Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?  (gelezen 42995 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #15 Gepost op: november 23, 2011, 10:00:16 pm »

Bedankt voor de berekening. Dit weekend komt er niks van om te gaan kijken,  en er is nog iemand anders die serieus interesse heeft, dus we wachten nog even af of hij er nog is als diegene geweest is. En anders hebben we voorlopig wat te doen, zoals Marktplaats doorspitten en wellicht wat dealers bezoeken.
We hebben één kind dat meegaat met ons en die is pas 5 jaar, een kleine vouwwagen is denk ik groot zat dan.

Wat een leuk forum overigens! Zo bijna in de winter over vouwwagens kletsen, gezellig hoor!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #16 Gepost op: november 23, 2011, 10:10:33 pm »

Ik vind de prijs voor die Cocoon ook wat aan de hoge kant. Dat is natuurlijk ook een gevolg van de populariteit van dat type wagen: men is bereid dat ervoor neer te leggen en dus kun je het als verkoper vragen.

Wat het gewicht van de vouwwagens betreft: de meeste vouwwagens mogen maximaal 650 of 750 kg wegen. Het eigen gewicht ligt uiteraard een stuk lager en hangt af van het type wagen. Ik denk alleen dat vrijwel elke klapper z'n wagen in de richting van het maximum zal beladen? Dus uiteindelijk qua trekgewicht zullen de meeste wagens ongeveer even zwaar zijn. Sommige wagens, vooral die met een vast deksel, lijken groter en (dus) zwaarder. Maar zolang de wagen niet vol gestopt is met bagage is het alleen maar verpakte lucht.

Ga in ieder geval w?l voor een geremd type als je een wat lichtere trekauto hebt. Dat scheelt aanzienlijk in het rijgedrag!
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #17 Gepost op: november 23, 2011, 10:30:27 pm »

Wij dachten een wagen te kopen van ongeveer 300 kilo leeg gewicht. we kunnen het met weinig af, ik denk niet dat wij honderden kilo's gewicht in gaan pakken. We hebben een paar keer met de tent gekampeerd en toen ging alles, inclusief kind en fietsje, mee in de Suzuki, met dakkoffer dan wel ;).
Dan scheelt het best of je een wagen van 300 of 400 kilo hebt lijkt me, toch?
 
Geremd moet ie zeker zijn. En nu jullie tóch meedenken, die Zambezi in Nijkerk, is dat ook duur :P? wij vinden dat eigenlijk ook wel hele leuke karretjes. Ik ben zo weg van dat deksel...
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #18 Gepost op: november 23, 2011, 11:03:42 pm »

Hij ziet er goed uit maar voor een wagen uit 2005 vind ik ? 8000,00 nog wel erg veel hoor, maar ja het is wat de gek er voor geeft om het zo maar te zeggen :#, het is helemaal wat je er zelf voor over hebt.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #19 Gepost op: november 23, 2011, 11:18:30 pm »

Van Holtkamper naar Zambezi is ongeveer als van Mercedes naar BMW of vice versa. Het kost een paar centen...
Als je de Zambezi leuk vindt moet je ook eens naar de Holtkamper Astro kijken. Zelfde principe,een achterklapper. Persoonlijk lijkt mij dat deksel een opstakel waar je lelijk je tenen aan kunt stoten omdat de rand behoorlijk hoog is.

Of het duur is hangt af van de staat waarin die verkeert en welke opties er allemaal bij zitten.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #20 Gepost op: november 24, 2011, 09:57:05 am »

Hoe kom je hier nu bij? Onder het bed van een Cocoon past een enorme hoeveelheid bagage! Je kunt na het openklappen zo je bed in.

Ik zeg niet dat er geen bagage onder het matras kan, maar bij de Cocoon ligt er zowel onder alsook op het bed bagage (of je moet er niets opleggen). Enige reden van de  verwijzing naar de Malawi (die ook ik kwalitatief de mindere vind) is de relatief hoge prijs voor een exemplaar van de Cocoon uit 2005; amper minder dan de nieuwprijs destijds, in combinatie met de inmiddels doorgevoerd verbeteringen die dat model ontbeert zou een nieuwe Malawi een alternatief kunnen zijn.

(Als eerder aangegeven hebben we zelf een CC gekocht die we zaterdag op gaan halen, maar als geld in het geheel geen issue zou zijn (? 14.000,- voor 2,5 week per jaar vinden we wat veel) dan zouden we voor de Cocoon MTT XL zijn gegaan; dus je kent mijn voorkeur)
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #21 Gepost op: november 24, 2011, 10:13:16 am »

Bij de Zambezi op MP zit geen keuken op de dissel, dus dat is volgens mij ook een dure optie die afvalt. Maar er zit dan weer wel een Karsten vootent bij, even oppompen en klaar. Er valt wel over de prijs te praten, ik ga me maar eens in de Zambzi verdiepen voor de verandering en naar de Astro kijken.
Ik vind zo'n bak juist weer zo'n veilig gevoel geven, zeker als het regent. Kunnen mijn cavia's ook mee en lekker loslopen, wat zaagsel en hooi op de vloer :# .
Ach, alles heeft zo zijn voor- en nadelen en daarom is het zo lastig...
Wij hebben jarenlang een boot gehad, dat was instappen en wegwezen, maar na de geboorte van ons nakomertje (na 14 jaar nog...) hadden we geen zin meer in al dat werk en een tent gekocht. We hebben ook nog naar een stacaravan gekeken, maar dat is echt niks voor ons.
Met een jochie van nu 5 lijkt het me hartstikke leuk om lekker mobiel te zijn en een beetje rond te kunnen trekken en de wagen ook nog een in de garage te kunnen stallen. Mijn man is in gedachten al zo'n plateau aan het maken  :). Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Is een camplet ook niet leuk? Lekker licht en betaalbaar... Pfff, voorlopig ben ik nog niet uitgeneusd hoor! Gelukkig is het pas november...

 
« Laatst bewerkt op: november 24, 2011, 10:53:48 am door Esmi »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #22 Gepost op: november 24, 2011, 11:17:28 am »

Mijn man is in gedachten al zo'n plateau aan het maken  :). Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Leuk! :)

(Zie foto: deze is dan voor CC, voor andere merken uiteraard ook leverbaar!  :P )
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #23 Gepost op: november 24, 2011, 11:54:41 am »

Jaja, die hebben we al bestudeerd hoor! :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #24 Gepost op: november 24, 2011, 08:03:37 pm »

Hij ziet er goed uit maar voor een wagen uit 2005 vind ik ? 8000,00 nog wel erg veel hoor,
Het gaat over de HK cocoon van 5500 http://link.marktplaats.nl/501668149
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #25 Gepost op: november 24, 2011, 08:14:35 pm »


Citaat van: sannie75 op November 23, 2011, 11:03:42
Hij ziet er goed uit maar voor een wagen uit 2005 vind ik ? 8000,00 nog wel erg veel hoor,
Het gaat over de HK cocoon van 5500 http://link.marktplaats.nl/501668149

 >:(

Zo te zien een M uitvoering. En voorlopig pas 4500 geboden.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2011, 11:28:21 pm door leeuw »
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #26 Gepost op: november 24, 2011, 08:35:39 pm »

Ik vind die Zambezi uit Zevenaar ook zeker niet verkeerd. :P
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #27 Gepost op: november 24, 2011, 10:12:40 pm »

Is het handig om even een linkje naar de betreffende advertenties op te nemen in de reactie? Dan weten we zeker dat we allemaal naar dezelfde wagen kijken!  ;)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #28 Gepost op: november 25, 2011, 07:29:45 pm »

Goed idee Niels want het wordt verwarrend
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #29 Gepost op: november 25, 2011, 08:43:48 pm »

Citaat
Geplaatst door: sannie75
Voeg citaat toe
Hij ziet er goed uit maar voor een wagen uit 2005 vind ik ? 8000,00 nog wel erg veel hoor, maar ja het is wat de gek er voor geeft om het zo maar te zeggen , het is helemaal wat je er zelf voor over hebt.

Mijn reactie ging over de zambezi uit Nijkerk met de Karsten voortent....dit even voor de dudelijkheid :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal