Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs  (gelezen 21888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jgense

  • Gast
Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Gepost op: september 15, 2012, 06:46:34 am »

Hallo
Op mijn zoektocht naar een geschikte vouwwagen met 2 kinderen van 3 en 1 ,kwam ik toch snel uit op de Cocoon.
(Snel op zet gemak,superdegelijk en lijkt nog meeste op tentkamperen)
Nu hangt daar ook prijs kaartje aan en kan me voorstellen dat ik dat niet verkocht krijg bij mijn partner.
Is tweede hands kopen een goede optie of demo model bij Holtkamper zelf?
Of is er een merk/type wat erg lijkt op de Cocoon en minder duur is ,dacht zelf nog aan en combi camp maar is toch veel
logger en zwaarder. De franse merken heb ik toch idee dat het veel minder is en dan opzetgemak en degelijkheid niet hebben

Gr
Jeroen
« Laatst bewerkt op: september 15, 2012, 06:59:34 am door jgense »
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2012, 07:00:41 am »

Tweedehands of een demo is een prima idee om aan de prijs te komen die je er wel voor over hebt. Voordeel is ook dat mocht je er uiteindelijk niet tevreden mee zijn ook niet al te veel hoeft af te schrijven als je hem weer verkoopt. Uiteraard bij aankoop wel even goed op eventuele schades/gebreken letten.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2012, 08:07:47 am »

gewoon even je man meenemen naar de showroom, is die zo om :)
Gelogd
live life outdoors

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2012, 09:03:28 am »

Wij zijn (volgens mij) begonnen met het kijken naar de Cocoon en liepen toen de Cabanon Malawi tegen het lijf; Uiteraard een minder degelijke wagen en minder frutsels maar in de basis een beetje hetzelfde als de Cocoon.
 
(maar uiteindelijk een CC aangeschaft)
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2012, 09:11:29 am »

Malawi zelfde opzetgemak dan?
Waarom dan toch voor combi camp gekozen?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2012, 09:30:39 am »

We hebben eerst een gebruikte holtkamper gekocht voor de eerste ervaringen. Daarna een nieuwe gekocht (ff doorsparen).
je zult niet snel een miskoop doen.zeker waneer je rond deze tijd op marktplaats rondsnuffeld.
er zijn er vele te koop. En de verkopers willem er nog voor de winter ervan af...
dus sla je slag.....

Een goedkoop alternatief voor cocoon.....weet ik niet.
kwaliteit betaal je voor (blijft ook zijn waarde behouden)
Holtkamper. Aartkok. Cc. Smidveld.....qua prijs en kwaliteit gelijkwaardig.(haal ik met mijn stelling wat op mijnhals????)
ga eens kijken bij holtkamper en laat je eens goed informeren (niet aansmeren)
kijk goed naar details en bezoek ook wat via marktplaats....

Succes
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2012, 09:45:21 am »

Malawi zelfde opzetgemak dan?
Waarom dan toch voor combi camp gekozen?
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7700.msg91397.html#msg91397
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,8257.msg93398.html#msg93398
De prijs van de CC lag op de beurs (van vorig jaar) wel heel dicht tegen die van de Malawi aan; beslissing was toen snel gemaakt. k heb het hier al vaak gemeld, die Malawi is een goede wagen maar ik blijf hem relatief duur vinden. Ook als je hem vergelijkt (of beter: met name als je hem vergelijkt) met de andere type's van Cabanon zelf.
Achteraf ben ik nog blijer met de keuze geworden omdat de CC enorm flexibel is in wat je wel en niet op zet en dat je snel kunt overnachten zonder er ook maar 1 haring in te slaan en je toch in een volledig afgespannen tent slaapt.
 
« Laatst bewerkt op: september 15, 2012, 09:49:26 am door nunogconway »
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2012, 10:12:35 am »

2e hands vouwwagen is prima, gewoon goed op een aantal punten letten ( zie andere topics ).
En niet te snel denken dit is em maar echt goed kritisch kijken.
Holtkampers gaan normaal gesproken echt wel een tijdje mee!!
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2012, 10:28:45 am »

Wij twijfelde tussen een cocoon, combi camp country.Het is de combi camp country 2011 geworden. Wij zijn 1 jaar geleden naar de beurs in Utrecht geweest om alle vw goed te bekijken, alle merken die we wilden zien stonden er. Cocoon is afgevallen omdat je de luifel niet dicht kan maken, en daardoor sta je altijd "buiten" te koken.(Maar daar zijn oplossingen voor). Het is de de ccc geworden omdat het een flexibele vw is. Of je zet alleen het slaap gedeelte op,of alleen met luifel, en je kunt het dus helemaal dicht maken, en dat is handig met 2 kinderen, meer ruimte. Hoeveel je opzet is elke keer weer anders, hoelang blijf je, het weer,etc. Ik vond ook dat de cc logger lijkt dan een holtkamper,mijn man juist niet,vind de cc juist mooier. Smaken verschillen en ook wat voor een gevoel je bij een vw krijgt. Succes en veel plezier met jullie keuze.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2012, 11:25:17 am »

Bij ons hebben (onder andere) dezelfde argumenten een rol gespeeld als bij Candace om voor een CC te kiezen. Wij kamperen van begin april (het ijs stond in de watertank...) tot eind september/half oktober en dan is het fijn dat je er voor kunt kiezen alles binnen te doen. En net zo makkelijk maak je in de Franse zomerzon een wagen met alleen beschutting tegen de zon maar verder open.

Het logge herken ik niet. De wagen is breder en langer dan een Cocoon maar wel vrij laag. Daardoor vind ik 'm juist slank ("lang, dun en lekker"  :P ) overkomen. De wagen is ook niet zwaarder, ik verplaats 'm makkelijk in mijn eentje.

Maar zoals elk forumlid zal beamen: er zijn redenen te over voor iedereen om juist voor die of die wagen te kiezen (of juist n?et). Ga op onderzoek uit, bekijk ze allemaal eens: het gaat er uiteindelijk om met welke wagen jullie op alle fronten (ook financieel dus) een klik hebben en niet om wat wij er allemaal van vinden  ;)
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2012, 12:31:33 pm »

De franse merken heb ik toch idee dat het veel minder is en dan opzetgemak en degelijkheid niet hebben

Niet aan beginnen, Franse vouwwagens. Is echt meuk, staan nooit binnen een half uur en je blijft rijden maar de dealer om alle mankementen te laten verhelpen...  :K

Ik weet niet hoe je aan dit idee komt of wie je dat aangepraat heeft, maar ik durf de stelling aan dat het gros van de vouwwagens uit Frankrijk komt ( Jamet, Trigano), die stuk voor stuk heel oud worden. Kijk maar eens rond op campings. Prima dat je voorkeur uitgaat naar een Cocoon, maar die is prijstechnisch ook van een heel andere orde. Ook een Cocoon heeft z'n voor- en nadelen. En het lijstje met mensen dat toch nog even naar Emmen moet omdat er weer eens iets niet klopt groeit ook gestaag...

Bij ons ging de keuze op een gegeven moment tussen het toen nog Deense Combicamp en de Trigano Alpha. Aangezien geen van de dealers waar we zijn geweest het kwaliteitsverschil konden toelichten, was de keuze snel gemaakt. Zowel bij Combicamp als bij Holtkamper betaal je ook voor de naam.

Als je een alternatief zoekt dat het dichtst bij een tent komt, dan is Smitveld ook een optie.
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #11 Gepost op: september 15, 2012, 12:49:33 pm »

Oeh Wijnand ik zie hier een discussie tje aankomen :)
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #12 Gepost op: september 15, 2012, 01:54:39 pm »

Wij hadden ook de keuze tussen een Coccoon of een combicamp. Mijn ouders hebben een Coccoon uit 2008 die ze vorig jaar eigenlijk wilden verkopen ivm gezondheidsproblemen. Ik had dus voor weinig een coccoon kunnen kopen.
Wij vonden hem echter minder geschikt voor ons gezin met 3 jonge kinderen. (waar er weliswaar 2 van in een tentje slapen)
De voordelen van de combicamp waren voor ons ongeveer dezelfde als die hierboven al genoemd zijn. Het flexibele opzetten.
Zonder haring overnachten. En voor ons nog een belangrijk punt, deze wagen kunnen we voor ons huis makkelijk even uitklappen om te luchten/te drogen op de parkeerplaats.

Wij hebben ook naar de Trigano Alpha gekeken, maar deze vonden wij minder degelijk in elkaar zitten en minder afgewerkt, niet om iemand tegen het hoofd te stoten. Het prijsverschil was op de beurs ook nog maar zo weinig dat dit ook niet meer meewoog in de beslissing. Trigano had geen echte beursaanbieding, Combi camp wel. 
Nadeel voor ons van de Trigano is ook het ontbreken van een zijtentje aan de wagen zelf. Hiervoor moet je de voortent op hebben staan.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #13 Gepost op: september 15, 2012, 01:57:07 pm »

Ik zou nooit een demo wagen kopen.

Je weet niet wat de gebreken zijn.
Garantie is meestal tramelant.

Wat u kocht hem in de staat hoe hij stond.

Sneller sltijgae vooral de delen die bewegen.
En piepende geluiden.

Sommige mensen zijn zelfs zule smerige mensen dat ze hun behoeftes in de demo modellen doen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Holtkamper Cocoon alternatief? Prijs
« Reactie #14 Gepost op: september 15, 2012, 02:21:49 pm »

Hmmmm demo modellen staan gewoon in de winkel en worden met de zelfde garanties verkocht als nieuw. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal