Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alpenkreuzer Parade DeLuxe  (gelezen 1157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paradedeluxe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Alpenkreuzer Parade DeLuxe
« Gepost op: oktober 23, 2018, 08:30:12 am »

Hallo allemaal,

wij hebben nu al een 4 jaar een mooie Alpenkreuzer Parade. Deze wil ik dit jaar tot aan de vakantie eigenlijk gekanteld opslaan. Wat is de beste manier om dit te doen. Ik zie er op internet vrij weinig over, maar zie we dat bij andere merken het wiel er afgedraaid moet worden. De disselbak moet er in elk geval af.

Wie van jullie heeft hier ervaring mee en wil wat tips met mij delen?

Alvast bedankt, Herman
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 868
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Alpenkreuzer Parade DeLuxe
« Reactie #1 Gepost op: oktober 23, 2018, 10:30:34 am »


Wij hebben een Alpenkreuzer Select gehad, en die hebben wij ook een aantal jaren gekanteld opgeslagen gehad. Er hoefde niets van de wagen af, zelfs de disselbak ( een kleintje) kon er op blijven. Toch vonden wij het iedere keer weer een behoorlijke klus, en besloten na enkele jaren toch een stalling te zoeken en de wagen daar op te slaan.



Om de wagen te kunnen kantelen heb je beugels nodig, deze zijn speciaal voor Alpenkreuzers gemaakt. Die zal je dus eerst moeten zien te krijgen.
Herman
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2018, 10:33:19 am door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

paradedeluxe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Alpenkreuzer Parade DeLuxe
« Reactie #2 Gepost op: oktober 23, 2018, 04:31:36 pm »

Hoi Tago, we hebben de beugels, dus het is gewoon een kwestie van die eronder en de VW omhoog zetten? Ik heb de luxe dat hij bij ons binnen kan staan, maar wil graag wat meer ruimte in de schuur. Vandaar.

Herman.  :J
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 868
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Alpenkreuzer Parade DeLuxe
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2018, 04:53:44 pm »


Ha Herman,


Het is inderdaad een kwestie van de beugels monteren en de wagen op zijn kant zetten. Voor de beugels zijn aan één kant bevestigingsplaatsen gemaakt, en door de ronde vorm van de beugels "draait" de wagen op zijn kant. Maar het blijft wel een behoorlijke klus om dit te doen, de wagen is niet licht. En vooral het terugzetten is een klus, omdat je de wagen dan na zijn draaipunt moet opvangen. Het is te doen, maar zoals ik al schreef, wij hebben toch na een paar keer kantelen besloten de wagen elders te stallen.


Groet,


Herman. 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.847
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Alpenkreuzer Parade DeLuxe
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2018, 08:31:43 pm »

Hoi Tago, we hebben de beugels, dus het is gewoon een kwestie van die eronder en de VW omhoog zetten? Ik heb de luxe dat hij bij ons binnen kan staan, maar wil graag wat meer ruimte in de schuur. Vandaar.

Herman.  :J

Win je wel ruimte?
Hoogte zal niet veel schelen met de breedte?
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Alpenkreuzer Parade DeLuxe
« Reactie #5 Gepost op: oktober 25, 2018, 12:30:02 pm »

Zoals Hemertje zegt, door het deksel met imperiaal is de vouwwagen behoorlijk hoog. En erg zwaar. En nog meer als je de standaard uitrusting erin laat zitten. Sommigen hebben hiervoor een takelconstructie gemaakt. Een externe stalling hoeft niet veel te kosten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal