Regenwater lekt door stiksel en ringen bij dekzeil Malawi 2.0

Gestart door Kiwi en Co, mei 27, 2024, 09:23:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Koenta_kinte

Wij hadden de onzalige planning om onze malawi vrijdag uit de stalling op te halen. Het goot hier tot ver in de middag  :X zaterdag de wagen open gemaakt en alles kurkdroog. Toen het zeil over de disselbak gegooid en pas toen kwam er water uit het stiksel gelopen. Om het zeil goed te laten drogen moet het water uit de zoom van het zeil en dus hebben we het zeil op z'n kop op de auto gelegd, even laten drogen en toen nog met een handdoek de zoom afgedroogd.
Wat lekt er dan bij jullie? Want het water dat via het stiksel in de zoom komt kan er alleen aan de onderkant uit en dat zit, bij ons dan, op de wagen en daar kan nattigheid geen kwaad. De verticale naden in het zeil zijn niet gestikt maar geplakt volgens mij, dus daar lijkt me geen probleem.

sammyvannorel

Precies zoals jij omschrijft hebben wij het ook, maar als ik de wagen goed belaad (lees stoelen, tafels en allerlei andere zut) bovenop gooi dan heb ik de verlengflappen nodig en komt de naad ter hoogte van tentdoek. Ik heb altijd nog wel wat ruimte om de verlengflap naar boven gevouwen te houden, maar het blijft vreemd dat dit lekt. En het probleem speelt vooral als je hem even opengooit om hem te beladen en dan niet oplet en er nog water aan de binnenzijde zit. Dat wil je gewoon niet. (ik niet tenminste ;) )
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

poldertoerist

het komt bij ons dus niet in de zoom maar echt bij het stiksel. aan de binnenkant  daar de verlengflap vastzit volgens mij.  dat vormt dan een gootje en zodra je het, zeil omhoog doet kieper je dat gootje leeg..

we gingen in allerijl alles droog maken En bedachten toen pas dat foto's voor garantie mss wel slim waren.  dus op de foto's valt hwt wel mee, maar ik schrok van hoeveel water het opeens was.

Adventure Awaits

sammyvannorel

Citaat van: poldertoerist op juli 15, 2024, 09:33:19 AM
het komt bij ons dus niet in de zoom maar echt bij het stiksel. aan de binnenkant  daar de verlengflap vastzit volgens mij.  dat vormt dan een gootje en zodra je het, zeil omhoog doet kieper je dat gootje leeg..

we gingen in allerijl alles droog maken En bedachten toen pas dat foto's voor garantie mss wel slim waren.  dus op de foto's valt hwt wel mee, maar ik schrok van hoeveel water het opeens was.

Mocht je garantie gaan claimen: wil je dan de uitkomst melden, ik heb gelukkig ook al een mail van lang geleden waarin DW te S stelt dat het niks voorstelt, maar als jij er wat van haalt/ we ons gaan verenigen dan komt er wellicht meer van de grond.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Koenta_kinte

Ik denk dat de conclusie is dat een malawi 2.0 meer hoogte oplevert of een minder hoog zeil heeft want het is ons nog nooit gelukt om het zeil maar net op de wagen rand te krijgen. En ja wij gooien ook tafels en stoelen op het bed naast slaapzakken en een dekbed. Precies waar ik op de foto het water zie is dat bij ons ook: het restje zeil aan de binnenkant, bij de zoom. Dat is water uit de zoom en ik kan me niet bedenken hoe je dat anders zou moeten maken, ik denk dat het bij elke vouwwagen met zeil zo zit. Behandelen lijkt me ook niets oplossen, dan komt het water wel langs de ringen naar binnen. Maar goed, onze wagen is als tien jaar oud, dus garantie is sowieso nooit aan de orde, wij houden er rekening mee bij het eraf halen en halen er een handdoekje langs als het zeil er weer snel op moet. Onze tent wordt dan niet nat.

poldertoerist

Citaat van: Koenta_kinte op juli 15, 2024, 10:14:04 AM
... . Dat is water uit de zoom en ik kan me niet bedenken hoe je dat anders zou moeten maken, ik denk dat het bij elke vouwwagen met zeil zo zit.
dit is onze 3e vouwwagen en de eerste waarbij dit gebeurt.  de Teun bijvoorbeeld had gesealde naden, dus dat is iets wat Cabanon ook zou kunnen doen.

toen we gisteren na 700 km droog reizen het zeil er af haalden kwam dit er over de hele breedte af..  na droogmaken met een handdoek kon je die gewoon uitknijpen... en dan komt er alsnog water tevoorschijn. 

kortom.. het klopt gewoon niet. en als ik dan lees dat het eigenlijk best vaak voorkomt, dan zou je van een grote fabrikant als Cabanon, die toch al heel lang vouwwagens maakt beter verwachten.  want uit ervaring weet ik dus.. het kan beter.

Adventure Awaits

Koenta_kinte

Zoveel water is het bij ons nooit geweest en al helemaal niet na een droge reis  :X dit is gewoon heel veel water. Raar!