Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?  (gelezen 43097 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #60 Gepost op: december 02, 2011, 10:09:55 pm »

Ik zit dan te posten in het verkeerde "merk", maar in eerste instantie ging mijn voorkeur uit naar de Cocoon omdat die er meer uitziet als een tent en niet als een bungalow type.

Ook een CCC, voorzien van de juiste opties, ziet er niet uit als een bungalow-type...  ;)

Gelogd

Petar

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #61 Gepost op: december 02, 2011, 11:28:30 pm »

@niels, je hebt gelijk, met de Dutch design voortent is het geen type bungalow meer. Ik laat het gewoon weer even helemaal bezinken en moet met de kennis en tips die ik hier opgedaan heb weer opnieuw gaan kijken. Want ook de opmerking van Leeuw zet me weer op het andere been  ::)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #62 Gepost op: december 02, 2011, 11:33:21 pm »

@leeuw: Ik beweer niet dat cocoon niet geschikt is voor lang kamperen op een plek, doen we zelf ook. de opzet van HK met de cocoon is een snelle opzetter gericht om te trekken, dat is anders dan niet voor langere tijd.

@niels: CC ziet er goed uit :J
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #63 Gepost op: december 03, 2011, 01:01:23 am »

@retteketed ik ben benieuwd naar jouw oplossing. Heb je die dit weekend af? :H Ben aan het twijfelen tussen een cocoon xl en een aart kok kavango.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #64 Gepost op: december 03, 2011, 01:06:41 am »

@retteketed ik ben benieuwd naar jouw oplossing. Heb je die dit weekend af? :H Ben aan het twijfelen tussen een cocoon xl en een aart kok kavango.

Dat zijn twee verschillende wagens.
Cocoon is een echte 2-slaper, met uitvoering xl waarbij de kids in aparte ruimte op de grond slapen.
De kavango slaap je met vieren naast elkaar......leuk als ze klein zijn, wanneer de kids groter worden, mis je je privacy (en da's ook lekker, ook of juist met vakantie >:()
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #65 Gepost op: december 03, 2011, 12:05:25 pm »

@niels, je hebt gelijk, met de Dutch design voortent is het geen type bungalow meer.

Even voor de volledigheid: dit is niet de Dutch design voortent maar de 'normale'  Deense voortent met daarv??r nog weer een varioluifel. Wat dus een gigantisch oppervlak geeft. De prijs van de varioluifel is alleen wel wat aan de hoge kant maar toch heb ik er geen spijt van 'm gekocht te hebben.

De varioluifel kan ook direct aan de wagentent geritst worden en dan heb je dezelfde oppervlakte als de Dutch design voortent echter zonder de voorwand.

Overigens is deze varioluifel alleen in NL verkrijgbaar. Aart Kok ontwierp 'm voor de standaard CC, in Denemarken vond men het niet zo wat dus daar nam men het idee niet over. Alleen nu CC van Aart Kok is, liggen die zaken wat anders  :P
« Laatst bewerkt op: december 03, 2011, 12:23:56 pm door NielsP »
Gelogd

sarah

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #66 Gepost op: december 03, 2011, 12:20:57 pm »

@retteketed

En een vriendin van mij zei vandaag, je gaat het raam aan de zijkant missen bij de aart kok. Je kan beter de kinderen een beetje in de gaten houden met die zijkant dan de sterren 's nacht bekijken.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #67 Gepost op: december 03, 2011, 01:57:35 pm »

@retteketed ik ben benieuwd naar jouw oplossing. Heb je die dit weekend af?

neen, bij lange niet. Volgende week gaat de klapper naar tentatellier, daar wordt de cocoon opgezet en diverse opties besproken, daarna ingemeten.
dan laat ik 'm daar staan, tot......

krijg ik wel een belletje, dat ik kan komen kijken/halen.
dus...nog ff geduld.
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #68 Gepost op: december 03, 2011, 02:41:03 pm »

@retteketed

Onze oplossing ( zoals ik er nu over denk) wordt toch een hoger verandascherm o.i.d.  Het moet snel en eenvoudig aan te brengen zijn.
Het is misschien wat minder fraai, maar het is ook voor nood.(slecht weer)
Maar 'kan maar zo wat anders verzinnen....... :# :#
« Laatst bewerkt op: december 03, 2011, 02:56:23 pm door mars »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #69 Gepost op: december 03, 2011, 04:52:04 pm »

@mars,
Het wordt een beetje zoals de livingstone van aartkok, met een aansluiting aan de beide windschermen.
geheel of gedeeltelijk vast te ritsen aan vaste luifel en windscherm.

en als het gaat, met vensters, anders heb je een opgesloten gevoel.
daar waar de wind vandaan komt wil ik het afsluiten. liefs niet geheel.

we kamperen het liever met mooi weer, lekker warm en een sterrehemel, maar de ervaring leert dat we altijd (te veel) regen hebben.
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re:Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #70 Gepost op: januari 08, 2012, 03:31:23 pm »

Wij hebben niet echt de voortent van onze oude trigano olympe gemist, ondanks dat deze super groot is.
Hebben, net als de meeste onder ons, redelijk wat regen over ons heen gekregen.

Wat ons opviel is dat door de luifel met de punt naar beneden te op te zetten de warmte er onder blijft hangen ( in combi met veranda scherm en windhoeken)

Ben het dus niet eens met het idee dat de cocoon minder geschikt is om langer op een plek te staan. Hebben trouwens kinderen van 8 en 6 en ruimte genoeg in de cocoon. Ga ten slotte kamperen om buiten te zijn als ik binnen wil zitten blijf ik wel thuis

@Leeuw
Ik zag in een ander topic ook al staan dat je de Trigano Olympe vervangen hebt voor de Cocoon. Je schrijft over je kinderen van 8 en 6, slapen die allebei in de achteruitbouw? Heb je dan een stapelbed nodig, of kan dat naast elkaar.
Wij hebben nu een Jamet Louisiana, ik wil graag sneller opzetten, en mijn wederhelft wil graag dezelfde ruimte behouden. Ik kom dan op niets anders uit dan een trigano olympe; dat is een prima vouwwagen, in een goede prijsklasse. Alleen het is geen Holtkamper Cocoon / Aart Kok of Zambezi River Lodge. Deze laatste drie wagens spreken qua uiterlijk veel meer aan, maar zijn wat betreft de ruimte iets minder praktisch, waarbij de Holtkamper Cocoon inderdaad geen afsluitbare luifel heeft (af fabriek). De Aart Kok modellen dan weer wel, maar die zijn niet echt tweedehands te vinden.
Heb jij als alternatief nog overwogen om een gewone 's' cocoon te nemen met adventuretent erbij?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #71 Gepost op: januari 08, 2012, 08:44:42 pm »

@DrogeR

Onze kinder lagen afgelopen jaar allebei in de kidsroom. Dit is ruim genoeg voor twee aparte inflatables. Dit kan ook nog wel een paar jaar goed gaan. Ik beb naar holtkamper gegaan vanwege het opzet gemak en het slapen op de wagenbak. Bevalt prima.

Mijn eerste idee was een cocoon met adveture tent. Maar naar overleg met HK en het thuisfront zijn wij van mening dat de ruimte van de xl strakes fijn is als de kids wat groter zijn. Liggen ze in hun eigen tentje en toch ruimte om met vier personen in de HK te zitten. Agelopen jaar niet echt goed weer gehad en ging prima, zeker nu ik weet dat het mogelijkis om eventueel via automatent de boel dicht te maken. Zie posts van retteketed en nog iemand. Die zijn daar uiterst tevreden over. Ik wacht nog een seizoen af. Maar ben blij dat er nog een optie is. Kidsroom kan straks op marktplaats.

Olympe is een prachtige wagen, maar is qua kwaliteit niet te vergelijken met de HK. Reken bij het opzetten toch wel op twee uur. Er zitten een hoop haringen bij

Succes met de keus
Gelogd

DrogeR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cocoon S Adventure
Re: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #72 Gepost op: januari 08, 2012, 10:44:11 pm »

Dank je voor de supersnelle reactie!

Graag zou ik inderdaad een Holtkamper of bijvoorbeeld een Aart Kok - of Zambezi River lodge kopen. Maar alleen de tweede hands Cocoons komen in de richting van het budget. Het praktische aan de Olympe is dan vooral de prijs. Ik weet trouwens niet of ook de versie (zoals jij geloof ik ook hebt) met het gedraaide chassis ook al tweedehands te koop zijn. De dissel onder de luifel lijkt mij niet zo handig.
Over twee weken mij eerst maar weer verlekkeren bij de Holtkamper stand op de Caravana hier in Leeuwarden en eens een keer in Roden bij de Aart Koks te kijken. Net zoals voor velen hier het 'gevoel'  bij de Holtkampers beter is geldt dat voor veel anderen voor de Aart Kok wagens (maar dan vooral op hun eigen 'Zambeziclubforum'.
Ik heb inderdaad ook over de dicht te zetten voorwand gelezen, dat is wel iets wat ik eigenlijk nodig vindt om zo ook bij minder goed weer voldoende binnenruimte te hebben.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #73 Gepost op: augustus 08, 2012, 10:41:05 am »

bij ons bevalt de Cocoon met adventure tent uitstekend met de kinderen. Ze zullen er nog minsten 5 jaar inliggen voordat we hem los op zullen zetten. En ja, als het slecht weer is zou de ruimte binnen in de S uitvoering wel wat krap zijn voor 4 personen. Maar dat is dan weer het gemak van een snelle klapper, je bent zo op weg naar de volgende (zonnige) plek.
Gelogd
live life outdoors

gabsor

  • Gast
Re: Tweedehands Holtkamper Cocoon kopen?
« Reactie #74 Gepost op: augustus 19, 2012, 09:08:11 pm »

De Cocoon S, M en XL zijn qua snelheid opzetten/inklappen even snel...... De XL is ruim genoeg voor 4, wij zijn met 5 en dan is ie nog ruim genoeg. Enige wat igv wat oudere (lees grotere) kids kan opspelen is dat je in de binnentent van de XL dan geen 3 maar slechts 2 kids kwijt kunt. Goed, die van ons liggen als met z'n 3en in een eigen tent dus speelt niet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal