Slapen in een Cabanon Stratos

Gestart door barrymossel, januari 08, 2025, 03:16:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

barrymossel

Voor onze volgende vakanties hebben we een Cabanon Stratos gekocht. Matrasje op een plank is natuurlijk niks. In het verleden hebben we een Jamet gehad en daar legden we een opblaasmatras tussen plank en matrasje, maar dat was nog steeds niks. Dus nu heb ik een Froli systeem aangeschaft, de Scor Mobil. Alleen begin ik nu ietwat te twijfelen, omdat deze een hogere opbouwhoogte (6 cm) heeft dan de Star Mobil (4,3 cm) en de Travel (3,3 cm). Ik en mijn vrouw zijn niet extreem zwaar, respectievelijk 80 en 60 kilo gok ik, maar ik heb wel snel last van mijn rug (ook mede doordat ik op mijn buikslaap). Dus ik vroeg me af welke variant de mensen hier hebben in hun Cabanon en wat ze er van vinden. En dan met name hoe het ligt en of en hoe e.e.a. in te klappen is (al dan niet door de schotels te verwijderen).

Daarnaast zie ik dat redelijk wat mensen een topper of matras gebruiken van 140 x 200. Maar hoe vervoeren jullie die? Want die past toch niet bovenop de wagen in z'n geheel (want 1,25 m breed, toch?).

jodegroot

Wij hebben Froli star mobil (denk ik) op onze plank geschroefd en er een matras van 140x210 op gelegd. Dit pakket klappen we mee. Het andere bed (daar slapen onze twee jongste kinderen) heeft alleen een matras, geen Froli.

Wij hebben de Cabanon Neptune, die is misschien breder dan de Stratos? Qua klapsystrem werkt hij waarschijnlijk wel hetzelfde.
Wij hebben ons matras op maat laten maken, misschien is dat voor jullie ook een optie. Gewoon bij de schuimrubberman hier op de zaterdagmarkt in Huizen 🙂
Je zou het matras eventueel ook in een plastic hoes onder het afdekzeil van de wagen kunnen leggen voor vervoer.