Wij hebben een Trigano Vendôme gehad. Die is vergelijkbaar met de Jamet Arizona, maar heeft bijvoorbeeld betere ritsen. Het klinkt alsof je de vouwwagen verkeerd waterpas hebt gezet. Je moet eerst de bak waterpas zetten. Dus niets openklappen, eerst de bak waterpas zetten. Alles wat je waterpas zet, moet zowel in de lengte als in de breedte waterpas staan. Als de bak niet waterpas staat, dan wordt het eindresultaat ook niets.
Pas als de bak waterpas staat, dan beide bedden openklappen en allebei waterpas zetten. Dan haal je het doel van de bak en zet je het frame van de bak op. Als je daarmee klaar bent moet je de hele vouwwagen zelf dus af hebben, op de haringen na. De rits van de "voordeur" zou nu soepel moeten gaan. Je zou nu al de haringen van de vouwwagen zelf al kunnen doen, maar wij bewaarden dat klusje altijd voor het laatst, als ook de voortent en de luifel al stonden.
Nu moet je de voortent voor ongeveer driekwart aan de vouwwagen zelf ritsen en daarna leg je die in zijn geheel op de vouwwagen zelf. Dan zet je het frame van de voortent op. Probeer op het oog de staande stokken op de juiste hoogte te zetten, in het verlengde van de vouwwagen dus. Schroef alles nog niet te vast, want het hele frame zal nog gesteld moeten worden. Trek het doek van de vouwwagen af, over het frame van de voortent. Als dat op de het frame ligt, dan kun je het laatste kwart dichtritsen. Dit zou niet met geweld moeten hoeven. Aan de hand van de stof en naden van het doek kun je nu een beetje zien waar het frame nog wat verder uitgeschoven moet worden. Zit dit allemaal goed, dan kun je de voorpanelen en het zijpaneel erin ritsen. Ook dit zou niet met geweld moeten hoeven. Zitten de panelen erin, dan alles vastzetten met haringen. Alle ritsen moet je dichthouden (behalve als je er even door moet
). Begin bij de vouwwagen bak en doe daarna de voortent.
Doe je het allemaal al op deze manier, maar willen de ritsen nog steeds niet goed sluiten, dan kunnen er meerdere dingen aan de hand zijn. Staat het doek niet te strak, dan is mogelijk de rits beschadigd. Staat het doek erg strak, dan heb je het frame te ver uitgeschoven, of het frame is krom bijvoorbeeld. Bij oudere vouwwagens kan het doek soms wat minder mooi zitten. Wat spelen met het frame, een stok hier of daar wat langer of korter, kan het dan wat netter krijgen. Scheerlijnen kunnen ook helpen om het doek beter op zijn plaats te krijgen en houden.
Wij vonden de ruimte in onze Trigano Vendôme ook heel fijn, maar vanwege het werk om de hele vouwwagen goed op te zetten (echt enkele uren werk), hebben wij deze ingeruild voor een iets nieuwere Trigano Odyssée. Die is kleiner en een stuk sneller op te zetten, maar je levert dus wel in op leefruimte. Wij hebben daarom ook een luifel met twee zijwanden en onlangs via Marktplaats nog een bijpassende gastencabine op de kop weten te tikken. Die gaan wij over een week voor het eerst proberen. Wij hebben nog geen dag spijt gehad van onze overstap en gaan nu met meer plezier kamperen.