Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?  (gelezen 42994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esmi

  • Gast
Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Gepost op: november 22, 2011, 04:38:36 pm »

Ook wij zijn helemaal nieuw in vouwwagenland en zien door de bomen bijna het bos niet meer... Hoewel, van de week zijn we bij aart Kok in Heemstede geweest en we vonden de vouwwagens daar erg mooi. zowel de combi-camp als de Aart Kok vouwwagens maakten een goede indruk op ons (mede door de gezellige Ikea inrichting ;)). Maar de combi-camp valt af omdat deze nogal groot is (dat scheelt er alvast één).
Daarna zijn we nog langsgegaan bij een Jamet dealer en die wagens spraken ons niet zo aan...
We zijn er ook achter gekomen dat Holkamper vouwwagens in te vergelijken zijn met Aart Kok en nu zag ik een Holtkamper Cocoon op Marktplaats staan uit 2005, niet zo ver bij ons vandaan. Voor deze wagen vraagt men ?5500.
Vinden jullie het een aanrader om daar eens te gaan kijken?  Ik wil in eerste instantie toch wel een tweedehandsje hebben om te beginnen. We zijn overigens met z'n drietjes.

Ik heb veel zitten lezen op dit forum en het viel me op dat er weinig mensen zijn met een Aart Kok. Hoe komt dat eigenlijk?
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #1 Gepost op: november 22, 2011, 05:36:30 pm »

Ben misschien niet helemaal onbevooroordeeld maar het moet wel heel raar gaan als je een miskoop doet met een Holtkamper  :O.

Misschien een tip om voordat je de tweedehands gaat bekijken eerst nog een keer in Bunnik een nieuwe te gaan bekijken. Dan kan je beter inschatten wat de staat is van de wagen, het doek etc. van de tweedehands ten opzichte van een nieuwe. En die prijs, tja, voor dezelfde prijs heb je een nieuwe van een ander merk. Maar voor vouwwagens geldt denk ik hetzelfde als voor auto's. In de basis kunnen ze allemaal hetzelfde maar toch vinden we de ene meer waard of leuker of beter of.... dan de andere, maar hoeveel, dat is dan weer voor een ieder persoonlijk.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #2 Gepost op: november 22, 2011, 08:02:24 pm »

We hebben zelf recentelijk een Combi Camp gekocht (gaan we 'toevallig'  a.s. zaterdag ophalen);

Maar ook de HK Cocoon stond op ons lijstje. Maar als je een 2e-hands Cocoon overweegt zou je ook eens naar een nieuwe Cabanon Malawi kunnen kijken. Dan heb je een nieuwe voor de prijs van een 6 jaar oude Cocoon. Natuurlijk is een Cocoon op detail de wat betere wagen, maar een Malawi heeft een prima bed, belading mogelijk zonder tent op te zetten, opzetsysteem vergelijkbaar met de Cocoon, iets ruimere tent........wagen niet zo stoer, wat minder frutsels (kan ook een voordeel zijn)

PS: Als geld in geheel geen issue zou zijn, dan hadden we waarschijnlijk voor een Holtkamper Cocoon MTT  gekozen; maar ? 14.000,- voor 2,5 week kamperen per jaar vinden we toch te veel van het goede.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2011, 08:08:51 pm door nunogconway »
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #3 Gepost op: november 22, 2011, 09:12:01 pm »

Bedankt voor de tips. Ik ga meteen even de Cabanon Malawi googlen.  :)

Ik heb het inmiddels gedaan, ziet er heel leuk uit, maar na dat opzetfilmpje hoeft het voor mij niet hoor, ik wil zo'n ding dat je alleen maar open hoeft te klappen en dan kan slapen :J.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2011, 09:30:53 pm door Esmi »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2011, 09:44:31 pm »

Wordt het toch de Combi Camp  ;)


Wat is er dan anders aan de Malawi dan aan de Cocoon? Bij mijn weten alleen het aangeritste grondzeil van de tent; Voor de rest hebben ze beide nagenoeg evenveel haringen nodig. Houd er wel rekening mee dat de oudere Cocoon-modellen niet geladen kunnen worden zonder de tent uit te klappen. Dit kan een probleem zijn als je thuis niet al te veel ruimte hebt. Bij de Malawi is dat standaard wel mogelijk en dat is ook de reden dat het grondzeil later ingeritst moet worden. Bij de nieuwste HK (en CC) hebben ze dat opgelost  door een extra frame op het bed te plaatsen wat andersom klapt.

NB: Bij de Malawi (en CC met verhoogd bed) gaat alle bagage onder het bed, bij de Cocoon volgens mij niet; let hier wel op want waar je bij de CC en de Malawi alle bagage bij een tussenstop onder het bed kunt laten liggen moet je bij de Cocoon met je begage op het bed ergens naar toe!
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2011, 09:48:28 pm »

Ja en dat is dan bv een Cocoon!!! Wij hebben zeven jaar lang een Cocoon gehad en opzetten voor een nachtje is in een kwartiertje gedaan. Als je langer wilt staan heb je iets meer werk.
Wij hebben onze Cocoon ook via marktplaats verkocht, zo rond de jaarwisseling verschijnen er op marktplaats ineens veel vouwwagens en dan heb je het beste aanbod.
groeten, Rob
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2011, 10:10:18 pm »

Ik zag een opzetfilmpje van de malawi en eigenlijk werd er nogal gehannesd met stokken en tenten. Terwijl een cocoon volgens mij zo, hups, opgezet kan worden. Uitvouwen en klaar! En zoiets zoeken we nou ;).
Ik houd Marktplaats in de gaten voorlopig! We zijn niet de enige gegadigden voor de cocoon waar ik het over had...

En inderdaad, die combi-camps die ik gezien heb vond ik echt helemaal geweldig. Maar het moet toch echt iets lichters worden.
« Laatst bewerkt op: november 22, 2011, 10:13:13 pm door Esmi »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2011, 10:16:03 pm »

Dat je niet de enigste bent zul je aan moeten wennen. ;)
Dit is nu nog 1 van de meest verkochte Holtkamper.
Dit zul je dan ook terug zien en de tweedehands prijzen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #8 Gepost op: november 23, 2011, 09:47:28 am »

Als het niet te ver is zou ik gewoon gaan kijken. Ook al koop je hem uiteindelijk niet je leert zeker iets bij.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2011, 01:52:51 pm »

En inderdaad, die combi-camps die ik gezien heb vond ik echt helemaal geweldig. Maar het moet toch echt iets lichters worden.

Even nieuwsgierig: wat vind je te zwaar aan een CC? De wagen op zich, het opzetten, het dichtklappen?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2011, 05:12:05 pm »

NB: Bij de Malawi (en CC met verhoogd bed) gaat alle bagage onder het bed, bij de Cocoon volgens mij niet; let hier wel op want waar je bij de CC en de Malawi alle bagage bij een tussenstop onder het bed kunt laten liggen moet je bij de Cocoon met je begage op het bed ergens naar toe!

Hoe kom je hier nu bij? Onder het bed van een Cocoon past een enorme hoeveelheid bagage! Je kunt na het openklappen zo je bed in.
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2011, 08:07:56 pm »

Ook ik kan de Cocoon zeer aanraden. We hebben zojuist na 4 jaar kamperen de Cocoon (ook via Marktplaats) verkocht maar alleen maar omdat we nog liever de nieuwe Holtkamper Kyte wilden hebben. Er was opvallend veel interesse, wat zich ook vertaalde in een goede restwaarde. 5500 euro voor een 2005 model in goede staat vind ik een redelijke prijs. Zeker als het een XL met keuken zou zijn.

Het grote verschil met alle andere vouwwagens vind ik toch het tentgevoel wat Holtkamper meer dan wie dan ook weet te bewaren. En natuurlijk is het een ontzettend praktische wagen die na een beetje oefenen inderdaad in 20 minuten volledig op te zetten is.

Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #12 Gepost op: november 23, 2011, 08:27:56 pm »

Het grote verschil met alle andere vouwwagens vind ik toch het tentgevoel wat Holtkamper meer dan wie dan ook weet te bewaren. En natuurlijk is het een ontzettend praktische wagen die na een beetje oefenen inderdaad in 20 minuten volledig op te zetten is.

tja, dat kan ik als cocoonbezitter niets aan toevoegen.

Wij zijn zelf na tentkamperen eerst begonnen met een 2ehands (of 3e hands) holtkamper, vervolgens is dit goed bevallen en hebben  (na financiele meevaller) een nieuwe cocoon gekocht.
totaal geen spijt van deze stappen.
dus, raadt ik ook aan om (zeker als je al een gevoel hebt) een gebruikte klapper te kopen.
Doen, zal je zeker bevallen.
En anders doe je 'm na een kort seizoen gewoon weer opmarktplaats, wellicht hou je nog een winst over....
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #13 Gepost op: november 23, 2011, 08:35:26 pm »

Bedankt voor alle reacties! We gaan eens even goed in conclaaf hier thuis.

De CC leek ons nogal zwaar qua gewicht vanwege ons lichte Suzuki Ignisje. Maar hij blijkt 800 kilo te mogen trekken...
Dus wellicht toch een CC, of die Zambezi uit 2005, die op MP staat. Hellup!!!
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #14 Gepost op: november 23, 2011, 09:33:56 pm »

De Cocoon is een zeer handige klapper, voor een gezin afhankelijk van de leeftijd van de kinderen vind ik hem aan de krappe kant.
Een Kyte of Flyer is een stuk ruimer (om jullie nog wat meer keus te geven).
Holtkamper heeft zeer veel licht en ventilatie in de tent. Dit is bij de andere merken zoals de Aart Kok Zambezi minder.
Volgens mij ligt de kwaliteit van Cabanon lang niet op het zelfde niveau als Holtkamper. Een Holtkamper gaat met gemak 25 jaar mee.
Dit zie je dan ook in de prijs terug. Het gewicht van een Cocoon is ledig 220 kg en van de Cabanon is 400 kg. In jullie geval (lichte auto) lijkt mij een 'zware' aanhanger niet zo handig.

Wat betreft de Cocoon van Marktplaats;
Nieuwprijs van de Cocoon M in 2005 was om de nabij 8250 euro. Veel geld gaat in de extra's zitten, zoals de mobiele dissel keuken (in 2005 +/- 1600 euro). Maar die zit er niet bij zie ik. 5500 euro is dan na 6 jaar veel geld, de eerste jaren heb je immers toch de meeste afschrijving, maar mogelijk staan ze open voor een goed bod.


Succes in ieder geval
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal