Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Grondzeil Flyer <1990 vervangen  (gelezen 2256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Grondzeil Flyer <1990 vervangen
« Gepost op: augustus 13, 2014, 08:08:21 pm »

Na onze eerste vakantie met de oude Flyer kunnen we bevestigen wat de verkoper ons vorig jaar al vertelde: hij is kurkdroog. Dat wil zeggen, het doek. Het grondzeil is een ander verhaal. Dat is al met tig stukjes tape gerepareerd, maar er blijft water door omhoog komen. We willen het dus vernieuwen.
Nu kan ons doek mbv lusjes en de houtje touwtje methode aan de voortent gezet worden, maar deze lusjes zijn van elastiek en na al die tijd gewoon op. Dus eigenlijk zoeken we daar ook een oplossing voor. Heeft iemand al eens een (kuip)grondzeil laten maken? Waar en wat waren de kosten ongeveer? En zou je dan het latere systeem van klittenband kunnen toepassen in de tent? Nu zijn het ritsen, maar dat lijkt me helemaal kostbaar om te maken. Ik wil sowieso een offerte vragen bij Atomatent omdat we ook een scheurtje in het doek hebben en ik wil Holtkamper zelf vragen, maar zijn er nog meer tips? We wonen in de regio Eindhoven, dus alles een beetje in de buurt is een optie.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Grondzeil Flyer <1990 vervangen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2014, 12:12:02 pm »

Esvo maakt ook grondzeilen. Daarnaast zou je de huidige ritsen kunnen laten overzetten. Lijkt mij dan geen verschil te maken in kosten met klittenband, in beide gevallen moet het worden vastgenaaid.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Grondzeil Flyer <1990 vervangen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2014, 02:41:46 pm »

De onze heeft geen ritsen of klittenband, die gaat letterlijk met de houtje/touwtje methode vast aan de tent. Of nou ja, niet meer vast dus omdat het elastiek niet meer werkt.
We gaan iig overleggen met Atoma. Van Holtkamper zelf hoeven we niets meer te verwachten. De zeilen worden niet meer gemaakt en er was nu ook geen tijd om in het magazijn te kijken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal