Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Feluka  (gelezen 26802 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

deehbeeh

  • Gast
Holtkamper Feluka
« Gepost op: mei 24, 2011, 10:41:03 pm »

Eerst maar even een paar softtop-plaatjes. Ik heb deze wagens nooit in het echt gezien, maar het lijkt erop dat de wagenbak/bankjes duidelijk kleiner zijn dan bij de hardtop.
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 06:32:54 pm door muis »
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2011, 10:55:21 pm »

En nog een paar van een witte Feluka2 panorama hardtop (1995).

Nog wel aardig om te weten is dat zelfs deze Feluka met 4,5 meter diepe voortent ingevouwen kan worden met de voortent aangeritst. En alsof dat nog niet genoeg is: zelfs de bedden kunnen opgemaakt blijven (dus 2 slaapzakken links en 2 slaapzakken rechts).

Grootste nadeel vond ik dat het opzetten meer tijd kostte dan verwacht (wij hadden nog niet de instructies van esentim ;) ) daarom zijn wij naar een kleinere en makkelijker Feluka overgestapt.

Als er vragen zijn over deze tent, schiet maar, ik zal proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Gelogd

Purk

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2011, 10:57:00 pm »

Leuk, wat een aanwinst zijn jullie  :)
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2011, 11:50:20 pm »

kijk, samen komen we er wel! al wordt ie niet meer gemaakt, wij krijgen de info wel compleet :#. Hartstikke bedankt voor de fotos!
Was die bak nou ook hoger dan de bak die je nu hebt, ivm de grotere voortent?
En heb je'm al verkocht?
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2011, 07:49:08 am »

:) en graag gedaan!

De bak had dezelfde afmetingen als mijn huidige wagen, ik denk zelfs dat ze identiek zijn. Het enige verschil dat ik kan ontdekken zijn de 2 gasdempertjes die het open- en dichtklappen moeten vergemakkelijken. Maar blijft trouwens een klusje voor z'n tweeën dat uitklappen met de hele voortent eraan...

En ja, ik ben de wagen kwijt, zaterdags eind van de dag op 2ehands.nl en had de zaterdag daarop een afspraak. Ik heb hem toen gelijk na uitgebreide demo en instructie verkocht. Vorig jaar heb ik hem in het naseizoen ook een tijdje op 2ehands.nl gehad, maar nauwelijks reactie. Een goede timing lijkt dus wel belangrijk... ;)
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2011, 11:50:21 am »

mooi zo!
Bij ons zitten er ook gasveren op en een frolli slaap-systeem, hebben de vorige eigenaren en 3 jaar geleden op laten zetten. Dat die deksel met die grote voortent eraan nog dicht kan joh! Bij allebei de felukas waar wij zijn gaan kijken vertelden de eigenaren dat ze de voortent eraf haalden omdat hij anders zo moeilijk in te klappen was. Maar jullie laten die voortent er dus altijd aan? en dan inclusief of exclusief voorwand?
Wij gaan over een weekje proefkamperen..... zininzininzinin! Wel nog even op zoek naar een kachel, verlengsnoer voor buiten en een lamp.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2011, 11:55:46 am »

Aangezien dit topic over de folder gaat wil ik jullie vragen om de praktische kant (ook heel belangrijk ;) ) te bespreken in het Feluka topic

op vraag gesplitst
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2011, 06:38:34 pm door muis »
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2011, 05:09:14 pm »

Maar natuurlijk muis! Dat krijg je als groentjes (laat ik voor mezelf spreken ;)) enthousiast beginnen te posten...
Ik begrijp nu (nadat ik soortgelijke topics heb bekeken) dat dit topic enkel is voor de folder.

Het draadje waar jij naar verwijst is echter een mengelmoes van alles, het lijkt me ook handig om een apart topic te hebben met feitelijkheden en andere interesssante wetenswaardigheden/ervaringen over de wagen zelf zodat iemand die iets over de Feluka wil weten niet eerst 19 pagina's door moet akkeren om te lezen welke advertenties er in het verleden afgestruind zijn en wie wat te koop had.
(overigens wel interessant om zo'n zoektocht te volgen, begrijp me niet verkeerd, maar minder als naslag)

Bestaat zoiets of ben ik anderszins niet goed bij mijn hoofd?

En als het bestaat of gaat bestaan, kun jij dan de relevante posts moven, of moeten/kunnen we dat zelf doen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2011, 06:37:26 pm »

Geen probleem hoor ;) leuk juist dat er zoveel uitwisseling is. Ik snap helemaal wat je bedoeld met die 19 pagina's, ik heb hem nu gesplitst vanuit het foldertopic. Dan dus aan anderen: Advertentie's graag in gespot om "vervuiling" van dit topic t voorkomen :J

Kom vooral met al jullie tips en ervaringen. Je mag natuurlijk ook een apart topic maken voor een specifiek iets.
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2011, 07:26:17 pm »

Dank muis!
Gelogd

deehbeeh

  • Gast
Re:(folder) Holtkamper Feluka
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2011, 08:23:39 pm »

Dat die deksel met die grote voortent eraan nog dicht kan joh! Bij allebei de felukas waar wij zijn gaan kijken vertelden de eigenaren dat ze de voortent eraf haalden omdat hij anders zo moeilijk in te klappen was. Maar jullie laten die voortent er dus altijd aan? en dan inclusief of exclusief voorwand?
Ja, voortent wel een beetje netjes verspreiden. De deksel zakt dan tot zo'n 5-10 centimeter dicht. En dat laatste beetje kun je gewoon dichtdrukken. Ik dacht eerst ook dat het wat krap werd, maar Holtkamper gebeld, en die bevestigden dat je best wel een beetje druk mocht uitoefenen (niks forceren natuurlijk!). Het ontwerp was er namelijk op gericht om de voortent er aan te laten. En de voorwand zit er ook gewoon aan bij het invouwen (als ik me goed herinner kan die er zelfs niet eens uit).

Wij gaan over een weekje proefkamperen..... zininzininzinin! Wel nog even op zoek naar een kachel, verlengsnoer voor buiten en een lamp.
Veel plezier gewenst.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2011, 10:39:52 pm »

dank je!

en muis bedankt voor de splitsingsakte... ;)

Bij onze feluka kan de voorwand er helemaal uit. Nog een voordeel van de "platte Fee" t.o.v. het erker-model en het luifel-model....wat mij betreft. De voortent is zo ook als grote luifel te gebruiken. :#
Oh en wat ik me nog bedacht: ik vind het vreemd dat Holtkamper bij het laatste model Feluka (luifel-model) de ramen aan de zijkanten van de wagenbak heeft weggelaten. Die zijn juis zo ideaal, bij mijn (rechte) model kun je de wagenbak aan alle kanten open zetten voor een beetje frisse lucht.  Jij hebt daarintegen het membraine-airco systeem. Zorgt ook voor verkoeling. Maar het lijkt erop alsof holtkamper eerst een probleem heeft gecreeerd (hete tent zonder ramen) om vervolgens met de oplossing te komen.... :H
Of heeft de jouwe wel weer ramen in de wagenbak?

enne, misschien is het iets om de modelomschrijvingen vast te leggen, voor future reference? Zijn jullie het eens met erker model, recht model en luifel model?
Of poetischer benamingen als dikke Fee, platte Fee en rode Fee.... :H
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #12 Gepost op: mei 25, 2011, 11:03:24 pm »

Ik vind die laatste suggesties wel wat  :H :H :H
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2011, 11:22:47 pm »

deebeeh: heb jij deze rode fee? http://www.holtkamper.com/en/imen/felukaen.pdf waar het doek van de wagentent niet tot aan de grond reikt maar tot aan de plank? Bij dat model kan de voorwand er wel helemaal uit, volgens de folder....

purk: ja he :# Hoewel rode Fee en dikke Fee leuke klinkt dan platte Fee...doet haar ook geen recht. Kzal er nog eens een nachtje over slapen. Slanke Fee...ranke Fee...stoere Fee...luchtige Fee...punt Fee...vleugel Fee...JA! iets met vleugels. Flap Fee. Ivm die puntige luifels aan de zijkanten. Of gewoon tover Fee.... of goede Fee :#
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2011, 11:26:49 pm door esentim »
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #14 Gepost op: mei 26, 2011, 11:30:54 pm »

Toffe Fee, niet te verwarren met Toffifee?  :>
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal