Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Smalle hoge pannen  (gelezen 3380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Smalle hoge pannen
« Gepost op: maart 17, 2021, 02:41:07 pm »

Hallo allemaal,

Afgelopen 2 jaar heb ik gekookt met een setje ''bo-camp'' pannen.
https://www.obelink.nl/bo-camp-elegance-compact-2-pannenset.html

Kwa formaat zijn ze echt ideaal. Je kunt ze op een klein campingfornuisje erg goed kwijt omdat ze klein in diameter zijn en wel hoog genoeg om er nog wat in kwijt te kunnen.

De kwaliteit is echter dramatisch. De groene of blauwe plastic schuifjes in de handvatten smelten enorm snel en maken de pan onbruikbaar. Ook is het ''staal'' dunner dan een cola blikje. Als je niet oplet brand gewoon rijst aan tijdens het koken.

Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie tips in hetzelfde formaat wat wel kwaliteit heeft?

- Inhoud:
1x 2 liter - Ø 14 x 13 cm
1x 4,3 liter - Ø 18 x 17 cm

gr

Dries
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Smalle hoge pannen
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2021, 04:13:27 pm »

Ik kreeg de tip om de tefal camping pannen te kopen (paar jaar geleden op het de Waard forum), heb die 2e hands gekocht via Marktplaats. Er zijn wel niewe tefal pannen beschikbaar geloof ik, grijs/zwart van kleur. Die oude zijn prima in ieder geval.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Smalle hoge pannen
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2021, 07:38:29 pm »

Herkenbaar van die schuifjes :J ik heb nog geen set gevonden waarbij ook alle pannen in de grootste passen. Ik kook nu alleen nog op de Skottel. 
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Smalle hoge pannen
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2021, 06:45:19 am »

Wij hebben altijd een set van tefal gehad. Deze was aan vervanging toe. Nu hebben we een soortgelijke als op de foto. Zijn er tevreden over. Wij nestelen ze maar hebben er wel panbeschermers tussen gelegd.
Of de kwaliteit gelijk is aan die van tefal weten we nog niet.
Voordeel van deze set vinden wij dat er geen losse handvaten aanzitten. En op ons gasfornuis kunnen er 3 tegelijk op.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Smalle hoge pannen
« Reactie #4 Gepost op: maart 18, 2021, 09:22:47 am »

Herkenbaar van die schuifjes idd. Je kan die schuifjes ook even warm maken op de pit en dan met een mes terugdrukken, niet optimaal maar gaat wel zodat je de hendel weer in kan klappen  :#
Ik heb ze na de 1e vakantie onder garantie omgeruild. Wij hebben de set van 3 en kunnen deze mooi stapelen en dan nemen de pannen maar weinig plaats in. Ik houd er nu rekening mee met het vuur niet te hoog zetten bij de kleinere pan.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Smalle hoge pannen
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2021, 10:31:52 am »

https://www.kampeerwereld.nl/bo-camp-handvat-voor-elegance-compact-serie-2100933/?channable=0263b9696400313739343937ca&gclid=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-7nS4gd4ejrmWAvp72ybkyHt2_y2oNatNpNpqKzB5K0u-dEufgzjn1BoCNmoQAvD_BwE

Ik dacht laat ik eens zoeken. Als die schuifjes bij iedereen smelten dan ben ik niet de enige met deze vraag.
Dan maar een paar handvatten bestellen WW
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Smalle hoge pannen
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2021, 09:37:06 am »

Mij is altijd geleerd dat je de vlam onder de pan moet houden. Dan blijven de handvatten ‘koud’. Het vuur hoger zetten heeft toch geen zin omdat alle warmte er dan alleen maar langsop lekt. Met smalle pannetjes is dat wel iets lastiger natuurlijk.
Zelf gebruiken we een eenvoudig pannensetje van de Hema, met rvs pannen. Niet speciaal voor de camping maar het kookt wel fijn ;-)
Aan 2 kookpannen, 1 bakpan en een melkopschuimer (kun je ook een sausje in maken) hebben wij genoeg.
Anti aanbak pannen (zoals Tefal) zijn ook niet alles, het is wel interessant om het programma van de keuringsdienst van waarde hierover terug te kijken. Zie ook:
https://www.ad.nl/koken-en-eten/zo-gevaarlijk-zijn-koekenpannen-voor-jou-het-milieu-en-de-vogels~ade12f33/
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal