Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: De Kyte is niet goed op te zetten  (gelezen 14821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:33:31 pm »

Ach, onze Jametic is ook niet goed op te zetten bij dit soort hoogte verschillen. Dan doen we het kuipzeil er niet in en laten verder de boel maar wat bungelen. En als het kuipzeil er niet in zit, kun je wat spelen met de zijkanten, verder van de wagen af, of dichterbij. Misschien zou je wat extra elastieken mee kunnen nemen om de elastieken die te ver van de grond hangen, te verlengen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PaulPaul

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 20, 2012, 12:02:55 am »

Jellejawa schreef:"Misschien zou je wat extra elastieken mee kunnen nemen om de elastieken die te ver van de grond hangen, te verlengen"

Hihi: je wilt niet weten hoeveel van die "Astro-elastieken" ik meeneem.  We hebben in de loop der jaren, en na een Flyer en een Astro een een heel leuke verzameling van die witte elastieken met haak opgebouwd. Helaas heb ik ze met deze Kyte vaak nodig. Te vaak...... :J :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 20, 2012, 04:48:41 am »

Wel jammer natuurlijk. Bij een dergelijk product wil je niet graag concessies doen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

villeke

  • Gast
De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #33 Gepost op: augustus 20, 2012, 08:10:08 am »

Het heeft zeker ook te maken met het zo kort mogelijk tegen de bak zetten van het kuipzeil. Alleen ben ik telkens bang dat er weer zo'n kunststof oog van het zeil scheurt. Ik heb er al weer een stuk, nu niet aan de wagenkant, maar onder de ramen. Ik ga weer met HK in de clinch over die dingen. Ik wil er van af. Een stel stevige stukken nylonband met een goed oog erdoorheen gejast. Dat op de hoeken van het grondzeil genaaid. Dan de naden goed afsealen. En dan niks geen elastiek er aan. Dat is kompleet zot. Zou het bij HK onverhoopt niet lukken dan weet ik wel een goede zeilmaker die dat in een wip geregeld heeft. En dan ben ik van dat gezeur met die plastic ogen af.

Mocht het bij HK niet lukken?? Je hebt als consument recht op een degelijk product, ook. Na de wettelijke garantieperiode. Als er sprake is van een ontwerpfout moet HK met een passende oplossing komen die gericht is op het structureel verhelpen van een probleem. Geldt natuurlijk niet alleen voor HK maar ook voor je wasmachine die je bij de mediamarkt hebt gekocht
Gelogd

RuudW

  • Gast
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #34 Gepost op: september 08, 2012, 09:58:52 pm »

PaulPaul, Nog even een aanvulling die ik in deze draad niet tegengekomen ben. Als je zo scheef staat en je dus eigenlijk 10cm extra doek aan de zijkant wilt hebben, kun je het klitteband van de roofextention een stuk opschuiven. Dan blijft het dak wel gewoon vast, maar heb je wat extra lengte gemaakt aan de zijkant.

Ik zag op je foto dat de elastieken aan je doek niet allemaal vast zitten, advies van HK is om deze alle 9 vast te zetten als je langer dan een dag staat. Zie ook m'n andere reactie over kapotte ogen aan de hoeken.
Ruud
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: De Kyte is niet goed op te zetten
« Reactie #35 Gepost op: september 09, 2012, 09:26:06 pm »

Dit jaar hadden wij ook een dergelijk verschil. Ik moest beide wielen op het hoogste van de wiggen zetten en het neuswiel zo ver mogelijk omlaag. Daarnaast zat er ook nog een klein verschil dwars daarop. Totale verschil was toch snel 40-50 cm. Toch kon ik mijn odyssee helemaal strak opzetten aan de buitenkant zonder extra elastiek. Alleen het inritsbare grondzeil heb ik erin gehangen, en de hoekpunten dus niet vasgezet. Gevolg was dat die er dus niet echt strak in lag, maar dat kun je in zo'n situatie ook niet verwachten.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2013, 07:24:19 am door Drikusniet »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal