Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Inpakken flyer en auto  (gelezen 11997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Inpakken flyer en auto
« Gepost op: mei 23, 2012, 03:34:10 pm »

Dag beste mensen,

Van de zomer gaan we voor het eerst met een Hk Flyer incl rapido disselkeuken weg. De afgelopen maand heb ik heel wat uurtjes door het forum gezocht naar de "ideale" manier van inpakken. In heel wat Posts komt de belading aan orde maar meestal ter loops. Blijkbaar is het inpakken van een standaarduirusting geen issue, maar helemaal zeker ben ik niet.. Om de vrouw des huizes gerust te kunnen stellen, wil ik haar een helder beeld schetsen van wat we wel kunnen meen kunnen nemen en vooral ook wat niet. Ik hang de filosofie aan: kunst van het weglaten. We hebben een ford fusion met twee kleine kinderen op de achterban. Natuurlijk gaan we nog eerst een weekend proefklappen? Ik dacht aan de volgende globale belading;zie hieronder. Graag het advies van de klapexperts WW

Auto
Tassen met kleding en hand- thee badhanddoeken in de achterbak

Holtkamper rapido
Keukengerei (borden, pannen en glazen) incl Koellbox in de disselkeuken. Past een campinggaz 907 hier ok nog bij.

In de bak
Holtkamper kussenbankjes (moeten mee van de vrouw des huizes)
Een aantal kratten met snoeren, tentharingen, verlichting, ed
Holtkamper inklapbare tafel
Skottelbraai + gasfles
Campingkastje demontabel

Op bedlade
Matras
Wasrek
Campingtafel crespo

Opde klep
fietsen gaan niet mee, wel een imperial met daarop 4 stoelen vastgesjord

Wat is jullie oordeel: gaat dit werken?


groeten
Eric

Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2012, 03:42:45 pm »

Klinkt op zich niet gek, wat je doet. Ik heb geen Rapido keuken en een wat nieuwere Flyer, gok ik.

Bij mij kan ik niet een tafel en een wasrek op het bed doen, want dan gaat de klep niet meer dicht. Lukt dat bij jou wel?

Wat ik je globaal aanraadt is om onder de bankjes dingen te doen die je niet altijd nodig hebt en om in het middenstuk de dingen te doen die toch weg moeten voor het kamperen zelf. Dat scheelt verplaatsen van spullen die je niet nodig hebt.
Zo heb ik in dat middenstuk de kussens, slaapmatten, slaapzakken, 2 tafels, jerrycan, stroom-haspel, tenttapijt, grote wasteil. Allemaal spullen die we iedere keer gebruiken, op 1 vd 2 tafels na (maar die kan ik nergens anders kwijt).

Nogmaals, ik denk dat je een prima verdeling maakt zo. Als de 907 in de keuken gezet kan worden, scheelt ook dat weer verplaatsen van spullen.

Stoelen bovenop vastmaken gaat ook goed. Paar van die kleine spanbandjes en het gaat er makkelijk op en af, is mijn ervaring.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2012, 05:16:25 pm »

Dank voor je rappe reactie.

Of het wasrek, de tafel ed. er op past, dat wil ik bij de klapexperts checken  :J je reactie is wat dat betreft veelzeggend.

Ik kan mij goed voorstellen dat dat bepaalt wordt of je daar een (opdekmatras)matras op hebt liggen of een luchtbed moeten we nog maken.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Inpakken flyer en auto
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2012, 06:50:01 pm »

Het jaartal van de Flyer maakt ook uit, omdat ze met de jaren een paar cm hebben opgehoogd.
Bij mij ligt er op de plank een Froli van ca 3cm en een matras van 8cm. Daarop slaapzakken. Net over het midden, richting de dissel kun je wat dingen neerleggen, aangezien daar wat minder doek komt bij het inklappen.

Beste is vanuit ingeklapte toestand voor de helft openen, spullen op het bed en meteen weer dicht.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CenC

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2012, 07:36:14 pm »

Wat een heerlijk vooruitzicht....

Wij hebben een oude flyer en nemen best veel spullen mee voor ons, zoon van 3 en 2 honden (bench en aparte tas met bakken, voer, halsbanden e.d.)

Ik zou zeggen laat de kussens thuis van de banken of in ieder geval de rugleuningkussens....dit is onze derde vouwwagen en alle keren gebruikte wij de zitplekken binnen niet. je hebt eenmaal de stoelen mee en vooral in het buitenland met mooi weer zit je buiten...mogelijk wel meenemen voor weekendje NL als je de voortent niet wilt opzetten. Dan is het wel leuk om met de kids binnen te gaan spelen..

Wij hebben luchtbedden met dikke hoes als slaapplek, hierdoor ontstaat er veel ruimte op de bedden, dus daar gaan de stoelen (3), crespo tafel, oproltafeltje, opvouwkastje, tarp.

In de bakken het standaard spul, gasflessen, toiletemmer, windscherm, spellen, hoesje, fleecedeken, slaapzakje, vliegenmepper, kaarsen, gaslamp...en noem maar op.

Onze kleding doen we in curverbakken (bak pp) en staan in het middenpad. Samen met watertank, opstapkrukje, krat met electrakabel, curverbak met haringen e.d.

In de auto (Ford Focus wagon), koelkast, dekbed, 2 kussens, hondenbak, rugdrager, schoenentas en wat los spul.

De rapido alu keuken zit een voorraadbak, bak met borden, bestek e.d. onder de klep gasfornuis en pannen.

Nu hebben we ook een zak voor op de wagenbak, hierin doen wij voortent, bench en grondtapijt.

Nadeel is dat onze flyer open moet als we willen inpakken, we hebben geen inschuifluik, die is te klein voor de bakken die we hebben.

Nou succes! Op zich ben je op de goede weg met hoe je het wilt inpakken....nu dames niet te veel kleding mee laten nemen...(is ook mijn probleem...haha)
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Inpakken flyer en auto
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2012, 07:47:53 pm »

Ik hang de filosofie aan: kunst van het weglaten.


Ohwyeah. Hierboven het belangrijkste wat je hebt geschreven.
Spreek af 1 tas / bak kleding incl. Hand en theedoeken per persoon. Wat langer in de zelfde kleding lopen hoort bij kamperen en een fashion show hoeft het ook niet te worden.
Voor de rest je gevoel volgen en duidelijk aangeven wat wel en wat niet meekan. En ga er van uit dat alles niet propvol moet zitten. (stel je voor dat je vrouw een nieuwe garderobe koopt op vakantie haha) heel vaak komt de helft ongebruikt mee terug.
Beperk ook de proviand en neem slechts voor de 1e dag mee ook dit scheelt enorm. Dus 1 sixpack is genoeg ;) . De rest is allemaal te koop op locatie.

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2012, 07:57:22 pm »

Wat langer in de zelfde kleding lopen hoort bij kamperen en een fashion show hoeft het ook niet te worden.
ik probeer dat mijn Yvon elke keer weer te vertellen. Toch blijft die tas van haar per definitie altijd minimaal anderhalf keer zo groot als die van mij. :# Persoonlijk ben ik van mening dat ondergoed het belangrijkste is en bovendien de minste ruimte inneemt. Veel ondergoed en weinig bovenkleding is dus het devies. :)
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2012, 08:15:52 pm »

Klap-toppers  WW

Voor degenen die misschien nog gaan reageren...ik ben vooral op zoek naar concrete info zoek: wat neem je globaal mee en waar laat je het: in de auto en de in / op de kar?

Hoe informatiever dit topic wordt hoe relaxter de voorbereiding op de vakantie voor toekomstige klappers (na mij) zal gaan worden.

Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2012, 08:17:44 pm »

Klap-toppers  WW

Voor degenen die misschien nog gaan reageren...ik ben vooral op zoek naar concrete info zoek: wat neem je globaal mee en waar laat je het: in de auto en de in / op de kar?

Hoe informatiever dit topic wordt hoe relaxter de voorbereiding op de vakantie voor toekomstige klappers (na mij) zal gaan worden.


Neem van dat gene van wat je zou meenemen de helft en deel dat door twee...
Neem van het geld dat je zou meenemen twee keer zoveel meer mee.
En je geniet twee keer zoveel.....
Gelogd

Dammetje

  • Gast
Inpakken flyer en auto
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2012, 08:30:21 pm »

Neem van dat gene van wat je zou meenemen de helft en deel dat door twee...
Neem van het geld dat je zou meenemen twee keer zoveel meer mee.
En je geniet twee keer zoveel.....


Whoehahahaha!!

Vrij vertaald. Iedere situatie is uniek. Er is geen voorsschrift. Gewoon veel doen en volg je gevoel en gebruik je boeren verstand.

Zeg me maar als ik mis zit mr Roadmaster. Haha
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2012, 08:38:48 pm »


Whoehahahaha!!

Vrij vertaald. Iedere situatie is uniek. Er is geen voorsschrift. Gewoon veel doen en volg je gevoel en gebruik je boeren verstand.

Zeg me maar als ik mis zit mr Roadmaster. Haha
:O vind ik leuk  :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2012, 08:39:02 pm »

wij hebben ook per persoon een dichte bak die de grote van een kratje heeft.
echter kan mijn vrouw nog spullen bij mij en mij zoon zij krat doen omdat wij deze niet vol krijgen.
dus mannen 1 krat en vrouwen 1,5krat.;D

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Dammetje

  • Gast
Inpakken flyer en auto
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2012, 09:34:25 pm »

ik probeer dat mijn Yvon elke keer weer te vertellen. Toch blijft die tas van haar per definitie altijd minimaal anderhalf keer zo groot als die van mij. :# Persoonlijk ben ik van mening dat ondergoed het belangrijkste is en bovendien de minste ruimte inneemt. Veel ondergoed en weinig bovenkleding is dus het devies. :)

Helemaal mee eens!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2012, 10:14:09 pm »

Helpt een naturistencamping?

Snel kamperen gaat het gemakkelijkste door niet alles te hoeven proppen. Veel ruimte, weinig spullen. Bij ons gaat er een krat pp mee met kleding. Nog een kratje schoenen en een krat algemeen (handdoeken etc). Zo min mogelijk losse zooi, maar pas 1 keer met de wagen weggeweest, per keer neem je minder mee. Het beste helpt het om dus vaak weg te gaan.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Dammetje

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2012, 10:23:08 pm »

Klap-toppers  WW

Voor degenen die misschien nog gaan reageren...ik ben vooral op zoek naar concrete info zoek: wat neem je globaal mee en waar laat je het: in de auto en de in / op de kar?

Hoe informatiever dit topic wordt hoe relaxter de voorbereiding op de vakantie voor toekomstige klappers (na mij) zal gaan worden.

Concreet genoeg tot nu toe??? :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal