Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: dilemma...  (gelezen 9291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twice3

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2013, 10:35:39 pm »

budget is E4500,= Voor dat bedrag kan ik de Trigano verkopen en voor datzelfde geld zou ik evt iets anders willen. Een Alfa vind ik GE-WEL-DIG maar dat gaat voor dat bedrag helaas niet lukken. Ik vind de keuze ook erg lastig tussen een vrij nieuwe odyssee van 2009 en een wat oudere cc van 2003/2004. moeten vaak toch weer nieuwe banden op wat ook weer kosten met zich mee brengt...
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
dilemma...
« Reactie #16 Gepost op: mei 15, 2013, 10:36:14 pm »

Ik zie het nu ook, de verkoop van de Odyssee 2009 moet de aankoop financieren.

Een wagen met kuipzeil ... Is die er wel voor het bedrag dat daarmee vrijkomt?


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: dilemma...
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2013, 10:36:27 pm »

Las het verkeerd va het budget. :P

Van de week waren er 3
Vanaf 5000,6500,en 8,500
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #18 Gepost op: mei 15, 2013, 10:38:37 pm »

Las het verkeerd va het budget. :P

Van de week waren er 3
Vanaf 5000,6500,en 8,500
Die eerste 2 vallen mij best mee, maar wellicht wordt het nu wat off topic
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: dilemma...
« Reactie #19 Gepost op: mei 15, 2013, 10:40:29 pm »

Dat kuipzeil wordt inderdaad de bottleneck. Moet het perse inritsbaar zijn, of is een grondzeil met bijvoorbeeld een opblaasrand ook een optie? Dat houdt ook een hoop regenwater buiten en vergroot de opties enorm.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
dilemma...
« Reactie #20 Gepost op: mei 15, 2013, 10:42:35 pm »

Ik zou kiezen voor de grootste luifel/voortent en het kuipzeil laten zitten. Per saldo gebruik je het kuipzeil namelijk minder dan de luifel.


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Twice3

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #21 Gepost op: mei 15, 2013, 11:03:39 pm »

Is dat echt zo? Wij hebben nog maar 1x gekampeerd dus wij zij nou niet bepaald experts. et inritsbare kuipzeil heeft afgelopen vakantie wel heel erg zijn dienst bewezen hier in NL
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: dilemma...
« Reactie #22 Gepost op: mei 15, 2013, 11:04:46 pm »

Bij Ridderbeks staat een Alpha voor 7500

maar dan vraag ik me ook af of het met gesloten beurs kan. en heb je in deze tent nou echt zo veel meer ruimte?

http://kamperen.tweedehands.net/vouwwagens/trigano-alpha.html

Gelogd
Adventure Awaits

Kuipje

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #23 Gepost op: mei 15, 2013, 11:21:27 pm »

Is dat echt zo? Wij hebben nog maar 1x gekampeerd dus wij zij nou niet bepaald experts. et inritsbare kuipzeil heeft afgelopen vakantie wel heel erg zijn dienst bewezen hier in NL
Wij hebben zonder gekampeerd, maar één wolkbreuk overtuigde ons dat we dit wel nodig hebben. Dus nu een vouwwagen met inritsbare kuip!
Gelogd

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #24 Gepost op: mei 15, 2013, 11:26:02 pm »

Ik zou kiezen voor de grootste luifel/voortent en het kuipzeil laten zitten. Per saldo gebruik je het kuipzeil namelijk minder dan de luifel.


// Marcelino Pane e Vino \\

Ik zie niet in waarom. Uitgezonderd bij een enkele overnachting gebruiken wij kuipzeil en luifel altijd.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
dilemma...
« Reactie #25 Gepost op: mei 15, 2013, 11:33:35 pm »

Al jaren gebruiken wij de voortent+kuipzeil alleen tot en met de meivakantie. Daarna is de buitentemperatuur doorgaans van dien aard dat wij de voortent er niet meer aanmaken.

Kleine kinderen in het gezin? Ja, dan kies je wel eerder voor de voortent. Maar als ze 6+ zijn vindt je ze daar weinig terug.

Voordeel is dat je veel minder opzet werk hebt en veen meer buiten zit.

Maar, dit blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Daarom zei ik ook waar IK voor zou kiezen, met argumenten die voor mij gelden. Ik dacht dat het zo gevraagd werd namelijk. Misschien zit ik er naast ?


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #26 Gepost op: mei 15, 2013, 11:45:16 pm »

Al jaren gebruiken wij de voortent+kuipzeil alleen tot en met de meivakantie. Daarna is de buitentemperatuur doorgaans van dien aard dat wij de voortent er niet meer aanmaken.

Kleine kinderen in het gezin? Ja, dan kies je wel eerder voor de voortent. Maar als ze 6+ zijn vindt je ze daar weinig terug.

Voordeel is dat je veel minder opzet werk hebt en veen meer buiten zit.

Maar, dit blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Daarom zei ik ook waar IK voor zou kiezen, met argumenten die voor mij gelden. Ik dacht dat het zo gevraagd werd namelijk. Misschien zit ik er naast ?


// Marcelino Pane e Vino \\

No offence hoor, inderdaad herkende ik jouw mening en ik gaf mijn persoonlijke keuze. Dus we zitten er beiden niet naast
Gelogd

Twice3

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #27 Gepost op: mei 18, 2013, 10:23:06 am »

Bedankt voor alle reacties! We zijn eruit en...houden de odyssee. We gaan wieltjes onder de keuken laten maken en in de gastencabine wil ik dan lagere kastjes zetten en doe ik de hogere kasten uit de voortent weg waardoor ik daar meer ruimte overhou. Ook al had ik graag een groter bed gewild, dan vonden we geen reden om te wisselen.
De leeftijd van onze wagen en het inritsbare kuipzeil gaven uiteindelijk de doorslag. Tel je zegeningen!
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #28 Gepost op: mei 18, 2013, 03:16:57 pm »


http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m676453518-te-koop-trigano-alpha-gl-exclusive-line-bouwjaar-2012.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

N.a.v. de discussie over de prijs, deze staat voor 8350 op Marktplaats. Eén keer gebruikt (volgens de aanbieder 2 nachten) en ik weet dat hij hem ook voor 7500 hem wegdoet. In dezelfde configuratie kost ie nu 9500 euro, dat is toch 1000 euro per nacht afgeschreven....
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal