Bigfoot onder een Cabanon (of andere vouwwagen met open uitdraaisteunen)

Gestart door poldertoerist, april 20, 2024, 04:46:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

poldertoerist

Citaat van: sammyvannorel op mei 29, 2024, 04:37:09 PM
Ik heb vandaag ook bigfoots onder mijn Cabanon gemaakt. Ik heb het iets anders gedaan: 2 gaatjes geboord in het voetje, een boutje m4 er doorheen, die lang genoeg is om voorbij de staander te komen: vervolgens kan de bigfoot geen kant meer op, behalve de goede.

op de foto zie je maar 1 boutje, aan de andere kant zit er ook nog een, die is wel wat lastiger te boren.

Zul je natuurlijk altijd zien dat je bigfoot net wat smaller in dan het pootje van de cabanon dus ook nog even met de flex daar aan beide zeiden wat vanaf gehaald. Ik moet dus nog wel ff met zinkspray aan de gang, maar zag al meer plekjes waar de zink wat karig wordt, dus die pak ik dan gelijk mee.
Ook netjes. wel iets meer werk.
Adventure Awaits

Klap_Kai

Grappig hoeveel verschillende wegen hier naar Rome leiden. Hier mijn oplossing, meteen alu buisje, twee gaatjes, twee HD-tiewraps en wat polymeerkit.

Drikusniet

Citaat van: poldertoerist op mei 29, 2024, 08:03:12 PM
stokken zijn vaak verchroomd om roest tegen te gaan die vlekken herken ik is eigenlijk ook oxidatie, maar je zou kunnen stellen dat het proces zijn werk doet.  je kan er eigenlijk niet veel aan doen behalve in de meni of zink spray zetten, of spuiten met chroomverf. maar daar waar je stokken in elkaar schuiven zal het toch ook weer kaal worden, dis of Het daar echt veel mooier van wordt....
Tentstokken zijn vaak verzinkt & daarna gepassioneerd, waarbij een glans ontstaat. De kleur is vaak blank of geel. Verchroomde tentstokken heb ik eigenlijk nog nooit gezien.