaal weg (was overigens op de heenweg al weg tijdens die overnachting ook regen gehad).
Dus je moet over het dak geen zorgen maken.
Ik ga iig niet alles stofzuigen heb ik met de trigano ook niet gedaan en die zag er na 10 jaar ook super goed uit.

ps. Hoe bevalt de kyte je ipv je oude wagen?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #16 Gepost op: augustus 03, 2012, 05:27:00 pm »

Ik herken de opmerking van spikehome. Onze Cocoon heb ik ook jaren niet gestofzuigd en die werd ook iedere keer na een paar buien weer verrassend schoon. Mocht je hem toch weer mooi wit willen hebben voor het opbergen, dan zou ik toch beginnen met stofzuigen. Meestal vliegt het stof eraf, ook als het  een keer nat geweest is. In ons wisselvallige Nederland de tent afspuiten en dus zeiknat maken zou ik niet zo snel doen, zeker niet als je hem op de vakantiebestemming lekker droog kunt inpakken.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #17 Gepost op: augustus 03, 2012, 05:37:23 pm »

Bedankt voor de geruststellende berichten. Vegen jullie wel kort het doek af met een zachte veger voor inklappen?

@Spike: bevalt super, uitgebreid verhaal en fotos van aanpassingen volgen bij thuiskomst. Internet is erg brak hier...
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #18 Gepost op: augustus 03, 2012, 07:23:40 pm »

Tijdens de vakantie bij het verkassen niet. Wel meestal even voor de laatste keer inklappen,voor de terugreis. Voorzover je er bij kunt tenminste en uiteraard alleen als de tent kurkdroog is en er geen plakkerig spul van luizen, hars e.d. op zit.

Vogelpoepjes borstel ik er tussendoor wel even af met iets hards. De resterende vlekjes bleken dan snel weer uit.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #19 Gepost op: augustus 03, 2012, 08:38:20 pm »

Bedankt voor de geruststellende berichten. Vegen jullie wel kort het doek af met een zachte veger voor inklappen?

@Spike: bevalt super, uitgebreid verhaal en fotos van aanpassingen volgen bij thuiskomst. Internet is erg brak hier...
Ik heb diverse malen het dak geveegd omdat deze rood was van het stof en naar mijn idee stoot wit beter de warmte af.
Ik gebruik de luivel stok die je bij storm weer moet plaatsen met daaraan een veger gemaakt met tape.
Tip van iemand op het forum of van het klapweekend ::) weet ff niet meer.
Was wel wat werk Pfaff handig trapje dan die je bij de kyte krijgt.

Ben benieuwd naar je verslag GJT
Ik ga die ook nog maken.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Swadev

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #20 Gepost op: augustus 03, 2012, 10:13:56 pm »

Nog een vraagje. Naast de waterafvoer zit een zwart dopje, wat lijkt op een elektra-aansluiting. We hebben hier geen toelichting over gehad bij het afhalen. Weet iemand wat dat voor zwart dopje is en wat we daarmee moeten?

Groetjes!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2012, 09:25:22 am »

Volgens mij is dit tbv de verlichting, er staat Hella op. Het lijkt op een 12v aansluiting maar is dit niet volgens mij. Aardedraad?
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2012, 04:56:22 pm »

stof en schoon worden, zie foto's vanmijn kyte. we staan nu in FRankrijk, en hij is bijna schoon. idd beetje water, en veel zon. werkt prima. foto's volgen over ruime week.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #23 Gepost op: augustus 07, 2012, 12:28:10 pm »

Redelijke bui gehad. Stof wordt helaas maar beperkt afgespoeld. Klein stukje nat met de borstel geprobeerd. Dan nagenoeg alles weg. Het zal wat tijd en regen nodig hebben ben ik bang. Het betreft echt heel fijn stof wat goed in het katoen lijkt zijn getrokken.

Overigens had ik lekkage in de kindertent. Wind van achter voerde de regen in de rits onderaan bij de aansluiting van hoofd naar kindertent. De overlap (dat flapje) is hier echt te beperkt! Het waait er onder. Hier moet nog iets aan gebeuren. Had na 1 onweersbui ong. 50 ml water binnen.

Ook lijkt een stok van de kindertent niet helemaal goed gebogen. Links trekt hij te veel naar beneden. Dit beinvloed ook de daklijn. De stok zou wat meer naar boven gebogen moeten worden volgens mij (minder kromming). Dan loopt de daklijn ook wat rechter.

Dacht eerst dat het aan het opzetten lag maar dit is niet het geval.
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #24 Gepost op: augustus 07, 2012, 02:14:01 pm »

Nog een vraagje. Naast de waterafvoer zit een zwart dopje, wat lijkt op een elektra-aansluiting. We hebben hier geen toelichting over gehad bij het afhalen. Weet iemand wat dat voor zwart dopje is en wat we daarmee moeten?

Groetjes!

is dit een dopje die net wat kleiner is dan een sigareten aansteker uit de auto.
dan kan dit ook nog voor de koelkast zijn om die te kunnen gebruiken tijdens het rijden.
ik heb ook zo iets voor op mijn feluka zitten.
Gelogd

Swadev

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #25 Gepost op: augustus 07, 2012, 04:47:15 pm »

@GJT: er staat inderdaad Hella op. Ga HK wel even bellen wat het is en wat we ermee kunnen. of niet kunnen...
@Bert, de koelkast van de Kyte mag tijdens het rijden niet worden gebruikt. Dit i.v.m. ventilatie.

Groetjes!
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2012, 04:50:32 pm door Swadev »
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #26 Gepost op: augustus 08, 2012, 09:14:23 am »

oke dat wist ik niet. zo zie je je bent nooit te oud om te leren :J
Gelogd

bigbear

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 59
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kite
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #27 Gepost op: augustus 17, 2012, 01:43:45 pm »

Tips tenttapijt: In de binnentent en kindertent gebruik ik bolon.
Onder de luifel gebruik ik tenttapijt (met gaatjes). Onder dit tapijt leg ik 1,50 meter breed (5m lang) grondzijl op weggooi plastic. Deze leg ik tegen de tent (en keuken) aan. Hierdoor blijft het tapijt droog en kan door de eerste meter het water gewoon weglopen.

De kindertent haal ik er nooit af. Deze vouw ik gewoon mee met de tent.

Gr. Henk
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #28 Gepost op: augustus 17, 2012, 05:57:05 pm »

Bij ons was het iets te laat. Na met de nieuwe kyte een week met veel stof te hebben doorgebracht kwam er een flutbuitje. Prachtige druppels op de tent maar hierin helaas ook het vuil opeengehoopt... Resultaat is dat het hele dak onder de bruine vlekjes zit. Deze zijn er niet af te borstelen, het lijkt in het doek te zijn gedroogd. Erg jammer.
Sindsdien geen drup meer gehad.... we hebben nog ruim 1,5 week te gaan -huidige camping is ook erg stoffig- en hoop dus eigenlijk wel op een stevige bui.... mogelijk ook thuis afspuiten lijkt me een optie. Mag je hier een zachte borstel bij gebruiken? HD-spuit is meteen wel erg overdreven maar ik berg hem graag schoon op.

Vorige week onze Cocoon met een HD spuit op afstand schoon gespoten. Geweldig resultaat. Even in de zon laten staan en zo droog en schoon.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: gebruikersvraagjes Kyte
« Reactie #29 Gepost op: augustus 17, 2012, 09:33:40 pm »

Dit is mij vandaag ook door Holtkamper als optie gegeven; de HD spuit. Omdat je echter nooit overal bij kan op het dak en de Kyte werkelijk kurkdroog is ingepakt in Frankrijk.. laat ik het maar lekker zitten. Volgend jaar maar wat regen opzoeken....   :(

Overigens is het tijdens 1  onweersbui en 10 dagen zon al redelijk verminderd. Omdat het doek nog goed geimpregneerd is trekt de regen er bij 1 bui denk ik niet goed genoeg in om het vuil te liften. Ik heb na de bui een klein stukje geprobeerd met een handveger. Dit was hierna nagenoeg schoon maar het ging lastiger als verwacht.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal