Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?  (gelezen 43057 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #45 Gepost op: november 29, 2011, 11:36:36 pm »

Ik wilde het antwoord gaan geven als hiervoor beschreven, dus ik sluit me er volledig bij aan:

1) In principe willen we geen voortent meer, maar het voordeel bij CC is dat je wel een voorzijde hebt om de luifel tot voortent om te toveren als het weer wat tegenzit
2) Elke vouwwagen kun je opzetten zonder haringen, maar bij een CC staat de wagentent voor de overnachting ook nog strak afgespannen zonder er een haring in te slaan
3) Het voordeel dat er niets meer op het bed kan, is dat er niets meer op het bed kan; Bij een tussenstop is het openklappen en slapen
4) Ook de tenten van de CC zijn wit van kleur en dus lekker licht in het donker als er een lampje aan is
5) Ik vind de verhouding van het 'leefgedeelte' van de wagentent bij de CC wat prettiger dan die bij de Cocoon, lengte/breedte verhouding ligt wat anders.
6) De harde vloer heeft zijn voor- en nadelen; als de plaats wat schuin afloopt kan het lastig zijn maar je hebt wel altijd een plaats voor droge voeten.
7) Prijs net wat vriendelijker

Ja, de HK is (wat) ingenieuzer en misschien zit e.e.a. kwalitatief iets beter in elkaar; maar of je alles gebruikt wat er aan flappen op en aan zit........ik weet het niet. Maar ik denk dat je met beide wagens een hele goed keuze maakt; Voor elk model valt iets te zeggen.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2011, 11:45:26 pm door nunogconway »
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #46 Gepost op: november 30, 2011, 09:59:49 pm »

Ik weet eigenlijk niet meer wie tegen wie praat hier, maar lees alles vrolijk door :#. Het was me ook pas opgevallen dat er geen echte voortent aan de cocoon zit maar alleen een luifel. Dat betekent dat je met slecht weer eigenlijk alleen de wagentent hebt om in te vertoeven. Dat maakt me wel weer aan het twijfelen over de betreffende cocoon van MP.
ik zou willen dat we tijd hadden om allerlei winkels en vouwwagens af te lopen... Misschien in januari.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #47 Gepost op: november 30, 2011, 10:11:13 pm »

Ik weet eigenlijk niet meer wie tegen wie praat hier

ok, dannuh  :X
« Laatst bewerkt op: november 30, 2011, 10:26:18 pm door nunogconway »
Gelogd

Esmi

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #48 Gepost op: november 30, 2011, 10:55:01 pm »

ok, dannuh  :X

Nee joh, ben je mal, ik vind t juist leuk! En informatief ook  :)!
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #49 Gepost op: december 01, 2011, 09:07:52 am »

esmi, wij waren ook aan het twijfelen de cocoon, combi camp country en zelfs nog de kyte overwogen. Maar zoals ik al eerder zei op deze topic is het de ccc geworden ,mede om wat jezelf zei met die luifel van de cocoon. Die kan niet dicht. En wij kamperen niet altijd in landen met mooi weer. Wij zijn met z'n 4en en dan is het wel lekker dat je de luifel dicht kan maken. Het is jammer dat de kampeerbeurs in Utrecht al is geweest, daar hebben wij alles goed kunnen zien,vragen stellen en wat voor gevoel je bij een vw krijgt. Volgens mij is er in januari in Leeuwarden weer een beurs. (op de anwb site zal wel meer te vinden zijn over beurzen). En op je topicvraag, over die cocoon op MP, daar kan ik niks over zeggen,maar daar zijn de mensen op dit forum voor ,met  holtkamper ervaring. Nog veel plezier met jullie zoektocht.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #50 Gepost op: december 01, 2011, 12:01:53 pm »

Wij hebben ook voor de Combicamp Country gekozen. Ook vanwegen de luifel/voortent.
Mijn ouders hebben een cocoon. Zij hebben bewust voor de XL gekozen (zonder slaaptent), zodat ze met erg slecht weer
nog enigszins comfortabel binnen kunnen zitten met 2 stoelen en een tafeltje.
Voor ons, met 3 kinderen, is dit geen optie door veel te weinig ruimte bij slecht weer.
Wij hebben bij onze country ook geen kuipgrondzeil genomen, omdat we hem als luifel (met zijwanden) willen gebruiken.
Dan hoeven we niet bij de eerste druppels gelijk het voorstuk in te ritsen om te voorkomen dat we een zwembad krijgen in de kuip...
Ook ben ik nogal klein en vond het bed van de cocoon veel te hoog.

Succes met jullie keuze!

Groetjes, Irene
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #51 Gepost op: december 01, 2011, 07:40:39 pm »

Het was me ook pas opgevallen dat er geen echte voortent aan de cocoon zit maar alleen een luifel. Dat betekent dat je met slecht weer eigenlijk alleen de wagentent hebt om in te vertoeven.

De oplossing voor ons "Cocoon probleem" ben ik aan het voorbereiden. Heb een ontwerp in voorbereiding om toch een dichte luifel te maken voor de cocoon, zodat je deze voortent kan gebruiken om in de regen, met meerdere te gebruiken.
Deze maand breng ik de klapper naar een tent-atelier voor een oplossing.
Foto's volgen!!
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #52 Gepost op: december 01, 2011, 07:52:57 pm »

Ben erg benieuwd retteketed.
Een oplossing is een (zelfgemaakt) hoger verandascherm. Of 2 standaard verandaschermen (zoals HK die verkoopt voor de Cocoon) boven elkaar.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #53 Gepost op: december 01, 2011, 08:21:06 pm »

Ben erg benieuwd retteketed.
Een oplossing is een (zelfgemaakt) hoger verandascherm. Of 2 standaard verandaschermen (zoals HK die verkoopt voor de Cocoon) boven elkaar.
neen, HK heeft in verleden een oplossing nl: aan de windschermen, worden 3x driehoekschermen geritst hiermee kan de gehele voorkant worden afgesloten.
dit ga ik als basis hanteren, voorzie ik vensters erin, en stormbevestigingen er aan. Vervolgens met een rits of klitteband een solide bevestiging aan de luifel.

veranda-schermen heb ik ook aan gedacht, echter is minder fraai, en rcht naar beneden, mijn oplossing is schuin, zodoende bestand tegen de wind, en staat mooier.

Althans, dit is mijn ontwerp, nu de praktijk nog.
zoals ik al zei, foto's volgen...
« Laatst bewerkt op: december 01, 2011, 08:23:11 pm door retteketed »
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #54 Gepost op: december 01, 2011, 08:58:36 pm »

Ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Gaan deze maand onze Cocoon ophalen. Omdat we toch " mooi weer" kampeerders zijn, hebben we niet zo'n probleem met het niet kunnen afsluiten van de luifel. Ik zal zeker jouw oplossing bekijken.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #55 Gepost op: december 01, 2011, 11:00:26 pm »

@reteketed ik heb eerder een cocoon op mp zien staan waarbij mensen 2 veranda schermen boven elkaar hadden geplaatst.

 De astro is wel uittebreiden met een voortent en dan nog eens een luifel. Wordt die enorm van.
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #56 Gepost op: december 02, 2011, 08:24:45 pm »

Ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Gaan deze maand onze Cocoon ophalen. Omdat we toch " mooi weer" kampeerders zijn, hebben we niet zo'n probleem met het niet kunnen afsluiten van de luifel. Ik zal zeker jouw oplossing bekijken.


Wij krijgen midden december onze Cocoon geleverd en ga hier ook een oplossing voor maken. Maar zal alleen bij slecht weer gebruikt worden.
Gelogd

Petar

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #57 Gepost op: december 02, 2011, 08:35:38 pm »

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties en info. Er is mij veel duidelijk geworden, ook iets waar ik geen rekening mee had gehouden. Dat de Cocoon geen voortent heeft, alleen een luifel. Dit is niet handig wanneer je twee kinderen hebt. In ons geval is de CCC een stuk praktischer, en nog goedkoper ook. Ik zit dan te posten in het verkeerde "merk", maar in eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de Cocoon omdat die er meer uitziet als een tent en niet als een bungalow type.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #58 Gepost op: december 02, 2011, 08:59:37 pm »

@sahra: 2 verandaschermen is wel een aardig idee, deze advertentie had ik ook gezien, maar is niet fraai.

@petar: cocoon is een trekkerstent op wielen met een matras, niet te vergelijken met een reguliere vouwwagen, die zijn bedoeld voor langdurig kamperen op één plek. Andere merken hebben meer een "best van 2 soorten vouwwagens", zoals HK astro, meer voor één plek.

@mars: wat voor oplossing denk jij aan?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #59 Gepost op: december 02, 2011, 09:48:55 pm »

Wij hebben niet echt de voortent van onze oude trigano olympe gemist, ondanks dat deze super groot is.
Hebben, net als de meeste onder ons, redelijk wat regen over ons heen gekregen.

Wat ons opviel is dat door de luifel met de punt naar beneden te op te zetten de warmte er onder blijft hangen ( in combi met veranda scherm en windhoeken)

Ben het dus niet eens met het idee dat de cocoon minder geschikt is om langer op een plek te staan. Hebben trouwens kinderen van 8 en 6 en ruimte genoeg in de cocoon. Ga ten slotte kamperen om buiten te zijn als ik binnen wil zitten blijf ik wel thuis
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal