Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Eerste gebruikerservaringen Kyte  (gelezen 12972 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #15 Gepost op: augustus 24, 2012, 04:46:07 pm »

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #16 Gepost op: augustus 24, 2012, 07:28:16 pm »

Bedankt voor de reacties allemaal.

Lien, bedankt voor de heldere uitleg van de pack en go. Scheelt weer typewerk  :)



Even vraagje jij had een disselbox erop toch?
(edit: ja zag die op de foto dus ::))

Ik had dit jaar fietsen op de dissel en kon de wagen toch moeilijk naar de rond 50kg kogeldruk krijgen.
Dit was eerder meer namelijk, wat kwam doordat je achterin de keuken meer de (lichtere) keukenspullen had liggen.
Ben zelf dus nog aan het spelen met de laad ruimte indeling.


met de volgende voorjaars weekend maar een kyte veldje doen denk ik  :#


De disseldruk krijg ik toch wel aardig. De bagagebakken staan bij mij voorin, tot net voor de as. Deze zijn echter niet heel zwaar beladen. Net achter de as liggen de stoelen. Deze wegen vrijwel niets. Achter in de keuken heb ik geen koelkast.. dit scheelt natuurlijk. In de keuken staan wel twee diverse bakken onderin met o.a. de pannen en het bestek e.d. Zelfs de gasflessen (907 en 904) stonden achterin (achter de achterste bedbeugels). Door wat gereedschap, de stroomkabels (50m) en de haringen voorin de disselbox te houden kom ik rond de 50 kilo uit. Technisch wellicht niet de optimale belading (zware spullen boven de as) maar wel de meest praktische. De spullen voor de keuken kunnen zo blijven waar ze horen. ter compensatie dus de rest van het gewicht voorin. 
De tafel ligt overigens wel precies boven de as en ook het tenttapijt verdeel ik in de tas in de softtop.

Kyteveld zou kunnen, eens kijken waar we naartoe gaan volgend jaar...  :** nog bijna 50 dagen voordat we het horen.. we zijn ere waarschijnlijk wel weer bij.



We hebben de niet zo briljante alu box op de dissel. Het is maar goed dat ze bij de verkoop al melden dat die zeker niet waterdicht is, want dat is hij zeker niet! Het wordt allemaal niet zeiknat, maar na een paar flinke buien onderweg was de boel wel vochtig. Het is een standaardbox waarbij de sloten van de lange kanten naar de korte kanten zijn verplaatst. De gaten die aan de lange kanten overbleven, zijn dichtgepopnageld (driemaal woordwaarde). Om al teveel rammelen in de bak te voorkomen, hebben we de bodem en wanden bekleed met restanten gaatjeskleed. Met de groene gasfles, haringzak, en gereedschap erin zorgt dat bij ons voor voldoende (en ook niet teveel) kogeldruk.


De box is vrij makkelijk dicht te maken volgens mij. De belangrijkste lekkage plekken zijn volgens mij de plastic doppen bovenop het deksel en de soms wat los zittende popnagels.. Ik heb al deze puntjes netjes afgekit. Geen lekkage gehad tijdens een bui. Tijdens het rijden moet je voorkomen dat het water door de rijwind naar boven kruipt en op de plekken waar de rubber rand niet helemaal aansluit naar binnenkomt. Hiervoor ga ik denk ik een keerstripje monteren aan de voorzijde op de box, net onder de rand van het deksel. Problemen zijn dan wel opgelost gok ik.

Irritanter zijn de krappe ruimte om je softtop onder te krijgen achter de box. Hij had 2 cm smaller moeten zijn...Het gaat maar net.
Ook de kunststof afdichtrand was vrij irritant. Deze kruipt steeds uit de inkeping hiervoor. Deze moet ik nog vastlijmen. Iemand een idee welke lijm geschikt is? zit zelf aan Polymax te denken.
De nadelen van de box wist ik echter van te voren..(had me hier voldoende ingelezen) Willens en wetens de box toch besteld; ik vind hem mooi op de Kyte staan en toch wel erg praktisch voor de bij aankomst eerste- en bij vertrek laatste zaken op de camping. Ook proppen wij hier bijvoorbeeld vlak voor vertrek van huis nog de kussens en dekbed in (bij doorreis bleven deze gewoon op bed liggen, ideaal). Op de camping ging de softtop in de bak. Heb je daar geen last meer van.
Ook ik heb de disselbak bekleed aan de binnenkant. Dit jaar (i.v.m. vlak voor vertrek) nog enkel de bodem, maar ik ga dit helemaal doen.


leuk om te lezen gjt, en wat heerlijk dat de vakantie met deze vw zo goed is bevallen.
wanneer is de volgende rit?


Volgend jaar pas weer waarschijnlijk. Meivakantie en ........klapweekend. In de zomer 2013 staat de combi Frankrijk (Lot) en Spaanse pyreneeën of  de combi Oostenrijk (Karinthië) en Slovenië op het programma.


leuk om te lezen, en volgens mij een reëel beeld van de kyte.

Denk dat de eerste aanpassing de softtop gaat worden?
overigens komt dit soort bijzonderheid ook terug bij onze cocoon en hiervoor een oude astro.
de softtop sluit op één hoek net wat lastiger.

Ik zou niet weten hoe de softtop aan te passen. Ook Holkamper zegt dat het zo hoort. Optie is nog om eens de extensie eruit te halen. Dat scheelt wel iets ruimte. Vraag is wel of je dan het zeil nog strak krijgt... ga nog wat experimenteren met de volgorde en welke hoek het best op het laatst kan.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2012, 08:27:17 pm door GJT »
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #17 Gepost op: augustus 24, 2012, 08:06:24 pm »


Ook de kunststof afdichtrand was vrij irritant. Deze kruipt steeds uit de inkeping hiervoor. Deze moet ik nog vastlijmen. Iemand een idee welke lijm geschikt is? zit zelf aan Polymax te denken.

Rand (volgens mij is het rubber), kruipt er inderdaad iedere keer uit. Ik heb deze met 'Bisonkit universeel' vastgelijmd. Blijft nu perfect zitten. Ook geen lekkage tot nu toe, maar nog geen zware buien onderweg meegemaakt.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #18 Gepost op: augustus 24, 2012, 08:24:24 pm »

Ik zal er eens mee aan de slag.

Ik vond trouwens op de site van Holtkamper een nieuwere en veel uitgebreidere handleiding voor de Kyte dan die ik meegeleverd kreeg. Volgens mij is deze vrij nieuw maar er staat 2010/2011 op.
Hierbij de link:
http://www.holtkamper.nl/cms/Data/media/Bestanden/Downloads/Kyte%20handleiding%20Nederlands.pdf?v=20120712102904
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2012, 08:29:39 pm door GJT »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #19 Gepost op: augustus 24, 2012, 09:27:19 pm »

Tnx  gelijk ff printen

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jeroen-aletta

  • Gast
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #20 Gepost op: augustus 24, 2012, 10:34:42 pm »

Rand (volgens mij is het rubber), kruipt er inderdaad iedere keer uit. Ik heb deze met 'Bisonkit universeel' vastgelijmd. Blijft nu perfect zitten. Ook geen lekkage tot nu toe, maar nog geen zware buien onderweg meegemaakt.

Wij hebben de rand met secondelijm vastgeplakt. Gaat volgens mij nooit meer los....
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #21 Gepost op: augustus 24, 2012, 11:40:51 pm »

Ps over membrame had ik al een topic geopend zie hier.

Verder kyte Velde mag ook hk veldje worden anders is cewi er niet bij.

Zelf hoop ik nog met de herfstvakantie nog weg te kunnen (mijn vrouw moet helaas werken).

Betreft kogeldruk even nog.
Bij mij was deze dus te hoog en wilde hem lager hebben zo rond de 50kg en dat lukte bijna niet.
Ik had wel in de bagage bak tegen de keuken alle zware spullen gelegd maar in de keuken zelf zat alleen het keuken spul en dat was eigenlijk te weinig gewicht.
Het is wel gelukt hoor mijn auto mag 75kg hebben maar vind zelf rond de 50kg het prettigst.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2012, 08:24:47 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #22 Gepost op: september 08, 2012, 05:03:52 pm »

Update.

Vandaag de Kyte nog even snel opgezet om worteldoek op maat te maken. Onze eerste ervaring op grof grind is door meerdere lagen plastic te gebruiken gelukkig goed verlopen. Geen enkele beschadiging van het grondzeil door het dikke plastic. Om ellende in de toekomst te voorkomen hebben we nu worteldoek op maat gemaakt. Ook onder het tenttapijt van de luifel. Die liepen we nl. wel stuk helaas.

De softtop:
Met wat tips van HK ging het zeil er nu vlot af en op. Eigelijk zonder overdreven inspanning.
Hk had het deksel van de kookplaat vervangen omdat hier een kras inzat bij levering.  Wagen was door hun iets anders opgevouwen dan bij de eerste demo. Het leek platter. Nu hebben we goed gekeken hoe alles lag en precies zo weer ingevouwen. In combinatie met wat extra tips om het zeil er op te krijgen ging het nu prima.  Eigenlijk nog geen idee wat we fout deden eerder. Belangrijkste is dat het nu naar wens gaat.

De rubber rand in de disselbak is inmiddels vast gelijmd met polymax. Die komt nooit meer los! Ook heb ik een nieuwe deksel voor de disselbak gekregen omdat er bij aflevering nogal wat kleine deukjes in zaten. Geen discussie, gewoon vervangen: super.

We hadden ook wat problemen met de kindertent. Bleek dat we hem niet goed opzetten. O.a. het grondzeil zetten we niet correct vast. HK heeft de te gebruiken ogen nu allemaal voorzien van elastieken en met de extra uitleg ging het nu prima.

Helaas helaas, hebben we de wagen nu naar de stalling gebracht..... Ook wel weer lekker, die ruimte in de garage!


« Laatst bewerkt op: september 08, 2012, 05:19:56 pm door GJT »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #23 Gepost op: september 08, 2012, 05:57:27 pm »

@ GJT. Welke ogen moet je dan gebruiken? Volgens mij hebben alle ogen bij ons elastieken.
Ik gebruik het oog tegen de hoofdtent aan bij de dissel. Deze zet ik als eerste vast. Daarna het hoekoog in het verlengde hiervan ook bij de dissel. Vervolgens het laatste oog aan de achterzijde waar de schuine kant begint. Eigenlijk zou het oog bij de aansluiting aan de wagentent onder de roofextension ook gebruikt moeten worden maar die vergeet ik vaak voor het gemak. Doe jij dit nu anders? Hangt de buis van de kindertent nu minder in de hoofdtent?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #24 Gepost op: september 08, 2012, 08:42:20 pm »

Wij hadden geen elastieken aan de ogen van het grondzeil van de kindertent, nabij de hoofdtent. Bij de demo werden alleen de buitenste hoeken vastgezet. We trokken dus steeds het grondzeil van de kindertent uit het verband.
De stok van de kindertent blijft hangen. Hk heeft aangegeven dat dit het ontwerp is. Is zit me er nog op te beraden deze iets terug te buigen. Volgens HK moet hij echter steun krijgen van de hoofdtent.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #25 Gepost op: september 09, 2012, 05:13:27 pm »

@GJT Complimenten voor je uitgebreide verslag(en). Kan niet wachten totdat we ermee op vakantie gaan, maar dat gaat nog wel even duren.
Zaterdag eerst maar even in de tuin opzetten zodra we hem hebben. Tevens wil ik electra gaan aanleggen en zag al diverse foto's als voorbeelden.

De disselbak hebben we niet besteld bij HK, die vonden we te duur voor hetgeen het was,een bak met een losse deksel.

Heb inmiddels wat rond gesnuffeld op het net en zag al wat interessante opties. Dank voor de tip van die 2 cm aan de voorkant, want onze Jamet was ook te krap met zijn elastiek en disselbak.
Gelogd
Groeten,

Erik

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste gebruikerservaringen Kyte
« Reactie #26 Gepost op: september 09, 2012, 08:49:40 pm »

@GJT

Ik heb ook gedacht om wortel doek te gebruiken.
Maar wij hebben een extra zeil van hk om er minder te doen war hetzelfde materiaal is.
In Kroatië om stenen ondergrond gestaan bijna 3 weken en op het extra zeil is niks en op het kuipzeil ook niks natuurlijk.
Terwijl er wel scherpe stenen onder lagen die je wel voelde als je met je blote voeten door de tent liep.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal