Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help  (gelezen 12369 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Gepost op: maart 18, 2015, 01:48:41 pm »

Goedemiddag,

Ik zal ons jonge gezin in het kort voorstellen:
2 mama's, 1 jochie van nu net 1 jaar. Voordat ons jochie er was gingen we vooral op verre vakanties, Amerika etc. Maar ook wat campeervakanties (ook in Amerika overigens) achter de rug met zijn 2tjes in een tent. Ook weekendjes vaak in een tent geslapen. We hebben altijd geroepen als we een kindje hebben, kopen we een vouwwagen.
Ik ging met mijn ouders, broer en zus altijd op vakantie in een Roadmaster, mijn vriendin met haar ouders, broers en zus in een Alpen Kreuzer. En dat vonden we fantastisch als kind.

Kortom, op zoek naar een vouwwagen.  :) We realiseren ons dat het niet zo'n handige periode is zo net voor het voorjaar, maar ach.... :O

Wij hebben een tijdje geleden een nieuwe Cabanon gezien en vonden deze erg mooi (de Mercury) maar we blijven ook erg gecharmeerd van een Roadmaster. We hebben al wat gelezen, ook hier op het forum en zo geprobeerd een goed beeld van de merken te krijgen. Camp-let vinden we bijvoorbeeld persoonlijk niet mooi (dat krijg je met 2 vrouwen, het oog wil ook wat)

Wat we zoeken in een vouwwagen:
Geen halve dag bezig met opzetten, we zijn geen types die 3 weken op 1 camping willen staan. Daarnaast willen we hem in principe ook gebruiken in de meivakantie etc.
Een goede tweedehands (2004 of nieuwer) of een nieuwe.
Slaapcomfort vinden we erg belangrijk. Dus goede bodem en matras of mogelijkheid matras makkelijk te vervangen bij tweedehands.
4 vaste slaapplekken.
Verplaatsbare keuken.
Vast kuipzeil is mooi meegenomen.
Wat speelruimte binnen voor die kleine bij slecht weer.
Fietsen gaan mee.
Niet te groot....want Italie is toch wel favoriet in Europa en daar zijn de plekken niet altijd even groot. (ik vrees dat Roadmaster wordt betiteld als 'groot'?)
Budget? Max € 5.000 maar minder mag altijd  :P Zeker voor een tweedehands willen we dat bedrag niet uitgeven.

We zijn van plan komend weekend naar Erica Recreatie te gaan in Zeist. Daar zijn kampeerdagen komend weekend en daar staat de Vouwwagenclub ook zagen we. Dus daar hopen we ook veel kennis en inspiratie op te doen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #1 Gepost op: maart 18, 2015, 03:19:58 pm »

Welkom op het forum. Ik zou zeggen, oriënteer je eerst bij Erica. Goede keus met leden van het vouwwagenclub forum in de buurt.  :J
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2015, 07:25:21 pm »

Welkom op ons mooie forum.

De Roadmaster Family S is zeker groot, tot 8 slaapplaatsen (met optionele 2 ondertentjes).
Bij Roadmaster heb je geen vast kuipzeil.

De Cabanon is net zo groot volgens mij. de afmeting is bijna gelijk.
In tegen stelling tot de Roadmaster heeft de Cabanon wel een vast (ingeritst) kuipzeil.

De Mercury heeft latten bodems en de Roadmaster planken, is wel een goede oplossing voor om het slaap comfort te verbeteren.

Fietsen neem je op de Roadmaster weer heel gemakkelijk mee. Hier kan een imperiaal op waar je fietsendragers op kunt plaatsen.
Deze dragers kunnen tijdens het verblijf blijven zitten.
Roadmaster heeft wel veel berg ruimte.

Net zoals Yolanda ook zegt kijk oriënteer eerst goed bij Erica.

Suc6 en hou ons op de hoogte.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2015, 11:33:33 pm »

Kamperen en kinderen is inderdaad een geweldige combinatie. Voor een manneke van een jaar oud zal het nog niet zoveel uitmaken, maar zeker als ze wat ouder zijn: altijd buiten, campingvriendjes, zwembad...

Wat me bij jullie vraag wel opvalt is waarom jullie naar deze twee wagens kijken. De roadmaster en mercury zijn allebei mooie grote wagens maar het zijn geen snelklappers. Heb je die ruimte wel nodig, ben je niet beter af met een wat kleinere wagen die je makkelijker en sneller opzet? Da's in Italië ook handiger. En juist bij die kleinere, snellere klappers is enorm veel variatie en keuze.

Voor wat betreft het budget: er zijn niet zo veel nieuwe klappers die je voor 5000 kan kopen. Je komt dan toch snel in de categorie jong tweedehands.
 
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2015, 12:10:44 am »

Ik zeg de Mercury :-)

Hij is m
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2015, 08:37:30 am »

In veel van je wensen (inclusief het kuipzeil  WW) zal een Mercury voorzien. Houd er afhankelijk van de leeftijd wel rekening mee dat je de matrassen moet vervangen of een (goede) topper moet toevoegen en dat je hiervoor wel wat creatief moet zijn omdat bij het inklappen een deel van het matras (bankje) niet kan blijven zitten. Op het forum staat wel tips hierover.
Kwa opzetten is de Mercury iets sneller dan een Roadmaster maar het gaat niet om heel grote verschillen. Een ervaren 'Roadmastenier' zal deze ook (relatief) snel hebben staan.

Voor wat betreft je wens om naar Italie te gaan heb je wel een uitdaging. Onze ervaring met de Mercury was dat veel campingplekken zijn ingericht voor caravans en daarom relatief vierkant zijn. Breedte is nooit een probleem maar de lengte wel. Zet je hem over de diepte van de plek, dan sta je vaak op het pad, zet je hem in de breedte, dan is je plek amper breed genoeg. Inclusief dissel en zonneluifel hielden wij rekening met 11,5 meter! Zonder zonneluifel zal hier een meter of twee af gaan. Je kunt hem iets compacter opbouwen door de voorste 'luifelpunten' op te rollen maar je blijft met de scheerlijnen zitten. Optie zou zijn om de luxe luifel er bij te kopen die direct aan de wagenbak kan. Dit is wel meer een mooi weer oplossing maar je bent in 'krappe' situaties gered. Een Roadmaster, alleen met voortent, is korter.
In Frankrijk konden we de Mercury vaak goed kwijt, maar ook regelmatig moesten we passen en meten. Wij reserveerden wel en gaven de afmetingen door. indien je ook op de bonnefooi wil kamperen, zul je denk ik regelmatig verder moeten zoeken.. Indien je de ruimte hebt, vinden wij het wel een hele fijne en mooie wagen!

Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #6 Gepost op: maart 19, 2015, 09:41:28 am »

Waarom kijken jullie ook niet een naar de Jametic of de Trigano Odyssee?
Redelijke snelle klapper met niet zo'n belachelijk grote footprint waardoor je in Italië veel makkelijk uit de voeten kunt, maar wel met voldoende ruimte voor twee volwassenen en een klein kind.
Wij hadden onze eenjarige dochter destijds in een campingbedje in de gastencabine. Dat voldeed prima.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #7 Gepost op: maart 19, 2015, 09:46:52 am »

Wij hebben een compacte klapper met een vaste keuken, maar voor het buiten koken gebruiken we gewoon twee benzinebranders en de BBQ. Ten slotte is gas om op te rijden en benzine om op te koken...
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #8 Gepost op: maart 19, 2015, 09:56:31 am »

Waarom kijken jullie ook niet een naar de Jametic of de Trigano Odyssee?
Redelijke snelle klapper met niet zo'n belachelijk grote footprint waardoor je in Italië veel makkelijk uit de voeten kunt, maar wel met voldoende ruimte voor twee volwassenen en een klein kind.
Wij hadden onze eenjarige dochter destijds in een campingbedje in de gastencabine. Dat voldeed prima.

Hoi

In die mening kunnen wij ons helemaal vinden.
Wij zijn ook met 3 en hebben in een odyssee ruimte zat en hij heeft ook alles wat gevraagd werd.
Een jametic zou ook in aanmerking gekomen hebben maar die was duurder (lees 700€)in Nederland dan een trigano in Belgie.
Bieide zijn overigens vergelijkbaar.
Bij beide wagens zal er toch binnen U budget een jong tweedehands te vinden zijn.
Nieuw gaat mits een beetje handelen op 6500€ komen zonder inruil.
Wat dat inruilen betreft,kijk eens of je geen goedkope vw op de kop kan tikken en inruilen voor een hoger bedrag als je een nieuwe koopt.  :P  Sssssst
Na 2 weken vakantie in frankrijk met een oude raclet kregen we meer dan het dubbele bij aankoop van een nieuwe.  :K
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2015, 09:59:36 am door solex »
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #9 Gepost op: maart 19, 2015, 10:29:51 am »

Wat een fijne, inhoudelijke reacties!  WW

De grootte is inderdaad wel een issue in Italie....
Volledig op de bonnefooi gaan we meestal niet, maar we zijn geen types die in januari al weten waar we heen willen. We zitten overigens echt vast aan het hoogseizoen. Wat inhoudt als ik het goed begrijp dat we of een wat kleinere vouwwagen moeten kiezen of wel vroeg reserveren.

We willen wel graag 2 bedden omdat ons mannetje op een gegeven moment het campingbed uitgroeit en we lang willen genieten van de vouwwagen.

Ik ga de genoemde types ook bekijken, dank jullie wel.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #10 Gepost op: maart 19, 2015, 07:59:41 pm »

Wij hebben 3 kids, 5-4-2 jaar. Wij hebben recent een Cabanon Malawi aangeschaft. De 2 oudste kids gaan in de aanbouw (gastencabine) en de jongste slaapt in een campingbedje ergens naast ons bed, daar is echt plaats genoeg. Hij kan nog zeker 2 jaar in het campingbedje en daarna gaan we kijken of hij in een veldbed naast ons wilt slapen of dat de oudste 2 in een apart tentje willen......of dat ze elke avond afwisselen met gastencabine en veldbed. Die 3 weken vakantie overleven ze wel :-)
Wij hebben voor de Malawi gekozen omdat deze enorm veel ruimte onder het bed heeft, deze in diverse opstellingen op te zetten (bij een kleine plaats kun je 'm compact houden, bij een grote plaats lekker helemaal uitbouwen) etc. Leek me voor ons een prima (en betaalbare) vouwwagen! Maar we gaan het meemaken, want komende zomer gaan we voor het eerst weg met deze (onze eerste!) vouwwagen!

De mercury vind ik persoonlijk erg mooi, maar voor ons te groot.......

Succes met de keuze!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #11 Gepost op: maart 19, 2015, 09:42:27 pm »

Huh? Waar is mijn bericht? :-(

Heb je ook al aan de Manga gedacht?
Ook mooi, maar net wat kleiner.
Enige min punt lijkt me dat de voortent met vastzittende kuipzeil erg zwaar lijkt.
Maar kweenie of dat waar is???
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #12 Gepost op: maart 20, 2015, 08:17:18 pm »

Ik zeg de Mercury :-)

Hij is m
Deze ?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

xandra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos '08
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #13 Gepost op: maart 20, 2015, 08:23:14 pm »

Cabanon Stratos. Mooi, ruim, makkelijk op te zetten. Tweedehands goed zoeken, met wat geluk zit er een pareltje tussen!

PetraL

  • Gast
Re: Roadmaster of Cabanon met zoontje van 1 jaar, help
« Reactie #14 Gepost op: maart 21, 2015, 01:31:35 am »

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal