Malawi 1.0 compatibel met achtertent 2.0

Gestart door Stokstaart, januari 24, 2025, 10:01:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stokstaart

Hallo vouwwagenliefhebbers,
Dit is mijn eerste bericht. Tot nu toe heb ik geen enkele vouwwagenervaring, maar we willen het dit jaar eens uitproberen. We hebben nu een Malawi 1.0 op het oog. Het idee is om er ook nog een achtertent bij te zoeken, zodat de kinderen een fijne slaapplek hebben.

Het aanbod achtertenten voor de 1.0 is alleen niet zo groot volgens mij. Nu is mijn vraag of de achtertent van de Malawi 2.0 ook op de 1.0 past. Weet iemand dat toevallig? Bedankt alvast!

Koenta_kinte

De opening is hetzelfde gebleven voor zover ik weet, de ritsen kunnen anders zijn. Ik meen me te herinneren dat de oudere Malawi 1.0 andere ritsen hebben dan de 2.0 en jongere 1.0. Als dat zo is past het niet al zou je dat met een adapter kunnen oplossen. Misschien kan De Wit, de importeur, je vraag zo beantwoorden?

Stokstaart

Dankjewel! Ik zal eens bij De Wit vragen.

En klopt het dat de oudere Malawi 1.0 de rood/beige is, en de nieuwere groen/beige?

john1311

Ja dat klopt de eerste was rood/beige daarna de groen/beige.

Koenta_kinte

De rode en de groene 1.0 zijn er een tijdje beide geweest dus daarmee heb je geen zekerheid over leeftijd en/of ritsen. Er zijn meer dingen aangepast, zo hebben wij klittenband om het grondzeil van de binnentent vast te zetten aan de wagen, anderen hebben een pees. En bij ons loopt het tentdoek niet tot op de grond bij de keuken, later was dat wel zo. Die flap zit er bij ons aan de luifel en voortent weer extra aan.

Stokstaart

Dank! Ik heb inmiddels antwoord van De Wit. Ze zeggen dat de nieuwe achtertent ook op de Malawi uit 2013 past.

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Stokstaart

Ik heb ook nog navraag gedaan bij Cabanon in Frankrijk. Mijn Frans is niet zo geweldig, maar als ik het goed begrijp is het type rits in 2019 veranderd.

"En principe les annexes standard et XL sont compatibles. Nous devrons adapter le zip car YKK a fait un changement en 2019."