B. Namen: Ardennen: Camping Confort

Gestart door KeithWM, augustus 07, 2024, 06:07:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

KeithWM

Een van de beste campings waar ik ooit heb gestaan in al mijn jaren kamperen! Duidelijk recent goed onderhouden met een gloednieuw zwembad.

De toiletten en het overige sanitair zijn goed schoon, het lijkt dat er de hele dag door wordt schoongemaakt. Enige verbeterpuntje voor het sanitair is dat de wastafels (lavabo's) alleen van (zeer) heet water voorzien zijn.

De animatie is kleinschalig, maar wel leuk voor de kinderen. Geen grootse events, maar een beetje knutselen, voetballen, badmintonnen. Ze leken flink gebruik te maken van de Decathlon in de buurt. In de ochtend (10-11) was er aquagym op di-do-za-zo en waterpolo (11-12) op za-zo. Misschien minder leuk als je liever iets anders doet in het zwembad (dat pas om 10 uur opent), al was het niet expliciet verboden te zwemmen tijdens de activiteiten.

Behalve het zwembad ligt de camping ook direct aan de Semois. Daar kun je heerlijk dammetjes bouwen, ravotten, kayakken, van alles. Voor zwemmen is het minder handig.

Het personeel is allemaal vriendelijk en ze spreken allemaal wel Nederlands of Engels, naast Frans natuurlijk.

De pizza's die we hadden afgehaald waren heerlijk, maar het was wel een groot restaurant dat een beetje afdeed aan de rust op de camping.

Dan nog wat minpunten:
Het zwembad sluit ook al om 6 uur. Dat vind ik echt het grootste minpunt. Bij navraag werd mij verteld dat het was om het rustig te houden voor de restaurantgasten. Die hebben denk ik "prioriteit" omdat het restaurant er langer is dan het zwembad (en misschien lucratiever is).
Een ander minpunt is de drukte op de camping. Ik weet dat dit niet echt iets is van de camping zelf, maar ik vind het zelf wel fijn als de camping "iets" van een richtlijn heeft over nachtrust. Het was niet te gek, maar wel minder dan optimaal.

* Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: 10
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: 10
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping: 8