Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Inpakken flyer en auto  (gelezen 12004 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marbel

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2012, 04:33:15 pm »

wij hebben nog maar 1 keer gecampeerd (ook met een oude flyer) dus echt veel tips heb ik niet. Maar luchtbedden ipv matrassen helpt een stuk met ruimte volgens mij. Wij hebben de luchtbedden (en de el. oplaadbare pomp), lakenzakken en één slaapzak (da's thuis de reserveslaapzak) in één klapbankje. In het andere klapbankje hebben we de spullen die voor de vouwcaravan nodig zijn. Dus grondzeil, tenttapijt, electrakabel, kacheltje, voortent, haringen, gereedschap. In het klapbankdeel met dat schuifluikje ervoor (langste klapbankje) heb ik een emmer/afwasteil combi met daarin wat schoonmaakspullen en doekjes en de ehbo dingen voor op de camping (in de auto hebben we een los ehbo doosje) en twee kleine reservehanddoeken. Wij zijn chaotisch dus ik heb hier wat 'stel dat we alles vergeten' dingen bij  ::)

Op de bedla hebben we de bankkussens (die we thuis gaan laten als het allemaal niet meer past omdat we allerlei andere handige dingen hebben die mee moeten), een opklapkeukenkast, een hoge campingkast, droogrek, visserskrukje met tafelblad en drie van die paraplustoelen voor de kinderen. Tussen de bankjes hebben we de opklaptafel, twee klapstoelen met aanhaakloungebankjes voor ons en twee kratten met losse dingen die we nodig hebben (lantarens, stofferenblik, kapstok, opvouwbare jerrycan, etc.). Daar hebben we eventueel nog ruimte voor nog twee kratten.

In de disselkeuken hebben we bestek, borden e.d., pannen en een minikratje met kookessentials (kruiden, olie e.d.). Er is ruimte voor de gasfles maar omdat we hem elders stallen moeten we die zelf tussendoor wel naar huis nemen.

In de auto hebben we drie zonen op de achterbank, een middelgrote hond op het achterbakstoeltje en de rest van de auto laden we vol met de electrische koelbox en per persoon een sporttas vol kleren/schoenen/etc. (Renault grand scenic).
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2012, 06:45:26 pm »

En zo ging het bij ons, Flyer 1991:
Het is al wel even geleden dus hier en daar weet ik het niet zo goed meer.

ik ben het met CenC eens, laat die kussens thuis, je wint enorm veel plek! Ik heb ze nooit gemist en als je ze wel meeneemt moet je telkens de kussens opheffen als je in de bakken moet zijn.

Wij hadden iets meer ruimte op het bed want wij hadden geen Froli dus winnen we 3 cm:
op het bed: de platgedrukte selfinflate matrasjes van de 2 kinderen + twee slaapzakken helemaal open en plat (ik twijfel of de tafel er nog bij ging).

In de bakken zijkant: sanitaire dingen,  spellen en lectuur, gaslamp, het grondzeil, voor en achterschort, verlegsnoeren, piketten en co, (twee pikken+ plankjes + hamer in de keuken die heb je namelijk nodig bij het opzetten van de luifel) en wat opblaasspul van de kids, petanqueballen en badmintonrackets.

onder de schuif: 4 of 5 platte bakken (ikea) 1 bak per persoon + 1 bak met handdoeken. Daarbovenop paste de 4 klapstoelen en de tafel. Achteraan had ik nog wat plaats voor voedel voor de eerste dag (wat blik of spaghetti) en onze Nespresso ;)

Op de kar stond ons imperiaal met de twee fietsrails + een dakkoffer. In de dakkoffer zatten onze slaapzakken of dekens, de cobb bbq, schoenen en tent van de dochter.

In de koffer van de auto stond nog een extra ijskastje en vanalles wat we vergaten te laden :X. Wij willen niks op of tussen de achterbank van de wagen.
Gelogd

kees jan

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2012, 11:05:38 pm »

Volg de filosofie; 'alles wat je thuis laat is mooi meegenomen!" :O
Gelogd

holtklapper

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #18 Gepost op: juni 19, 2012, 07:08:08 pm »

Ik heb de kachel (die aan de deur zit) er afgelopen jaar maar afgehaald. Al die tijd nog nooit gebruikt, dus voor niets mee gezeuld. Komt er weer een beetje ruimte vrij. Dat van de bankkussens thuis laten ga ik dit jaar maar eens invoeren.
Ik las de tip om de campingstoelen op de deksel vast te sjorren, denk dat ik dat maar eens uit ga proberen. Iemand hier ervaring hiermee? Gaat om vijf stoelen, dus best een ruimte-pakker.

Ook een opstapje nemen we niet meer mee, we gebruiken een omgekeerde kist die leeg komt bij het opzetten van de tent. Verder laten we het schort voor om de achterzijde thuis, evenals de uitbouw/erker, die gebruiken we toch nooit.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2012, 06:42:36 pm »

Het jaartal van de Flyer maakt ook uit, omdat ze met de jaren een paar cm hebben opgehoogd.
Bij mij ligt er op de plank een Froli van ca 3cm en een matras van 8cm. Daarop slaapzakken. Net over het midden, richting de dissel kun je wat dingen neerleggen, aangezien daar wat minder doek komt bij het inklappen.

Beste is vanuit ingeklapte toestand voor de helft openen, spullen op het bed en meteen weer dicht.

Ik geloof dat het verschil komt doordat jij een Flyer hebt met een membrane dak (=dubbele lap stof). Dat gaat ten koste mat wat je op het bed kan leggen.....daarbij heb jij toch ook een froli systeem? Die heb ik ook en dat scheelt ook weer 33mm (Froli Travel). Dat is aan de ene kant jammer maar aan de andere kant.....het slaapt wel veel lekkerdere. :#
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Treesje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venezia
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2012, 03:46:43 pm »

Wij zijn ons aan het oriënteren op een vouwwagen en momenteel gaat de voorkeur uit naar een (2e hands) flyer. Twee vragen: - wat doen jullie als het tijdens het inpakken hoost van de regen? En: wat te doen bij overnachtintingen onderweg? Zo te lezen wordt het bed behoorlijk vol gestouwd. Ben benieuwd! Treesje
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2012, 07:12:09 pm »

Over de regen bij het inpakken loopt er momenteel een topic, je kan daar even lezen. Als het bij ons vertrek regent dan pak je gewoon in. Boel toe en bij thuiskomst onmiddellijk open.
Veel op het bed? Valt toch mee er ligt alleen een tafel en slaapgerief op het bed. Dat gebruik je toch bij aankomst dus... Alleen bij de Flyer vonden wij het nadeel dat bijna alle bagage in het middenpad staat waardoor je daar dan moet overklimmen of even verhuizen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2012, 08:17:28 pm »

Bij mij ligt alleen het dekbed op de matras. Verder 3 stoelen en een tafel op elkaar, daarachter een setje vouwkratten en de skottelbraai voor het zijdeurtje.
In geval van regen de deksel een klein stukje lichten en het zijdeurtje achter open en dan de vouwkratjes erin schuiven (de mijne zijn te hoog voor het achterdeurtje).
Onderweg de stoelen en de tafel uiteraard onder de luifel en de vouwkratten even opstapelen op een van de bankjes, kleine moeite.
Gelogd

Wiebelia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2012, 08:36:03 pm »

We zijn een gezin met 5 personen. Dus ieder een kratje kleding en dit aangevuld met de nodige tassen en losse zooi. In de Flyer gaan 4 kratjes in het looppad. 4 grote camingstoelen daarachter. In het pad naar het deurtje een jarrycan water en een portapotti wctje. Overblijvende ruimte in het pad wordt gevuld met zak voor tentje, slaapzakken, een paar balkjes en latjes en een schaarkrikje om te kunnen levelen. In de banken (zijn vaste banken in mijn modeljaar) inzetstuk voortent, slippen, extra stokken, haringen etc en reservespul voor als er iets stukgaat. Ook gaan daar de boeken in en de etensvoorraad, dekens en nog een paar slaapzakken   
Ik heb geen ervaring met de rapido keuken. We hebben die witte Carryall keuken en mijn ervaring is dat die nogal van invloed is op de kogeldruk. Met de verdeling zoals geschetst kom ik op een kogeldruk van rond de 70 kg.

Inpakken van een Flyer is dus vooral spelen met de balans/gewichtsverdeling op de beide wielen en de kogeldruk.

Veel kampeerplezier!

Btw: die kussens op de banken liggen bij ons al 10 jaar ongebruikt op zolder. Mooi voor in de folder maar je gebruikt ze nooit en nemen veeeeeeeel te veel ruimte in beslag.
Gelogd

Wiebelia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2012, 08:39:02 pm »

Vergeten: HK tafel boven op de kratjes en een extra tafelblad op de stoelen.
Gelogd

zaazen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #25 Gepost op: augustus 03, 2012, 10:37:47 pm »

Dank jullie voor de vele nuttige tips & trucs. Volgens mij kan er een slot op dit topic!
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Inpakken flyer en auto
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2012, 09:59:03 am »

.........Bij mij kan ik niet een tafel en een wasrek op het bed doen, want dan gaat de klep niet meer dicht. Lukt dat bij jou wel?.......

Membrane systeem....Je moet bijna 2 x zoveel tentdoek op dezelfde plek kwijt. Zo haal ik nu mijn bedouinluifel eraf voordat ik inklap. Dan kunnen er wel een tafel en 2 klapstoeltjes op het bed liggen.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal