Slim opbergen en meenemen van voorraad

Gestart door Marjolein_B, augustus 12, 2024, 10:39:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marjolein_B

Ik zoek voorbeelden / inspiratie voor het meenemen van voorraad in de vouwwagen. Wij hebben nu een supermarktshopper in de voortent staan waar alle pasta, rijst, chips, etc in zit. Maar het is nogal onoverzichtelijk. Dat moet vast beter kunnen.

De rest van de spullen (bvb beleg voor op brood en koffie, eigenlijk alle ontbijtspullen) hebben we sinds deze vakantie in een stapellade, daar hebben we er drie van. Kan er nog wel eentje bij. Die lades leggen we in de bak van de vouwwagen (een Kavango).
Ik zoek geen kastje, want ik wil niet een extra handeling uitvoeren.

Wat me ook handig lijkt is dat ik het bederfelijke spul snel uit de vouwwagen kan halen maar dan moet het denk ik in de keuken en dat vonden we nu juist niet handig. De stapellades zouden in de auto kunnen maar daar hebben we eigenlijk geen plek voor.

Ik ben benieuwd hoe jullie het opbergen.

OhPeeCee

Vouwkratje met de droge spullen. Bederfelijke waar in de koelkast. Vouwkratje staat op de lade bakken in de voortent. Zijn we aanzet camping wisselen achter in de auto. De rest van de voorraad staat in de winkel waar we boodschappen doen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Marjolein_B

Citaat van: OhPeeCee op augustus 12, 2024, 10:42:47 PM
Vouwkratje met de droge spullen. Bederfelijke waar in de koelkast. Vouwkratje staat op de lade bakken in de voortent. Zijn we aanzet camping wisselen achter in de auto. De rest van de voorraad staat in de winkel waar we boodschappen doen

Ik neem geen zes kilo aardappelen mee, don't worry 😉

Toch neem je van huis nog wel es wat mee dat nog op moet en zo. En ineens heb je dan boodschappen gedaan wat niet allemaal op gaat...

Hoe overzichtelijk is zo'n krat voor jullie?

Marcel

Hoe overzichtelijk wil je het hebben? We kamperen.

OhPeeCee

Krat is zeer overzichtelijk. 4 weken weg is 5 pakken koffie, 6 dozen melkhagelslag, maggi, Indonesische kruiden, BBQ kruiden, peper en zout. Meer zit er niet in. Mijn vrouw gooit er vaak sultanas in en oploskoffie in een pot.

metalpe

Wij zijn net terug van 6,5 week rondtrekken en doen het zo:
Ik heb 2 koelkasten.
1 zit in de ccc, dat is zo'n absorptiekoelkast.  Niet betrouwbaar voor eten dus. Daar zit drank in.
Dan heb ik nog een andere koelkast, een grotere, met 2 vakken. In 1 vak zit eten, in het andere water. Meestal staat het Waterdeel op vriezen, zodat we koud water kunnen meenemen als we gaan surfen/wandelen.

Dan hebben we nog 1 kratje met deksel (voor ongedierte) waar de rest van het eten in zit (open ontbijtgranen, pesto, pasta, choco, pindakaas)

Fruit en groente dat niet in de koelkast staat leggen we in zo'n gangetje met etages dat boven de keuken hangt zodat iedereen eraan kan en genoeg fruit eet. Koffie en thee bewaren we in de keuken, drank die niet in de koelkast past na de boodschappen, onder de keuken, 'achter' het hangende deksel.

Eigenlijk moeten we dus enkel 1 krat uit de auto nemen + het fruit als we verhuizen. Al trachten we geen fruit van plek naar plek mee te zeilen, dat eten we zo veel mogelijk op en kopen En na verhuis nieuw.

Marjolein_B

Citaat van: Marcel op augustus 13, 2024, 07:32:18 AM
Hoe overzichtelijk wil je het hebben? We kamperen.

Ik houd toch wel van overzichtelijk hoor. Ook als ik kampeer.

Marjolein_B

Citaat van: OhPeeCee op augustus 13, 2024, 08:48:53 AM
Krat is zeer overzichtelijk. 4 weken weg is 5 pakken koffie, 6 dozen melkhagelslag, maggi, Indonesische kruiden, BBQ kruiden, peper en zout. Meer zit er niet in. Mijn vrouw gooit er vaak sultanas in en oploskoffie in een pot.

Haha dit is een mooi lijstje. Hagelslag en maggi.

martjeklap

ik heb een rally usefullbox van 35 l voor de droge waar en noodrantsoen (blikjes tonijn bv). met deksel, daar komt geen ongedierte bij. zoet beleg in de krat of als we langer staan, in mandje dat met inhoud en al in een ahtas past. Mandje (of eigenlijk bakje) staat achter de deur in de kar, net als het fruit. Daar is het koeler en er komen geen insecten bij.

Annemarie

Citaat van: Marjolein_B op augustus 12, 2024, 10:39:57 PM
Ik zoek voorbeelden / inspiratie voor het meenemen van voorraad in de vouwwagen. Wij hebben nu een supermarktshopper in de voortent staan waar alle pasta, rijst, chips, etc in zit. Maar het is nogal onoverzichtelijk. Dat moet vast beter kunnen.

De rest van de spullen (bvb beleg voor op brood en koffie, eigenlijk alle ontbijtspullen) hebben we sinds deze vakantie in een stapellade, daar hebben we er drie van. Kan er nog wel eentje bij. Die lades leggen we in de bak van de vouwwagen (een Kavango).
Ik zoek geen kastje, want ik wil niet een extra handeling uitvoeren.

Wat me ook handig lijkt is dat ik het bederfelijke spul snel uit de vouwwagen kan halen maar dan moet het denk ik in de keuken en dat vonden we nu juist niet handig. De stapellades zouden in de auto kunnen maar daar hebben we eigenlijk geen plek voor.

Ik ben benieuwd hoe jullie het opbergen.

Je hebt een keuken op de Kavango? Dan is die hetzelfde als bij ons op de Kariba. Ik houd ook wel van overzichtelijk.  :)

Alle bederfelijke spullen en evt. eten voor de eerste dag in de koelbox achter in de auto. Een mandje met wat hapjes/water voor onderweg op de achterbank. In de keuken, twee smalle langwerpige boxjes met wat voorraad. Eentje met kruidenpotjes, en koffie/thee voor de eerste dagen. De ander met een wc rol, keukenpapier, verschillende maten plastic zakjes, pakje zakdoekjes en een kleine zonnebrandcreme en deet/azaron.
De rest koop ik op de bestemming.
Ik heb het beddengoed tijdens de reis in plastic kratten in de wagenbak want dat past ingeklapt niet, samen met de extra slaapmatjes die wij gebruiken. Als we aankomen dek ik de bedden op en zijn die kratten leeg. Daar gaat dan de voorraad in die we tijdens de vakantie kopen. De kratten schuif ik achter de klep van de keuken, die staat altijd open. Nu hebben wij wel een tenttapijt wat glad is, dus dat schuift makkelijk.
Fruit en groenten hang ik buiten bij de dissel in de schaduw omdat ik het binnen vaak te warm vind.

Klik op de foto voor een groter beeld.
Links naast de keuken op de grond nog een afvalbakje met deksel in twee delen. Onderweg zitten daar andere dingen in, die we op de plek uitpakken, de bak wordt dan gebruikt als afvalbak. Gewoon zo'n bak van de Action, daar doe ik een plastic zak in. Bij verplicht gescheiden afval verzamelen schuiven we ook het papier en glas achter de klep van de keuken, totdat het weggebracht wordt. Heerlijk veel ruimte zo, achter de klep.  :)

Marjolein_B

Citaat van: Annemarie op augustus 13, 2024, 05:07:33 PM
Je hebt een keuken op de Kavango? Dan is die hetzelfde als bij ons op de Kariba. Ik houd ook wel van overzichtelijk.  :)

Alle bederfelijke spullen en evt. eten voor de eerste dag in de koelbox achter in de auto. Een mandje met wat hapjes/water voor onderweg op de achterbank. In de keuken, twee smalle langwerpige boxjes met wat voorraad. Eentje met kruidenpotjes, en koffie/thee voor de eerste dagen. De ander met een wc rol, keukenpapier, verschillende maten plastic zakjes, pakje zakdoekjes en een kleine zonnebrandcreme en deet/azaron.
De rest koop ik op de bestemming.
Ik heb het beddengoed tijdens de reis in plastic kratten in de wagenbak want dat past ingeklapt niet, samen met de extra slaapmatjes die wij gebruiken. Als we aankomen dek ik de bedden op en zijn die kratten leeg. Daar gaat dan de voorraad in die we tijdens de vakantie kopen. De kratten schuif ik achter de klep van de keuken, die staat altijd open. Nu hebben wij wel een tenttapijt wat glad is, dus dat schuift makkelijk.
Fruit en groenten hang ik buiten bij de dissel in de schaduw omdat ik het binnen vaak te warm vind.

Klik op de foto voor een groter beeld.
Links naast de keuken op de grond nog een afvalbakje met deksel in twee delen. Onderweg zitten daar andere dingen in, die we op de plek uitpakken, de bak wordt dan gebruikt als afvalbak. Gewoon zo'n bak van de Action, daar doe ik een plastic zak in. Bij verplicht gescheiden afval verzamelen schuiven we ook het papier en glas achter de klep van de keuken, totdat het weggebracht wordt. Heerlijk veel ruimte zo, achter de klep.  :)
Klopt, we hebben een Kavango, met keuken. We kunnen wel wat meer gebruik maken van de ruimte onder de klep denk ik.
Toch misschien maar naar plastic kratten kijken dan.