Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen voor gezin  (gelezen 2604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Femke34

  • Gast
Vouwwagen voor gezin
« Gepost op: april 07, 2015, 10:44:29 pm »

Ik heb dit forum al aardig doorgespit en zie aardig wat vergelijkbare topics...toch overzie ik t niet helemaal meer (iets met de bomen en het bos ;-) ) Dus open toch maar even een eigen topic.

Wij, gezin met 2 kinderen van bijna 5 en 7, gaan al jaren met de tent op vakantie maar willen het comfort toch wat 'upgraden' met een vouwwagen.

Wat voor ons belangrijk is:
- redelijk grote voortent. In de tent is deze nu 3x4 en dat is toch echt wel fijn
- kinderen slapen bij ons in de vouwwagen dus 4 slaapplekken; het liefst de kinderen in een bed of is 'onderin' slapen ook n goede optie?
- vaste banken in de vouwwagen
- een inritsbaar grondzeil
- redelijk makkelijk op te zetten. Hoeft niet supersnel, meestal blijven we 3 weken op 1 plek, 1 x verkassen zou wel fijn zijn..
- we hebben een budget van ongeveer 2500,- voor een tweedehands vouwwagen

Ik heb al het eea gelezen over de Holtkamper Flyer, zeker het opzetgemak spreek me wel aan, maar als ik de foto's ed zie dan lijkt de voortent wat krap. Maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen...

Alle tips zijn welkom, mogelijk heb ik aan een aantal dingen niet gedacht in mijn rijtje dan hoor ik t ook graag.
 en heb je zelf iets moois te koop waar t bovenstaande redelijk aan voldoet ..let me know!

Alvast bedankt voor de moeite
« Laatst bewerkt op: april 07, 2015, 10:58:47 pm door Femke34 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2015, 10:54:08 pm »

Lees eerst dit topic eens
Gelogd

Femke34

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2015, 10:55:53 pm »

Hoi Muis
Bedankt voor je reactie
Dat topic had ik al gelezen , maar merk toch dat ik dan door mijn eigen lijstje toch weer niet weet wat een goede keuze mogelijk is...

Bedenk me net dat ik ook graag een inritsbaar grondzeil wil...is toch wat warmer, dat moet dan weer bij t lijstje
« Laatst bewerkt op: april 07, 2015, 10:58:23 pm door Femke34 »
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2015, 11:01:25 pm »

Ik denk dat je beter een zoekactie kunt instellen op MP en andere sites met je budget en daar uit kiezen wat bij je past.
Persoonlijk zou ik je een tunnel-vorm aanraden, en dan zelfs de cabanon.
Eigenlijk ook logisch, want we hebben er zelf zo een (we hebben twee dochters van 7 en 5). ;-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2015, 11:04:08 pm »

Dan zou ik zeggen, ga eens naar een vouwwagen dealer, (of meerdere) om te ervaren en te zien wat de grote verschillen zijn. Je kunt gewoon binnen lopen en rustig rondkijken. Aan de hand daarvan kun je vervolgens op Marktplaats verder kijken of bij de occasions bij een dealer.  :J
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2015, 11:05:22 pm »

Tip:ga eens langs bij holtkamper in Bunnik of Emmen. Dan kun je de ruimte ervaren en eventueel daarna weer verder zoeken via MP.
Gelogd

Femke34

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2015, 11:08:25 pm »

De Jamet Arizona lijkt me wel mooi en geschikt. Hebben jullie daar ervaring mee?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2015, 11:09:57 pm »

Ik niet zelf, hij is wel ruim :J
Nadeel, veel losse stokken. Of die er is met kuipzeil durf ik niet te zeggen.
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #8 Gepost op: april 07, 2015, 11:27:33 pm »

Wijzelf hebben eerst een Trigano Odyssee gehad en hebben een aantal weken geleden een Combi Camp Venezia uit 2003 incl gastencabine gekocht. Met een dochter van 4,5 en de 2e op komst denken wij dat dit voor ons dé wagen is waar we vele vakanties en weekendjes weg plezier van gaan hebben.

Het is lastig om te zeggen wat bij jullie zal passen. Iedereen maakt zijn keuzes vanuit verschillende invalshoeken. Daarom is het maar goed ook dat er zoveel keus is, maar de keuze als beginnend klapper wordt er idd niet makkelijker op.

Wij hebben zelf er in eerste instantie niet teveel in geïnvesteerd (de Odyssee hadden we voor weinig) en a.d.h.v. die ervaring ontdekt wat we wel en niet wilden en er uiteindelijk achter gekomen dat we iig met iets meer investering (net boven jullie budget) konden krijgen wat we misten/ anders wilden.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2015, 07:16:29 am »

Tip:ga eens langs bij holtkamper in Bunnik of Emmen. Dan kun je de ruimte ervaren en eventueel daarna weer verder zoeken via MP.
Goeie tip. Wij vonden de Flyertent ruim genoeg maar ruimte is voor iedereen anders.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2015, 07:42:52 am »

Wat je ook kunt doen,  koop een wat oudere 2e hands (voor een kleiner bedrag) uit te vinden wat je wel en niet prettig vindt.  Dan kun je altijd nog voor een nieuwere gaan. Zoals Mieke al zei, het gevoel van ruimte is voor iedereen anders.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vouwwagen voor gezin
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2015, 11:09:13 pm »

Mijn advies is inderdaad naar de verschillende dealers of beurzen te gaan om kritisch te kijken wat je wel en niet wilt/ handig lijkt/ wat afknappers zijn etc etc.

Wees ook kritisch naar de eisen die je stelt. Bedenk voor elke eis een voor en een nadeel en is die eis wel echt een eis (nodig?)

Een ruime voortent bijvoorbeeld:

+ dan heb je ruimte als het regent (maar hoevaak regent het nou tijdens een vakantie?)
- een ruime voortent is (vaak) veel stokken en dat betekend veel opzetten ( wil je dat wel na een dag rijden in de zomerse warme?)

Jullie eis bijvoorbeeld over de vaste banken, ik zou zo geen voor of nadelen kunnen bedeken dus ik zou het nooit eisen. ALs het regent, zit je in de voortent (daarom wil je een ruime voortent) en dus niet op de bankjes. Voor de opbergruimte is het ook niet nodig, want de wagenbak is met of zonder bankjes net zo groot.

Een inritsbaar grondzeil:

+ handig om schoon te maken
+ je hoeft hem niet te gebruiken
- extra werk bij het opzetten
- ritsen kunnen kapot gaan

Maar vooral: kijk goed! Kijk naar gebruikte materialen: spaanplaat v.s. plastic of metaal. Aluminium v.s. ijzerenbuizen. Oplooprem of niet? Kijk naar beschadigingen aan het showmodel bij beurzen en in de showroom. Op beurzen en in showrooms worden de getoonde materialen in een korte tijd veel geopend en gesloten, aangeraakt en mishandelt. Is iets kapot, gescheurd, beschadigd? Dan is dat bij normaal gebruik dus ook relatief snel het geval.

Succes met de zoektocht! Ik ben blij dat wij er voor de komende x-jaren vanaf zijn  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal