Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Feluka  (gelezen 26784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Purk

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #45 Gepost op: juli 22, 2011, 07:50:50 pm »

Langzaam maar zeker rukken wij op... En veroveren we de kampeerliefhebbers van Nederland!
wij gaan overigens morgen voor onze echte proefvaart, dus de medecampinggasten daar zullen we ook eens lekker jaloers maken :)
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #46 Gepost op: juli 23, 2011, 04:10:10 pm »

Andere campinggasten wel jaloers...maar niet op Feluka, maar op het feit dat wij gewoon lekker warm en droog thuiszitten... Ook proefklappen moet leuk blijven, dus we stellen het uit!
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #47 Gepost op: augustus 01, 2011, 11:01:11 pm »

En jawel, ons eerste nachtje in de feluka zit er eindelijk op! Prima proefvaart gemaakt, afgelopen weekend. Puntjes op de i zetten en dan zijn we helemaal klaar voor een paar weken Frankrijk. Klamboes van Xenos pasten perfect in de slaapcabines, dus we kunnen ook nog mugloos slapen nu. Moet alleen onze dochter nog leren niet uit bed te rollen (wat een knal, zo midden in de stille nacht!). En we zijn n?g enthousiaster over Fee dan we al waren, wt een luxe, wat een ruimte, wat een heerlijkheid!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #48 Gepost op: augustus 03, 2011, 07:16:38 pm »

@ Purk: veel pelzier met de Fee in Frankrijk!
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #49 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:17:54 pm »

Dank je! Gaat lukken, nu het weer nog... Maar goed, om maar eens een dooddoener uit de kast te halen: alles wat hier en nu valt, valt niet straks in Frankrijk  ::)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #50 Gepost op: augustus 06, 2011, 11:56:52 pm »

Zo is dat, wij vertrekken ook pas over een paar dagen (eindelijk) naar het Zuiden. De zomer komt er aan!!  :#
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:Holtkamper Feluka
« Reactie #51 Gepost op: augustus 21, 2011, 11:56:21 pm »

zo, wij zijn terug van 3 weken zuid frankrijk met onze Fee!
Het was heeeeeerlijk. De wagen rijdt als een tierelier, je merkt niet dat er iets achter de auto hangt. Op de heenreis kwamen we in de file, waardoor we later op de camping kwamen dan verwacht. en toen bleek meteen het grote voordeel van de Feluka t.o.v. de flyer: je kunt gewoon de keuken laten zitten en de wagen openklappen! Dat hebben we dus ook gedaan: klap-klap, bedden opmaken en slapen maar. De volgende dag hebben we er pas wat haringen in geslagen.
We stonden weer op bosgrond en omdat ik weer geen izn had in vegen, hebben we alleen worteldoek en tenntapijt heergelegd. Dat is goed bevallen! Ik heb niet hoeven vegen, en na een nachtelijke regenbui kon het water zo weg...en hadden wij 'sochtends weer een droge vloer.
De voortent hebben wij laten zitten, alleen zonder voorwand. De voorwand hebben we er pas na een week in geritst, toen er regen werd voorspeld. Daarna hebben we de voorwand laten zitten en de zijwand omhoog gezet als luifel voor de keuken. Dat vonden wij de leukste opstelling en dus hebben we het zo gelaten. Van de bamboe die overal groeide heb ik nog een trapje gemaakt voor de kids zodat ze het bovenste bed als leesplek konden gebruiken zonder in de bak te hoeven komen.
In de bak had ik de kastjes voor de kleren gehangen, gewoon met een touw aan het frame bevestigd. Dat beviel goed! in de voortent stond alleen een vouwkrat met schoenen, een bak met speelgoed en de wasmand(pop-up).
De kids hebben heerlijk geslapen, ieder in hun aparte slaaptent. De ondertentjes bleken ideaal voor de middagdutjes: koel en donker, dus perfect!
Ik had luchtbedden van 1m breed gekocht voor in de ondertentjes, met isolatiematjes van 1.20 m breed voor daaronder. Een prima combinatie, er was geen optrekkende kou te voelen.
Ik vond de ruimte in de voortent wel wat overdreven groot. Ik miste het knusse kampeergevoel. Ik denk dat ik toch een luifel met schuine wanden (a la flyer) ga maken (de vorige eigenaren hebben een extra luifel laten maken, dus die kan ik aanpassen).
Het "aanzet-tafeltje" wat ik had geknutselt voor het keukentje bleek perfect te functioneren.
Volgende keer neem ik alleen wel een slinger sfeerverlichting mee.....want dat campinggasje was echt te kil en kaarslicht is heerl romantisch...maar niet handig om bij te lezen.

ik voeg wat fotos toe ter verduidelijking van bovenstaand verhaal....

ps: ook nog een vouwwagenclub-genoot tegengekomen: de flyer-man die zelf een imperiaal en keuken bouwde. Impressive! Echt een geweldig stoere keuken...ik hoop dat hij hier nog fotos gaat posten!
Gelogd

esentim

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #52 Gepost op: juli 17, 2012, 11:53:00 pm »

een jaar later...en we gaan weer! fotos hoef ik na deze vakantie niet meer te plaatsen, zal er ongeveer net zo uit zien als hier boven. We gaan namelijk naar hetzelfde paradijsje... uiteraard met dezelfde Fee. Ik heb haar uit de stalling gehaald en ze is nog net zo fris en fruitig als vorig jaar. Een paar spullen eruit gehaald (grondzeil en gordijntjes die we toch niet gebruiken) en een paar andere spullen erin (feestverlichting, kastje en veldbedje) en we kunnen weer! Ideaal hoor, zo'n klapkar....ik heb er zo'n zin in! :> :> Had ik al gezegd dat ik er heel veel zin in heb? :> :> :>
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #53 Gepost op: juli 18, 2012, 09:28:29 am »

hallo feluka bezitters.

wij zijn sinds afgelopen zaterdag 14 juli ook de trotse eigenaren van een holtkamper feluka. wat een mooie kar is dat zeg.
we gaan er dit weekend even mee proef kamperen. zodra we dat gedaan hebben zal ik ook nog even wat foto's van onze feluka neer zetten. allemaal een fijne vakantie gewenst.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #54 Gepost op: juli 19, 2012, 10:08:37 pm »

Welkom bij de Feeënclub Bert! :>

nou wij waren eigenlijk klaar om naar bed te gaan voor een paar uurtjes slaap voor we gaan rijden. Vouwwagen ingeladen, auto ingeladen, vouwwagen aan de auto gehangen...hmmm vouwwagen hing wel erg ver naar voren en auto erg ver naar achteren. Dusss...alles weer uitgeladen (klap-klap, spullen eruit, spullen erin, klap- klap)en nu ziet het er beter uit. Pfffff nou hebben wij wel een probleemloze reis verdiend dacht ik zo  :O
Gelogd

Suuzzz

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #55 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:23:02 pm »

Zoals al te zien in het gezocht topic, zijn wij op zoek naar een Holtkamper Feluka of een Aart Kok Tundra. Uit bovenstaande bericht begrijp ik echter dat de Feluka uit moet worden geklapt om te kunnen laden? Is dat een juiste aanname? Dat lukt namelijk niet op onze oprit...
Gelogd

Einoel

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #56 Gepost op: augustus 17, 2012, 12:14:27 pm »

De Feluka met de harde deksel, heeft aan de voorkant een deurtje. Dit deurtje zit met een slotje vast en wordt tegengehouden door de deksel. Wanneer je het deksel iets optilt, moet je volgens mij wel het deurtje open kunnen doen en bij de laadruimte kunnen. Wel zul je volgens mij in de tussentijd wel de deksel omhoog blijven houden (iets ertussen leggen, zodat hij niet dicht kan klappen), omdat anders het deksel op het deurtje komt te liggen en dat lijkt mij niet goed. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of dit klopt. Je kan in deze situatie uiteraard niet in de ruimte onder de bankjes.
Gelogd

maartenmuller

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #57 Gepost op: augustus 19, 2012, 01:27:39 pm »

Hoi hoi, wij hebben ook een feluka :>
1992 hardtop erkermodel met eigenbouw disselkeuken met 2(!!) koelkastjes. Daar wil ik nog wel wat aanpassingen aan doen. Liever een kastje oid ipv 2 koelkastjes, en er moet natuurlijk een spoelbakje met kraan komen.
Hij is al aangepast aan een tempo 100 (er zit een stikker achterop), maar helaas geen certificaat. Is dat nog te regelen achteraf?

De vorige eigenaren haalden de  voortent er vanaf bij inklappen, maar dat hoeft geloof ik niet toch? Hoe doe je dat dan, voortent over de wagentent heen trekken ofzo?
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #58 Gepost op: augustus 20, 2012, 09:18:40 am »

als ik de feluka inklap, lat ik de voortent er ook aan zitten. ik rits de wanden van de voortent open. en aan de zijkanten bij de wagenbak ook tot aan de bovenkant. (bij het uitschuifgedeelte van je slaapgedeelte) dan klap ik de ene kant van de bak dicht. en leg dan de voortent over de rest van de wagen en bak heen. dank klap ik de andere kant dicht. ik vond dit de handigste manier. omdat er anders bij het open vouwen zoveel kracht nodig is om alles open te vouwen. (lees ook veel gewicht extra op de frame delen van de feluka). en er blijft meer ruimte over om hem makkelijker dicht te doen zonder dat je er op hoeft te gaan zitten. maar als er ander tips zijn hoor ik het ok graag.
Gelogd

bert joosten

  • Gast
Re: Holtkamper Feluka
« Reactie #59 Gepost op: augustus 21, 2012, 07:53:42 pm »

hoi in het te koop forum hier heb ik een feluka kinder trapje gezet misschien dat ik hier mensen vind die hier wel belang bij hebben.
 
zie link: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,10371.0.html
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal