Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Smitveld Tourist  (gelezen 2498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bvds

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : geen
Ervaringen Smitveld Tourist
« Gepost op: januari 30, 2024, 09:04:12 am »

Wij overwegen een Smitveld Tourist aan te schaffen met als overwegingen daarbij dat die de tentlooks en het tentgevoel heeft. Daarnaast vinden wij hem praktisch met de relatief hoge rechte zijkanten en schijnt hij best eenvoudig op te zetten te zijn. Helaas zijn er nauwelijks gebruikerservaringen op internet te vinden, volgens mij omdat het een relatief nieuw model is.

Zij er op het forum Smitveld Tourist gebruikers die hun ervaringen willen delen? Of mensen die een Tourist overwogen en ervan af hebben gezien? Ben benieuwd naar hun overwegingen om niet tot een aankoop over te gaan.

Ik lees graag, vriendelijke groet,

Bas

Gelogd

Lasas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2024, 02:30:15 pm »

Wij hebben in augustus vorig jaar de tourist besteld en hopen er in de meivakantie voor het eerst mee weg te gaan. Geen  ervaring dus nog, maar wel heel veel zin in.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.715
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2024, 04:08:09 pm »

Wauw mooie wagen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.669
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2024, 11:53:45 pm »

Heel mooie en betaalbare klapper met de juiste (de Waard-)looks, een tent waardig. We hebben destijds de Ruebist overwogen maar vanwegen de losse keuken niet gekocht. Wel zijn de tenten van goede kwaliteit en het bedrijf voor zover wij dat konden beoordelen bijzonder klantvriendelijk en betrouwbaar. Als we weer voor een vouwwagen gaan zou een Smitveld zeker tot de mogelijkheden behoren, maar dan zonder keuken.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

rovri63

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Tourist Elegance
  • Adde gaot dan gaode
    • Mijn site
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2024, 10:55:25 am »

Wij hebben dit weekend onze Smitveld Tourist uitgeprobeerd. We zijn trotste kampeerders dus misschien een beetje gekleurde mening. Een prachtige tent die opgeborgen kan worden in zijn stevige wagen. Stevig doek, heerlijke opstaande wanden en een enorm ruimte gevoel door de ramen. Het opzetten gaat inderdaad snel. Het uitschuiven van de grootste staander vergt voorzichtigheid want je buigt zo het kleine stangetje wat om. En wat ons als doorgewinterde tentkampeerder enorm beviel is dat je hem helemaal strak kunt opzetten. We zijn voormalige Flyer en Scout gebruikers en dan merken we toch dat deze Smitveld meer waar voor zijn geld biedt. Goede kwaliteit, voelt degelijk aan, en biedt veel mogelijkheden qua ruimte. Dus voor de twijfelaars: Als je de liquide middelen hebt, niet twijfelen. By the way: Wij hebben hem gekocht in Boxtel. Naast goede voorlichting bevalt ons ook de service erg goed. Maar dat wisten we al van de Holtkamper. Succes met jullie beslissing!!!
Gelogd
--- Rob Vriens ---
+++ Smitveld Tourist Elegance +++

Elon

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Tourist
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2024, 03:01:44 pm »

Wij hebben ook een nieuwe Smitveld Tourist. We kregen deze na de zomer vorig jaar en hebben 'm dit weekend voor het eerst opgezet om te oefenen.
Op het inductiefilmpje gaat het vrij snel. Het was best even zoeken hoe het allemaal werkt. Met name het echt strak opzetten is nog wat lastig. In de winkel zeiden ze dat strak opzetten aan het begin lastig kan zijn ivm het nieuwe tentdoek. Ook hadden we aan de achterkant te weinig tentdoek over waardoor de slaapcabine niet helemaal goed was (ik denk aan de voorkant van de tent  de uitschuiifstokken te ver gedaan). Mijn tent kreeg ik altijd super strak opgezet.
We gaan zeker nog een keer oefenen alvorens we ermee op vakantie gaan.

Jammer dat ze 'm in de winkel niet keer gezamenlijk opzetten. Bij zo'n grote aankoop zou dat goede service zijn.

Het is een mooie en ruime vouwwagen.
Gelogd

JelleKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Tourist Elegance
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2024, 09:36:26 am »

Wij hebben een showroom model gekocht. 7 juli krijgen we deze. Voordeel van een showroommodel is dat deze al een tijd in de winkel gestaan heeft. Dus het doek zal al een beetje gezet zijn.

Samen opzetten zou ik ook een goede service vinden. Al is het maar om zeker te weten dat alles erbij zit. Wij gaan hem de eerste keer meteen opzetten in Frankrijk.

Misschien kan je de volgende keer als je je achterportaal omhoog gehaald hebt even naar binnen lopen om te kijken of de achterkant/binnentent goed staat, dan kan je nog van alles aanpassen tijdens het afspannen, of de voortent spanners even iets lossen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2024, 10:32:57 am »

Ik zou altijd thuis eerste keer opzetten... toen wij onze wagen kregen (ander merk) kregen we twee wagententen in plaats van een wagentent en een voortent...

Dat is wat lastig corrigeren op vakantie. (En ja, alles is meer dan goed gekomen)


Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kevin2

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 152
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #8 Gepost op: juni 25, 2024, 01:50:57 pm »

Ja dat zou ik ook aanraden. Gewoon op een camping in de buurt even uitproberen.

Wij kwamen er al gauw achter dat een stok krom was en elastieken misten. Wel tweedehands maar toch een fout zit in een klein hoekje, ook bij fabrikanten van vouwwagens. Ook kwamen we achter wat gaten in onze kampeeruitrusting. Dat kan je dan ook mooi alvast oplossen.
Gelogd

JelleKaptein

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 46
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Tourist Elegance
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #9 Gepost op: augustus 09, 2024, 01:29:52 pm »

Wij zijn voor het eerst op pad geweest met de tourist. Voor ons is het een hele fijne wagen. Het aantal handelingen voor het opzetten is niet zoveel. Hiervoor hadden we een Jamet Panorama. De Tourist zet voor ons gevoel een stuk makkelijker op dan de Jamet, bij de Jamet deden we de luifel altijd de tweede dag, bij deze meteen de eerste dag. De tent is iets kleiner, maar wel heel ruim. Wat wel minder is, is dat je de hoogte van stokken niet kunt stellen, aan de ene kant is dat fijn, minder handelingen, maar aan de andere kant was de instap van ons grondzeil bij de voordeur een beetje hoog. Misschien is dit ook nog een beetje oefenen met opzetten. Ook het vastristsen van het gronzeil was een beetje lastig. Nu we weten hoe dit moet zal het de volgende keer makkelijker gaan.
De kinderen sliepen in hun eigen compartiment en dat vonden ze fijn.

Het viel mij op hoeveel bagage je nog mee kunt nemen. Ik verwacht dat dat wel minder zou zijn dan in de Panorama, maar dat viel erg mee. Wel hebben we een rondje gedaan van wat we echt nodig hebben en wat dingen thuisgelaten.
De keuken was ook fijn, er past veel in en voor het eerst hebben wij de keuken buiten gezet. De luifel is riant, je kan er makkelijk met 4 personen onder, ook met regen. Ook het slapen was goed, het matras lag lekker. Wij hadden een lichte slaapkabine, dat geeft voor mij een ruimtelijker gevoel dan een donkere. De ventilatieluifel aan de achterkan werkt echt goed. Je krijgt lekkere frisse lucht binnen en je kan hem ook afsluiten als het te fris wordt.

Het aankoopproces was wel een beetje rommelig. Zo was de aanbetaling twee keer van het bedrag af getrokken, er stond in de bevestigingsbrief dat er gaatjesdoek voor onder de luifel erbij zou zitten terwijl dit niet zo was. We hadden een showroommodel gekocht, toen we hem opzetten bleek de slaapzak en de kussens van in de showroom er nog in lagen.
Als je belt met Smitveld vind ik de communicatie erg kortaf, via de mail gaat het wel erg netjes.

Wat grappig is dat op de camping er een aantal mensen zijn langsgelopen om aan te geven dat we een mooie vouwwagen hadden. Dit zullen waarschijnlijk mensen zijn die ook op dit forum zitten :-). Zelf loop ik ook altijd een camping over om te kijken welke vouwwagens er staan.

Al met al zijn we erg tevreden!
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2024, 01:34:41 pm door JelleKaptein »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.715
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Ervaringen Smitveld Tourist
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2024, 02:14:25 pm »

Mooie uitgebreide ervaring.
Hier kunnen anderen denk ik wel wat mee.
We gaan in november even een kijkje nemen bij smitveld.
Blijft een erg mooie wagen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal