Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
 11 
 Gepost op: Vandaag om 11:52:57 am 
Gestart door Svanbremen - Laatste bericht door poldertoerist
het verschilt wel een beetje per vouwwagen, maar over het algemeen is toch het advies om het niet te doen.  als de poten aan het chassis zitten en niet aan de bodemplaat zou het kunnen. maar je zal de eerste niet zijn die dan toch wat kapot maakt.  dus waarom hwt risico nemen?

zet in de lengte horizontaal met je neuswiel en plaats een krikje onder een as.  draai dan je pootjes uit. werkt altijd en alles blijft heel...


 12 
 Gepost op: Vandaag om 11:35:20 am 
Gestart door Svanbremen - Laatste bericht door Svanbremen
Beste,

Wellicht dat iemand het antwoord heeft? Op de site hier kom ik vooral tegen dat je een Jamet nooit waterpas mag zetten met de hoekpoten (ivm torderen en niet voor gemaakt). In de handleiding staat echter ‘hoeksteunen uitdraaien en vouwwagen horizontaal plaatsen’ dat impliceert in mijn ogen toch echt dat je hem dus prima waterpas mag zetten hiermee, ze zeggen werkelijk nergens iets over dat dat op een andere manier moet.

Iemand dus een verlossend antwoord? Mag het met de hoeksteunen of niet?

 13 
 Gepost op: Vandaag om 11:20:54 am 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door poldertoerist
ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet meegemaakt heb dat ook de tent gecontroleerd is.

omdat wij geen keuken hebben is de beurt aan onze wagen relatief eenvoudig.  Maar ik was bij de laatste bovag beurt vorig jaar voor onze toenmalige wagen ook zo'n 300 euro kwijt.

wiellager vervangen , remmen gesteld, nog wat kleins, de normale controles en smeerbeurt.

is het veel... ik weet het niet. ik heb niet detijd en ruimte om het zelf te doen en ik ga met een gerust hart op vakantie. dat is me ook wat waard.

 14 
 Gepost op: Vandaag om 11:00:32 am 
Gestart door Willems130801 - Laatste bericht door Margriet
Hoi,

Wij zijn sinds kort ook eigenaar van onze eerste klapkar. De tent is de deur uit en de Campooz Lazy Jack 2024 is binnen :-). We zijn er net een weekje mee weg geweest en het beviel goed! Lekker veel ruimte en onze jonge kinderen sliepen prima in het tentje.

Voor een kortere verblijfsduur willen we alleen niet de hele voortent opzetten. Die turboluifel ziet er wel snel opzetbaar uit, maar is die met 1,40 meter diep wel van toegevoegde waarde? Iemand ervaring mee?
En verder vind ik het matras een beetje hard. Dus nu nog op zoek naar een topper. Iemand daar nog tips of suggesties bij?

Groetjes,
Margriet

 15 
 Gepost op: Vandaag om 09:07:03 am 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door Alex
Denk ook dat je in je eerdere geplaatste verder kunt

 16 
 Gepost op: Vandaag om 08:45:59 am 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door WimS
Dubbel geplaatst??

 17 
 Gepost op: Vandaag om 08:45:11 am 
Gestart door yoyoman - Laatste bericht door WimS
Een goede onderhoudsbeurt van een vouwwagen is natuurlijk veel meer dan het nalopen van de remmen, banden e.d.

Dat geldt ook voor een caravan, denk aan vochtmeting, water en gasinstallatie en verwarming. Dat laatste heb je niet bij een vouwwagen, maar daar heb je weer te maken met een tent en frame.

 18 
 Gepost op: Vandaag om 07:58:22 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door LarsNL
Alleen een Crit’Air. Voor de steden en de dorpen.

Is de Bernard tunnel is tocht Zwitserland naar Italië vv ?
Zo ja dan heb twee tol vignetten nodig, auto en vouwwagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ja klopt vignet nodig en tol voor de tunnel €50,-. Niet de goedkoopste optie haha

 19 
 Gepost op: Vandaag om 01:41:14 am 
Gestart door TimS90 - Laatste bericht door TimS90
In Oostenrijk heb je een vignet nodig. Volledig informatie op Asfinag. Alles online te regelen. Tegenwoordig ook dag passen.  In tegenstelling tot Zwitserland alleen een vignet nodig voor de auto. Zwitserland is vignet voor auto en aanhanger verplicht.



Download de app, maak een account aan en je kan je alles regelen voor het rijden op de Oostenrijkse snelwegen en passages door de tunnels.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Thanks, ik ga die app eens installeren.

 20 
 Gepost op: mei 15, 2024, 10:41:58 pm 
Gestart door Ber - Laatste bericht door GJT
Nat doek krimpt, als het droog wordt dan herstelt dit. De eerste keren moet het doek nog ‘zetten’.
Het lijkt hier wel alsof het op de overgang met de rits meer krimpt dan het het doek van het bovendeel (dak) van de luifel. Het doek van de zijwand zou dit kunnen veroorzaken als dit meer krimpt. Dit staat zo te zien namelijk wel strak. Als dit doek in een andere richting is toegepast zou het kunnen dat er verschil zit in hoe het krimpt? Ik zou het een tijdje aanzien en anders hiermee terug naar Holtkamper. Regelmatig even foto’s maken als bewijs.

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal