Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: De Kyte is niet goed op te zetten  (gelezen 14809 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2012, 09:45:13 pm »

"Maar troost je, die de "Waard"buurman mag dan zijn elastiekjes strak hebben staan maar zijn luchtbed/veldbed ligt onder een hoek van 45 gr.   "  :> :> :>
Juist, zo houden we de moed er ik!

Het is ook wel duidelijk wat er gebeurd. Stel je even voor dat je met gezicht richting keuken staat. Om dan op deze helling het keukenblad/bed etc een beetje waterpas te krijgen moest ik de linkerpoot(die aan de binnenkant/tentkant) enorm uitdraaien. Het verschil is wel 15 cm. Dat gaat niet anders want aan de andere kant zit een wiel dat ervoor zorgt dat je niet lager kunt. Heb al wel eens iemand gezien die van een caravan idd het wiel er af haalde.
Goed: dat verschil maak je niet meer goed. Je zet de tent aan 1 kant al 15 cm te hoog op en dat kun je maar beperkt compenseren. Dus aan het eind bungelt het hele zwikkie belachelijk in het oneindige, waar eigenlijk die elastieken recht omlaag tot aan de grond zouden moeten komen. Het model vouwwagen maakt dit erg lastig. Maar ik weet wel wat: als de beide stokken nog een stukje lager zouden kunnen, was het opgelost. 10 Centimeter eraf zagen(van de buitenbuis dus) zou genoeg moeten zijn. Indien tenminste die binnenstok, die er in schuift, lang genoeg is. Wordt vervolgd.

Trouwens, onze plek op Vinje Camping bij Geiranger is geweldig.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 04, 2012, 10:59:45 pm »

15 cm op 1m50? Dat is een helling van 10%. Op de breedte van de voortent van ruim 3 meter is dat 30cm verval. Dan krijg je geen enkele wagen nog strak. Ik zou de wagen 90 gr. draaien en dan zelf een beetje schuin gaan liggen. Schijnt gezond te zijn met je benen omhoog. Mischien dat het dan nog lukt het ergens naar te laten lijken. Maar de beste optie is klappen en wegwezen. Dat is toch geen camping.  ::)
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2012, 08:15:38 pm »

mbt die 15 cm: kan wat minder zijn geweest maar het was nogal wat.Maarrrr excusez le mot, wat een zotte opmerking, waar slaat die op? De mooiste campings liggen daar waar het een beetje moeilijk wordt. Hoezo dat is geen camping? Misschien niet zo geschikt voor de rollatorclub maar verder?  Degene met de meeste problemen zijn de gewone tentcampeerders. Die rollen bij elkaar over de matjes. Tsjaaa :H :H :H
Een camper haalt gewoon van die grote keggen of hoe ze heten uit het schuurtje. De caravans idem. Alleen die vouwwagens, tsja dat wordt een heeeel lang verhaal.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:20:10 pm »


. Dat gaat niet anders want aan de andere kant zit een wiel dat ervoor zorgt dat je niet lager kunt. Heb al wel eens iemand gezien die van een caravan idd het wiel er af haalde.

In plaats van een wiel eraf halen, kun je ook de plek waar het wiel staat markeren, de wagen een stukje naar voren rijden, met een schepje een kuiltje graven, de wagen terug duwen waarbij het wiel in de kuil zakt.

Hoewel je nog steeds een bijna onmogelijk hoogteverschil met je tent moet oplossen kun je wel meer spelen met de basis.

Wel natuurlijk netjes doen en wanneer je vertrekt weer even terugleggen.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:17:36 pm »

Dit is toch bij elke vw die een vast kuipzeil hebben een probleem. Het lijkt mij dan ook handig om in dit geval het kuipzeil eruit te ritsen en op het plastic/worteldoek een tenttapijt neer te leggen (hebben wij altijd bij ons). Onze vorige vw had geen vast kuipzeil en als we scheef stonden hadden we nooit problemen alleen de tent stond iets wijder of juist smaller. Ik zou in dit geval dus het kuipzeil eruit halen. En verder genieten van de mooie camping en het plekje.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:31:56 pm »

mbt die 15 cm: kan wat minder zijn geweest maar het was nogal wat.Maarrrr excusez le mot, wat een zotte opmerking, waar slaat die op? De mooiste campings liggen daar waar het een beetje moeilijk wordt. Hoezo dat is geen camping?
Omdat een campingeigenaar ervoor kan zorgen dat, als hij een flink verval heeft, hij de kampeerplekken zonder veel moeite met een laser  kan (laten) afvlakken. Je krijgt dan, hoe minimaal ook, in feite een camping met vlakke plaatsen in de vorm van terrassen in een voor het overige vrij schuin en/of geaccidenteerd terrein. Dat de plaatsen vlak en horizontaal zijn is deel van de geboden kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2012, 10:43:57 pm door Frankie »
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:11:48 pm »

Ooh das ook waardeloos, hebbie een mooie dure klapper en houdt ie niet van scheve ondergronden....
Misschien toch gewoon klagen bij HK , als meerdere mensen dat doen gebeurt en misschien wel iets.

Succes iig  :)

WW WW WW WW 
HK moet dus regelen dat de plaatsen op een camping vlak worden. 15cm lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
Op een camping tegen een heuvel/berg met steil aflopende rotsen als ondergrond waar een aantal decimeters zand/klei op ligt is dit, zelfs met een laser, nog niet zo gemakkelijk af te vlakken tot een egale plaats. 
(bovenlaag verwijderen, rotsplateau egaliseren, bovenlaag herstorten, gras, struiken en bomen herplaatsen)
De kosten van zo'n operatie wegen niet tegen de opbrengsten.

Accepteren dat je VW niet altijd optimaal kan staan. En anders gewoon verkassen naar een andere camping.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:58:31 pm »

ben voor de zoveelste keer een lang verhaal kwijt voooor verzending. Meer mensen last van?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2012, 12:26:57 am »

Dat overkwam mij gisteren. Tip, kopieer je tekst even voor je op verzenden klikt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2012, 06:33:10 am »

Op een camping tegen een heuvel/berg met steil aflopende rotsen als ondergrond waar een aantal decimeters zand/klei op ligt is dit, zelfs met een laser, nog niet zo gemakkelijk af te vlakken tot een egale plaats. 
(bovenlaag verwijderen, rotsplateau egaliseren, bovenlaag herstorten, gras, struiken [knip]
Je maakt het moeilijker dan het is. Grond storten, afvlakken, steunmuur plaatsen aan de opgehoogde kant om erosie tegen te gaan en vervolgens gras inzaaien is voldoende. En als dat daar allemaal niet makkelijk kan, maar het uitzicht zo fenomenaal is dat je daar met alle geweld toch een camping wilt, mogen de prijzen ook best wat hoger zijn.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2012, 08:52:23 am »

Voor het uitvlakken van een camping moeten jullie maar een ander topic openen.

Ik heb geen HK maar.... Bij onze voortent zijn de staanders voorzien van verstelbare onderkanten, buis over buis van ong 15 cm. Hiermee stellen we de voorkant recht maar als de ondergrond heel scheef is hebben wij ook dat verschil in het tentdoek aan de zijkant. Dit lijkt mij niet specifiek voor een Kyte.

Maar ik snap wel dat je baalt, zouden wij ook doen. Maar als je veel op dit soort campings verblijft zou het misschien een optie zijn als je een soort tochtflap hebt die je aan de bestaande elastieken kunt bevestigen en dan met de flap afspannen. Hiermee kom je niet aan het ontwerp maar is het meer een praktische oplossing.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 16, 2012, 09:52:08 am »

maar als de ondergrond heel scheef is hebben wij ook dat verschil in het tentdoek aan de zijkant. Dit lijkt mij niet specifiek voor een Kyte.
Dat lijkt me ook niet. Hoe je het ook wendt of keert, als je twee dingen die met een starre verbinding (het klapframe c.q. de tentbogen) aan elkaar vast zitten (wagen en tent) op een schuin oppervlak neerzet en één van de twee (de wagen) horizontaal zet, kom je hoe dan ook ofwel ergens materiaal (lees: tentdoek) te kort of hou je materiaal over. Dat kun je oplossen door tentstokken in te schuiven en te 'foezelen' tot je een ons weegt, maar dat doet niets af aan het feit dat het in de grond van de zaak nu eenmaal een meetkundig onoplosbaar probleem is. En daarmee ook altijd ergens tot plooien of stof teveel of tekort zal leiden.
De reden dat dat bij een Smitveld  anders zit c.q. wel kan, is gelegen in het feit dat de tent bijna geheel vrij kan bewegen ten opzichte van de wagen. Dat is een beetje vergelijkbaar met de reden waarom ook een De Waard tent altijd mooi strak kan staan, namelijk het vrij kunnen bewegen van het grondzeil t.o.v. de tent. Een verschil dat zich dan oplost in het ontstaan van plooien in de, van buiten niet zichtbare, korte zijwandjes.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 16, 2012, 12:33:39 pm »

Frankie schreef: "Dat kun je oplossen door tentstokken in te schuiven en te 'foezelen' tot je een ons weegt, maar dat doet niets af aan het feit dat het in de grond van de zaak nu eenmaal een meetkundig onoplosbaar probleem is".
Hihi dat foezelen wordt wel een tweede natuur zo langzamerhand. Maar onoplosbaar is het niet. Als je het tot een meetkundig probleem terugbrengt is het zaak de omtrek van het geheel te verminderen. En dat kan heel simpel door het mogelijk te maken de stokken in geval van nood korter te kunnen maken. Dus het instelbereik van de beide hoofdstokken vergroten. Heb je wel zo links en rechts een plooitje maar ja: als je kijkt hoe ze bij HK in die beruchte filmpjes de Kyte opzetten............. :N :N :N
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2012, 01:45:03 pm door PaulPaul »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 17, 2012, 09:24:17 pm »

Na 5 keer opzetten op verschillende ondergronden is het 1 x niet goed gegaan. De spanning op de elastieken werd erg hoog en het grondzeil kwam omhoog net als hier eerder aangegeven. Dit was echter maar aan 1 kant. Gelukkig was het daarom ook goed te zien waarom. Het zeil was aan de zijde waar te veel spanning op kwam, niet goed recht onder de wagen afgespannen. Het stond 10 cm te veel naar voren. De stok aan deze zeide inkorten hielp maar een klein beetje. 

Op de volgende camping weer strak eronder gezet en nergens last van. Het is mij wel duidelijk dat de het zeil goed recht onder de bak moet afspannen, liever nog een paar cm naar binnen.., zodanig dat de wielkast uitsteekt. Doe je dit niet, dan heb je mogelijk problemen. Op het filmpje van holtkamper (12min) is ook goed te zien dat het zeil niet strak onder de bak naar beneden staat. Ook hier zie je veel spanning op de elastieken staan en komt het grondzeil omhoog.

Geen van onze plekken was erg recht maar met opzetten hebben we verder geen problemen gehad.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2012, 01:59:31 pm »

Het heeft zeker ook te maken met het zo kort mogelijk tegen de bak zetten van het kuipzeil. Alleen ben ik telkens bang dat er weer zo'n kunststof oog van het zeil scheurt. Ik heb er al weer een stuk, nu niet aan de wagenkant, maar onder de ramen. Ik ga weer met HK in de clinch over die dingen. Ik wil er van af. Een stel stevige stukken nylonband met een goed oog erdoorheen gejast. Dat op de hoeken van het grondzeil genaaid. Dan de naden goed afsealen. En dan niks geen elastiek er aan. Dat is kompleet zot. Zou het bij HK onverhoopt niet lukken dan weet ik wel een goede zeilmaker die dat in een wip geregeld heeft. En dan ben ik van dat gezeur met die plastic ogen af.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal