Aankoop cabanon mercury 2018

Gestart door Peet86, augustus 29, 2024, 05:47:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Peet86

Goedemiddag,
Ik had een vraagje, we staan op het punt een Cabanon Mercury te kopen. Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten en wat is jullie ervaring met deze vouwwagen?
Zelf hebben we nog geen vouwwagen ervaring.

Alvast bedankt!

Alex

Net als bij alle wagens.
Ruiken en op plekken in het doek letten.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jon

En laat de klapper volledig uitvouwen, zie je meteen hoeveel werk/tijd ermee gemoeid is.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Alex

En of ze iets verbergen.
Heb ook wel eens meegemaakt dat de verkopende partij niet eens wist de het weer erin zat.
Dus het is niet altijd kwade bedoeling.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bernie

Let ook even op de DOT code op de banden. Als het nog de originele zijn van 2018 zou je er eerdaags al nieuwe onder moeten. Kan een argument zijn om de prijs te drukken

Peet86

Ok, dat weet je natuurlijk nooit. Maar de vouwwagen is van 2018, dus dan moet het er nog wel goed uit zien anders is het vreemd lijkt mij. Zijn er zwakke punten waar je op moet letten dat je weet?

KlapJoeri

Realiseer je dat de Mercury best wat werk nodig heeft om op te zetten.
Is geen "snelklapper".
En ingeklapt kun je niet bij de bagage.
Verder hele mooie ruime vouwwagen.
The cold never bothered me anyway.....

Hannah

Of een tweedehandswagen zijn prijs waard is hangt idd af van de staat waarin hij verkeert, en dan kijk je naar doek, frame, banden, schade etc.

Maar op welke gronden heb je de keus gemaakt voor een cabanon mercury?
Het gaat er niet om welke ervaringen er hier zijn met dit type, het gaat er om of deze wagen bij jullie past. Waarom denk je dat dit DE wagen voor jullie is?

laurensvdl

Volgens mij heeft Peet zijn keuze al gemaakt voor de cabanon mercury. De vraag is waar je specifiek op moet letten bij de mercury. Wij hadden er 1 uit 2013 en net verkocht. De wagens zijn oerdegelijk. Even letten op het tentdoek van de wagen tent. Dat kwam bij ons wel eens klem te zitten tussen het frame wat gaatjes kan veroorzaken. Lattenbodem is een zwak punt. Is er onderhoud uitgevoerd aan t chassis en remmen getest ? Zijn alle stokken in tact of misschien wat verbogen door harde wind?
2e hands prijzen gaan door t dak nog steeds. Mede te wijten aan de hoge prijzen voor nieuwe wagens. Dus dat zal niet snel meer veranderen . Als t goed voelt gewoon kopen en plezier maken.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

metalpe

Van welk jaar is hij?
Wij hadden als eerste vouwwagen een mercury die ongeremd was, een plank als bed had en kruiwagenwielen van 10". Dat moet je niet willen ;) ik weet niet meer van welk jaar hij toen was, rond 2010 of zo.

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande. Schimmel, geur, eventueel staat van de banden.

Laat je niet verblinden door enkel het esthetische. Als hij bv op het dak harsvlekken heeft of zo, is dat niet erg. Zo'n dingen maken hem niet minder waterdicht, en ze zijn onvermijdelijk. Daar zou ik me niet aan storen.

Succes. En... Post een foto als je hem hebt!

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Hemertje

metalpe

Oei. Niet goed gekeken :)

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Peet86

Bedankt voor alle reacties, ik ga op jullie tips letten. We hebben gekozen voor de Cabanon Mercury omdat wij deze erg ruim vonden. De prijzen zijn niet mis inderdaad, maar ze houden aardig waarde dat scheelt.
Iemand ervaring of er ook nog tafel en stoelen mee kunnen of heb je dan echt een verlengd afdekzeil nodig?

Yona

Wij hadden de stoelen in disselbak liggen bij mercury.
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

laurensvdl

Met het verlengde dekzeil kan je lekker stapelen. 5 stoelen , tafel, dekbedden, tentje en wat andere platte spullen. Dan komt ie wel hoog, zie foto. Dekzeil verlengen kan je bij de meeste Zeilmakerijen wel laten doen. Het scheelt ongeveer 25 cm denk ik

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk