Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Snel door Zwitserland met de autotrein  (gelezen 17543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jsteijn

  • Gast
Snel door Zwitserland met de autotrein
« Gepost op: mei 06, 2012, 10:09:55 pm »

Naar zwitserland of italie... leuk, maar altijd is er weer die enorme rit om de zwitserse bergen heen via Geneve naar het zuiden.

Dat hoeft helemaal niet! Vanaf een kilometer of 150 onder Basel ligt Kandersteg en daarvandaan kun je in een half uurtje naar
Goppenstein, aan de andere kant van het bergmassief. Dit kost ongeveer 17 euro en scheelt je de hele rit van 2 a 3 uur via Geneve OM de bergen heen  WW
Je zit dan in Zuid Zwitserland om daar lekker vakantie te vieren :K

Wil je verder, bijvoorbeeld naar Italie, dan kun je de trein verder pakken naar Iselle in Italie. Deze moet je wel even reserveren, maar dat gaat makkelijk via de website.
http://www.bls.ch/e/autoverlad/goppenstein.php

Wij hebben de trein meerdere malen gebruikt en het werkt perfect en de kids vinden het geweldig.
Je koopt je kaartje aan de poort, rijd de trein op, sluit aan aan je voorganger en zit relaxed in het donker in de tunnel (tukkie doen is een optie :O )

Hopelijk heeft iemand wat aan deze informatie.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2012, 02:32:41 pm »

In de jaren dat we met z'n tweeen op vakantie gingen, en daarvoor al met onze ouders hebben we regelmatig van deze trein gebruik gemaakt. Een aanrader!
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2012, 08:36:45 pm »

Ik kende dit niet, maar ziet er wel erg leuk uit.
Wij gaan in augustus naar Italiƫ, dus heb even de reistijden en het aantal km's vergeleken, maar geloof dat het toch niet echt gunstig is voor ons.
Met de trein is de totale reistijd een half uur langer, al ga ik er dan even vanuit dat we met de auto geen file hebben.
Het scheelt slechts 88 km met de trein, dus die kosten haal je er ook niet uit in vergelijking met brandstofkosten.
Maar het is natuurlijk wel leuk en relaxed, alhoewel je weer aan tijden vastzit.  :?


Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2012, 08:44:32 pm »

Afgelopen winter hoorde ik in Zwitserland op de verkeersinformatie praten over wachttijden van meer dan drie uur voor bepaalde treinen. Geen idee of deze trein daar ook bij zat.

Maar waarom zou je via Geneve om de Alpen heen rijden, met een vouwwagen rijdt nagenoeg iedereen toch probleemloos door de Alpen heen?
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2012, 09:04:04 pm »

als je via Geneve rijd, loont het dan ook nog om bijvoorbeeld via Frankrijk (Dyon) te gaan? Wij gaan dit jaar richtinng Toscane en ondanks dat de trein me wel leuk lijkt, geef ik denk de voorkeur aan autorijden... ik had er niet bij stil gestaan dat men om de bergen gaat? ik dacht dat de Gotthard het enige obstakel was?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2012, 10:16:54 pm »

@uknowwho
Hoe ben jij dan van plan om te rijden.

Ik wil naar toscane via basel en dan chur om de tunnels te vermijden. Wel in twee dagen
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2012, 09:40:32 pm »

ik dacht gewoon Duitsland, Zwitserland (Gothard), Milaan, Livorno KK.... en ging er vanuit dat dat verder weinig problemen zou geven :**

Op basis van dit bericht (het omrijden via Geneve) vroeg ik me af of het dan nog loonde om via Frankrijk te rijden (Metz, Nancy, Dyon, Geneve)
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2012, 09:43:41 pm door uknowwho »
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2012, 10:53:10 pm »

Je mag wel harder rijden in Frankrijk dan in Duitsland, maar volgens mij maakt het qua tijd niet heel veel uit, omdat het toch weer +/- 200km langer is...
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2012, 09:03:10 pm »

nog een vraag. Als je met de trein gaat vermijd je dan de Gothard tunnel?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #9 Gepost op: mei 22, 2012, 11:11:37 pm »

Je kan ook via basel en dan chur dan pak je een pas en niet de gotthard
Gelogd

jeroen-aletta

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2012, 11:40:34 am »

nog een vraag. Als je met de trein gaat vermijd je dan de Gothard tunnel?
Ja. Is voor ons een belangrijke reden geweest om de trein te boeken. Vorig jaar ruim 3 uur in de file gestaan op zowel de heenweg als de terugweg. Daar waren we wel een beetje klaar mee....
Wij gaan dit jaar weer naar het Lago Maggiore en wij pakken de trein van Kandersteg naar Iselle en dat is degene die je moet reserveren. Met klapkar kost je dat om en nabij 120 Franken, grofweg 80 Euro. Houd er rekening mee dat deze trein een beperkte dienstregeling heeft. Je kunt er ook voor kiezen om een korter traject met de trein te gaan, van Kandersteg naar Goppenstein, die hoef je niet te reserveren en gaat een paar keer per uur.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2012, 02:14:54 pm »

Leuk, nog iemand die het heeft gedaan  :J
Wij vierden zelf vakantie in Siere in zuid Zwitserland en hebben daarom de trein gebruikt.

De Gothard heb ik met mn ouders jarenlang heel veel in de file gestaan en die heb je dan idd niet en dat scheelt met name frustratie  :O

Wellicht overbodig en  :off maar check allemaal ook even de reisverzekering ivm repatriering partner en kids en auto met klapper ..... lees hier waarom: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9199.msg108564.html#msg108564
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2012, 08:29:11 pm »

Ja. Is voor ons een belangrijke reden geweest om de trein te boeken. Vorig jaar ruim 3 uur in de file gestaan op zowel de heenweg als de terugweg. Daar waren we wel een beetje klaar mee....
Wij gaan dit jaar weer naar het Lago Maggiore en wij pakken de trein van Kandersteg naar Iselle en dat is degene die je moet reserveren. Met klapkar kost je dat om en nabij 120 Franken, grofweg 80 Euro. Houd er rekening mee dat deze trein een beperkte dienstregeling heeft. Je kunt er ook voor kiezen om een korter traject met de trein te gaan, van Kandersteg naar Goppenstein, die hoef je niet te reserveren en gaat een paar keer per uur.

Maar als je moet boeken hoe zorg je dan dat je niet veel te vroeg of net te laat bent?
Gelogd

jeroen-aletta

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2012, 11:54:45 pm »

Dat is nou het geheim van de smid  ;)
We hebben een hotelletje geboekt in een gat een paar kilometer van Kandersteg. Een camping had ook gekund. We nemen een trein in de ochtend.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: Snel door Zwitserland met de autotrein
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:56:37 pm »

dit jaar op de terugweg de trein gepakt van Goppenstein naar Kandersteg erg grappig zekker als je onderweg op de radio hoort dat er 2 uur file voor de Gothard staat maar de Simplonpas vraagt toch wel even aandacht.....klimmen was al aardig intressant maar afdalen 23 KM lang 9% met haarspeld bochten maakt toch wel indruk...maar redelijk te doen daarna duurt het even voor je weer op de snelweg zit wat wel een beetje slopend is  :Z
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal