Litouwen: Westen: Klaipėda: Karkles Kopos

Gestart door willempoort, augustus 07, 2024, 07:47:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

willempoort

Karkles Kopos is een kleine camping van de heel veel campings in de buurt. Veel campings schijnen hier in de zomer vol te zitten (zeker in het weekend), dus reserveren is in dit geval aan te raden.

Camping is een goede uitvalsbasis voor strand en zee, maar vooral voor het stadje Klaipėda en het natuurgebied annex schiereiland Koerse Schoorwal. Je kan in dat natuurgebied fietsen (let op: de afstanden zijn fors), met de bus (dat hebben wij gedaan, maar hij rijdt weinig, zit vol en je kan niet alles bezoeken) of met de auto (dat raad ik achteraf aan). Je moet sowieso met de veerboot over. Er zijn er twee: een alleen voor voetgangers en fietsers en een voor auto's. Op het schiereiland moet je een soort tol betalen. Er is daar ook een camping (niet bezocht).

De camping is simpel. Twee douches en twee wc. Deze zijn schoon. Er is een keuken en koelkast en twee plekken om af te wassen. Verder komt er bijna elke avond een soort ijscoboer langs met, naast ijs  ::), koffie en andere warme/koude dingen die Google Lens niet kan vertalen.

Verder bleken er zelden Nederlanders te komen en je creditcard kan je niet gebruiken. Overigens bij alle tien campings waar we in de Baltische Staten en Polen overnacht hebben, hebben we ons nooit hoeven legitimeren of wat dan ook.

* Vriendelijkheid personeel: 8
    * Sanitair: 9
    * Schoonheid van de camping zelf: 7
    * Animatie team: n.v.t.
    * Voorzieningen: n.v.t.
    * Eet gelegenheden op de camping: n.v.t.

https://www.karkleskopos.lt/en/

Jon

Ik vind dat je toch wel een bijzondere rondreis hebt gemaakt met fijne recenties. Ongetwijfeld zal dit het vuurtje voor een bezoek aan de Baltische Staten aanwakkeren.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

willempoort

Ja, het was een leuke en interessante reis. Weinig Nederlanders gezien (misschien bang voor Poetin?, de juf van mijn zoontje vroeg of hij niet bang was voor Rusland tijdens zijn vakantie  :? en al helemaal geen vouwwagens. Het is natuurlijk wel een eindje sturen en het prijsniveau ligt haast gelijk als Nederland in de supermarkt en terrassen/restaurants (camping voor twee volwassenen en twee kinderen tussen €25 en €30,- per nacht).

Ik hoop nog een paar recensies te plaatsen van campings onderweg. Verder is dit nog een handige website voor degene die interesse heeft: https://www.campingbaltic.com/