Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: De Kyte is niet goed op te zetten  (gelezen 14809 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
De Kyte is niet goed op te zetten
« Gepost op: augustus 03, 2012, 01:36:01 pm »

Zo, ik begin maar weer opnieuw over de tent van de Kyte die staat als een drol zodra de ondergrond niet vlak is.
We staan nu in Noorwegen in de buurt van Geiranger, bergen dus en niet altijd vlak, zo ook hier. En nu bungelen al die elastiekjes waarmee je het doek zou moeten afspannen weer hulpeloos in de lucht. De eigenaar van een de Waard naast ons heeft zich waarschijnlijk een breuk gelachen.
Ga je daar bij HK over klagen, dan krijg je licht beledigende cursus hoe  een tent op te zetten. Doe ik nog maar een stuk of 40 jaar, dus nog een groentje. :J :J :J

Ik weet nu even niet hoe ik de heren in Emmen dit aan het verstand breng. Pfff
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2012, 01:49:52 pm »

Jamaar in Emmen is het vlak.... ::)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2012, 01:52:24 pm »

Nodig ze uit in Noorwegen voor een bakkie en wat lekkers en mogen ze een nachtje gratis slapen als ze de klapper daar dan op de zelfde plaats goed opzetten...


Heb je ook een foto sessie gemaakt? zo kunnen we (HK-ers) zien wat er fout of niet fout gaat , of tewel wat goed goed gaat of goed fout gaat.. ::)
Idd jammer dat je blijft kloten met zo'n wagen..zou niet moeten....

succes verder
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2012, 01:53:55 pm »

Jamaar in Emmen is het vlak.... ::)

Vind ik leuk....


Maar voor PaulPaul niet grappig. Ik zou zeggen zoek een niet vlak veldje op in de buurt van Emmen en nodig één van de heren uit om de boel samen op te zetten.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ILOnA_013

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2012, 02:05:16 pm »

Ooh das ook waardeloos, hebbie een mooie dure klapper en houdt ie niet van scheve ondergronden....

Misschien toch gewoon klagen bij HK , als meerdere mensen dat doen gebeurt en misschien wel iets.

Succes iig  :)
Gelogd

hmk

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2012, 03:18:10 pm »

Jammer dat je de tent niet goed strak krijgt.  Bedoel je de elastieken onder de 2 ramen aan de zijkant? Wij zijn net terug na 4 weken Zuid-Italie en hebben daar de Kyte wel strak gekregen op een HEEL erg ongelijke grond. Zou het iets helpen als je de 2 hoeken van het grondzeil bij de wagen iets meer onder de wagen vastzet?  Je trekt dan de de buitenste elastieken uiteindelijk iets over het grondzeil heen. Wij kregen die tip van HK en bij on werkt het.

Ik had het op de laatste plek zelfs zo dat er tussen een voorkant en de achterkant van de wagen (de eerste punten waar je hem vast zet) wel +/- 15 cm  verschil zat. Daardoor hadden we aan de achterkant wel iets een plooi in de achterwand maar door de kindertent zag je dat aan de buitenlant niet. Nadeel was dat de keuken toen wel iets aan de lage kant was.

De foto bijgevoegd was een kampeerplek die juist heel erg naar voren afliep. We hadden toen de keuken wel op een heerlijke hoge werkhoogte.

Maar troost je, die de "Waard"buurman mag dan zijn elastiekjes strak hebben staan maar zijn luchtbed/veldbed ligt onder een hoek van 45 gr.  :# :#
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2012, 04:32:32 pm »

Nou op de terug weg bij de overnachting liep het ook heel eeg scheef af de wagen stond op de hoogste plek bij het waterpas zetten kwam de tent kant het wiel een behoorlijk eind van de grond af.
Bij het opzetten zat er een knik in de deur ivm hoogte verschil dit zat ook in het dak dus.
Foto's geplaatst nu.
Stellen met de pootjes had geen nut helaas.
@hmk mooie foto hoor.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2012, 04:46:12 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jeroen-aletta

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2012, 04:41:21 pm »

Wij stonden ook zeker niet recht (Lag Maggiore). Wij hebben het op kunnen lossen door te spelen met de lengte van de poten in de tent.
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2012, 05:21:48 pm »

Ook wij hadden enkele behoorlijke scheve plekken dit jaar. Bij bestond de oplossing uit het inkorten van de stokken in combinatie met het iets dichter bij de trailer positoneren van de tent. De staande stokken komen dan iets schuiner te staan waardoor de tent iets zakt. En de elastieken bij de ramen weer in de buurt van de grond komen. Het grondzeil komt dan wel iets minder strak te liggen, zelfs een beetje om het wiel gevouwen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n punt.

Heb je al gespeeld met de positie van de tent tov tentrailer?
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2012, 05:25:13 pm »

 
Jammer dat je de tent niet goed strak krijgt.  Bedoel je de elastieken onder de 2 ramen aan de zijkant? Wij zijn net terug na 4 weken Zuid-Italie en hebben daar de Kyte wel strak gekregen op een HEEL erg ongelijke grond. Zou het iets helpen als je de 2 hoeken van het grondzeil bij de wagen iets meer onder de wagen vastzet?  Je trekt dan de de buitenste elastieken uiteindelijk iets over het grondzeil heen. Wij kregen die tip van HK en bij on werkt het.

Ik had het op de laatste plek zelfs zo dat er tussen een voorkant en de achterkant van de wagen (de eerste punten waar je hem vast zet) wel +/- 15 cm  verschil zat. Daardoor hadden we aan de achterkant wel iets een plooi in de achterwand maar door de kindertent zag je dat aan de buitenlant niet. Nadeel was dat de keuken toen wel iets aan de lage kant was.

De foto bijgevoegd was een kampeerplek die juist heel erg naar voren afliep. We hadden toen de keuken wel op een heerlijke hoge werkhoogte.

Maar troost je, die de "Waard"buurman mag dan zijn elastiekjes strak hebben staan maar zijn luchtbed/veldbed ligt onder een hoek van 45 gr.  :# :#
Kijk, en daar heb je met deSmitveld dan dusweer geen last van,dan staat ENde tent mooi strak EN je bed staat mooi waterpas ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2012, 05:42:46 pm »

Hier op scheve ondergrond geen probleem. Staat super. Grondzeil dicht -bijna onder- de wagen trekken. En de elastieken om en om al losjes vastzetten net als de hoekpunten voor het op spanning brengen. Doe ik met de kindertent ook. Micha adviseerde dit en werkt super. De ramen kant komt bij ons echt niet omhoog. Stokken hebben we hier iets korter gemaakt. Ik denk 2 a 3 cm.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2012, 09:21:03 am door GJT »
Gelogd

hmk

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2012, 07:01:19 pm »

Stokken hebben we hier iets korter gemaakt. Ik denk 2 a 3 cm
Welke stokken bedoel je gjt? De stokken van het hoofdframe klik je toch vast?

Alsvast bedankt voor je reactie.

Groet Hans
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2012, 08:22:41 pm »

Als de elastieken te kort zijn dan kan je toch die spinstieken gebruiken?  Die hebben wij erbij gekregen. Of zijn die hier niet voor bedoeld. :**
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2012, 09:12:48 pm »

Ik heb even schematisch het probleem wat ik had getekend.
(ja ik weet  je kindje van 3 kan het beter dan ik :Z O0)

Ik hoop dat het duidelijk is.
maar de vaste hoogte is dus vanaf de wagenbak tot de nok.
Het grondzeil kwam niet eens op de grond de hoeken dus zat de hoek van de deur ook van de grond af.
De tekening was misschien wat overdreven maar de grond was echt behoorlijk scheef.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2012, 10:39:14 pm »

Stokken hebben we hier iets korter gemaakt. Ik denk 2 a 3 cm
Welke stokken bedoel je gjt? De stokken van het hoofdframe klik je toch vast?

Hij bedoelt de twee masten in de voortent. Deze zijn op lengte aan te passen met de klemschroef onder aan de mast. Dit zijn twee buizen die in elkaar schuiven. De masten zitten met klittenband aan het grondzeil en kunnen dus ook geherpositioneerd worden. Ik heb dit gedaan om een wederkerende plooi in het grondzeil te verwijderen. Wel op een vlakke ondergrond.  I:
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2012, 10:45:53 pm door campingloge »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal