Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: mijn eerste cabanon  (gelezen 5565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

westl374

  • Gast
mijn eerste cabanon
« Gepost op: juni 28, 2013, 11:14:57 pm »

vandaag de Cabanon uit de stalling gehaald. Nog vier weken om aan de 'nieuwe' vouwwagen te wennen. Komende zomer voor de eerste keer met de Cabanon naar Frankrijk. Nog veel te lezen op het forum. Welke tips moet ik zo wie zo lezen?


Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2013, 11:20:09 pm »

Hoi welkom hier!

Wat voor cabanon heb je? Wat betreft leesvoer zit je hier op t forum goed, ik zou eens beginnen in het Cabanon gedeelte voor merk specifieke dingen....

Succes en alvast veel plezier straks in Frankrijk!

Groetjes Sannie
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2013, 11:21:48 pm »

Mijn tip zou zijn - en dat geldt voor elke vouwwagen - ga oefenen voordat je op vakantie gaat. De Cabanon is eenvoudig op te zetten, maar as je na een lange reis het voor het eerst gaat doen dan zou de vermoeidheid wel eens parten kunnen gaan spelen.

Verder, let op bij het overeind trekken van de voorste boog, zorg ervoor dat je niet alle spanning op het doek zet. Dus eerst de boog een beetje omhoog zetten met z'n tweeën, daarna pas verder trekken.
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2013, 11:45:46 pm »

Ik ben ook benieuwd welke cabanon je hebt en waar in Frankrijk je heen gaat. Oefenen; zeker!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2013, 02:45:15 pm »

Welkom hier en zoals de meesten al gemeld hadden, goed oefenen, kijken of alles goed is. Suc6
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

westl374

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2013, 03:25:07 pm »

ja das wel zo handig ja,  het is een cabanon Mercury (2008 of 2009), vandaag op de oprit voor het eerst uitgeklapt.

als ik de matrassen zo eens aanzie, is dat het eerste waar ik wat aan ga doen.

een andere vraag: is het verstandig om tijdens de rit spullen te leggen op de planken? (dus onder het tentdoek?)

De reis gaat overigens naar camping le Courounba in Les Vigneaux (in de alpen voorbij Briancon)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2013, 03:46:44 pm »

een andere vraag: is het verstandig om tijdens de rit spullen te leggen op de planken? (dus onder het tentdoek?)
Ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt, maar je kan niet iets op de planken leggen en nog goed inklappen.

Je kan wel nog spullen op het tentdoek, onder het zeil kwijt, bijvoorbeeld de voortent, het kuipzeil.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2013, 08:40:43 pm »

als ik de juiste planken voor ogen heb dan ben ik ook bang dat hij niet meer invouwd. en inderdaad onder je dekzeil past heel veel!! en mocht dit niet het geval zijn kan j het zeil wellicht laten verlengen zodat deze mogelijkheid er wel is!
Succes met inpakken
Gelogd

boer

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2013, 09:47:09 am »

Goeiemorgen.

de kussens ende tentstokken passen er wel tussen. de tafels en stoelen erbovenop. We hebben in het gangpad dan mooi de ruimte voor boxen met zooi en achterin de tent, ligt ie qua gewichtverdeling ook mooi stabiel.

Frankrijk is mooi, dit jaar de medditerranee lekker aan de zee
Gelogd

Traveller

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2013, 01:51:56 pm »


Hallo,

Wij gaan a.s. vrijdag onze eerste vouwwagen (Cabanon Mercury) ophalen.

Ben erg benieuwd! Leuk om al jullie verhalen en tips te lezen. Kortom, goed initiatief zo'n vouwwagenforum!! WW

Groeten,
Judith
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk: kampeermiddel : Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #10 Gepost op: december 22, 2013, 02:02:49 pm »

Heb even gekeken op internet en deze camping lijkt ons wel wat.. Wat waren jullie ervaringen op deze camping?

Groet Wilfred







ja das wel zo handig ja,  het is een cabanon Mercury (2008 of 2009), vandaag op de oprit voor het eerst uitgeklapt.

als ik de matrassen zo eens aanzie, is dat het eerste waar ik wat aan ga doen.

een andere vraag: is het verstandig om tijdens de rit spullen te leggen op de planken? (dus onder het tentdoek?)

De reis gaat overigens naar camping le Courounba in Les Vigneaux (in de alpen voorbij Briancon)
Gelogd

westl374

  • Gast
Re: mijn eerste cabanon
« Reactie #11 Gepost op: december 22, 2013, 04:04:35 pm »

beste Wilfred,

Wij hebben ons prima vermaakt. We zijn een gezin met 3 jongens (13,10,8 jr)
aardige animatie/ voetbalveld, restaurant is voldoende voor de camping. omgeving is prachtig. zwembad is prima, meertje in de omgeving, Briancon is een prachtige stad. camping ligt hoog, dus het is wel frisjes in de avond/nacht. deel van de campingplaatsen staat wat verder van de elektraboxen, dus neem een lang verlengsnoer mee.

grts, Adriaan
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal