Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Kavango uit Polen?  (gelezen 24326 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #75 Gepost op: juli 26, 2014, 09:40:27 am »

De dealer in Roden heeft indd de overstap gemaakt naar AK, o.a. vanwege de hogere marge. Dat blijkt geen echt groot geheim te zijn, maar geeft dus duidelijk aan dat er mer dan voldoende marge op zit!
Ik ben benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt. Daarbij moet je overigens een onderscheid maken tussen CombiCamp en Aart Kok klappers. voor de eigen klappers heeft Aart Kok geen dealers (meer).
De stijl die AK hanteert is iets waarmee ze zich proberen te onderscheiden, maar wees eerlijk.. ik heb dat Afrikaans gevoel echt niet. Dat is puur een marketingding voor AK zelf zodat ze er een beleving aan kunnen hangen.
Nu vraag je hier de  lezer eerlijk te zijn over een gevoel dat jij niet hebt. Nee, je waant je in een Aart Kok vouwwagen net zo min in Afrika als dat je van het slapen in een Nomad slaapzak het gevoel krijgt dat je aan een pool-expeditie meedoet. Maar die atmosfeer zit er wel degelijk omheen. En naar mijn idee zit dat zelfs in de tentvorm van met name de Livingstone/Riverlodge modellen.
Zet daartegenover het imago van Holtkamper, dan heeft dat vooral de atmosfeer  en het imago en de sfeer van, van ehh.. ja..  ehh... van wat eigenlijk? Een strandtent waar je mee kunt vliegeren? ;)
Wat de productiekosten etc. zijn, dat zal lastig achterhalen zijn. Maar reken maar dat ook zij hierover goed hebben onderhandeld. Als je AK volgt op FB dan zie je met regelmaat berichten voorbij komen over meerdere volgeladen trailers met allemaal onderstellen (veel Zambezi overigens).
Ja. dat heet 'verkopen'. Of precieser: 'uitleveren'. Omzet(snelheid) heeft ook niks met marge percentage te maken.
De bedoeling is dat van de marge op die wagens salarissen betaald worden, huur betaald wordt, belasting, marketingkosten... etc. etc. etc. Maar goed, dat was allemaal al eens voorbij gekomen.
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2014, 09:44:17 am door Frankie »
Gelogd

Hendrik

  • Gast
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #76 Gepost op: juli 27, 2014, 09:45:32 pm »

Even reageren op B&A roden. En meer marge.
Aart Kok heeft B&A in 2011/12 overgenomen omdat de rekeningen niet (snel genoeg) betaald werden.

Sinds begin 2014 staat het pand van Aart Kok Adventure B&A in Roden te huur op Fundainbusiness. http://www.fundainbusiness.nl/winkel/roden/object-48826155-westeresch-6/kenmerken/

bedrijfseconomisch waarschijnlijk geen verbetering. Misschien wel in marge maar onder de streep ...

Daarnaast heb ik begrepen van een ex dealer dat ze benaderd zijn door ESVO om weer vouwwagens van Aart Kok te gaan verkopen, omdat de afname tegenvalt. Facebook is een prachtig medium maar verteld niet altijd de waarheid. (net als een forum en onbekende bronnen)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #77 Gepost op: augustus 03, 2014, 09:13:44 am »

De stijl die AK hanteert is iets waarmee ze zich proberen te onderscheiden, maar wees eerlijk.. ik heb dat Afrikaans gevoel echt niet. Dat is puur een marketingding voor AK zelf zodat ze er een beleving aan kunnen hangen.

Nee absoluut. En ik denk dat ze dat thema inderdaad ook alleen maar hanteren voor het goede doel Oxfam-Novib dat ze ondersteunen. Want die paar bomen, grote potten en houten beeldjes die her en der in de showroom staan kosten geen drol. Zeker niet als je dat thema jaren lang blijft herhalen. En het is ook een thema dat in principe nergens op slaat, immers hoeveel mensen zullen met een vouwwagen naar Afrika afreizen om daar te gaan kamperen? Wat dat betreft zou een scandinavisch thema voor CC, Holtkamper ofzo veel realistischer zijn.

Over het goede doel van Aart Kok gesproken (Oxfam Novib) valt mij daarbij op dat de tekst spreek over 2012 en dus al een tijd (kennelijk) niet is bijgewerkt. En ook over de bijdrage die afgestaan wordt is men nou niet erg open: "Al sinds 2006 doneren wij bij elke vouwwagen die wij verkopen een bedrag aan OXFAM NOVIB. "(bron: www.aartkok.nl)

Dus zoals rijzinga het al noemde ben ik het ermee eens dat het Afrika gevoel dat AK probeert op te roepen inderdaad meer een marketingding is.

Maar goed dat terzijde. Ik denk inderdaad dat de marges zeer behoorlijk zullen zijn want als jij je het als bedrijf kan veroorloven om maar 1 verkooppunt in heel Nederland te hebben en van daaruit voldoende verkopen te realiseren om het bedrijf levenswaardig te laten zijn dan is dat best knap. Ik kan mij best voorstellen dat er maar zeer weinig mensen zullen zijn die vanuit Limburg of Groningen naar AK afreizen om een klapper te gaan bekijken. Je zal als AK zijnde die mensen dus op een hele andere manier moeten bereiken om niet continue in dezelfde vijver met klanten te blijven vissen. Je moet immers een continuïteit in het aantal verkopen hebben om niet bankroet te gaan.
En als mensen pak 'm beet 10 jaar met een klapwagen doen voordat ze een nieuwe gaan kopen heb je nog geen garantie dat die klant bij jou terug komt.
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2014, 09:27:00 am door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #78 Gepost op: augustus 03, 2014, 10:19:24 am »

Nee absoluut. En ik denk dat ze dat thema inderdaad ook alleen maar hanteren voor het goede doel Oxfam-Novib dat ze ondersteunen.
Dan ben je n.m.m. zeer slecht geïnformeerd. Het is eerder andersom. De marketing van Aart Kok en daarme de ondersteuning van Oxfam Novib komen voort vanuit het feit dat Aart en Anneke Kok verslingerd zijn aan dat continent.
 
Want die paar bomen, grote potten en houten beeldjes die her en der in de showroom staan kosten geen drol. Zeker niet als je dat thema jaren lang blijft herhalen. En het is ook een thema dat in principe nergens op slaat, immers hoeveel mensen zullen met een vouwwagen naar Afrika afreizen om daar te gaan kamperen? Wat dat betreft zou een scandinavisch thema voor CC, Holtkamper ofzo veel realistischer zijn.
Die suggestie verraadt al dat je bar weinig kennis of ervaring op marketing gebied hebt. Want marketing heeft nu eenmaal niets met 'realistisch' te maken. 90% van alle marketing die gericht is op consumenten is gebaseerd op zaken die wij met z'n allen net niet kunnen bereiken. Een Kellogg's ontbijt met het ideale gezin waarin nooit iets mis is. Het net even te perfecte gezicht dat je bereikt als je Oil of Olaz gebruikt. De duizend vrouwen die achter je aan rennen als je Axe gebruikt. Elke marketing-uiting is een droomwens en een indentificatiemiddel. Zouden vouwwagenfabrikanten een Scandinavisch thema (of beter nog: een Frans thema) aan hun product hangen, dan zouden ze de plank volkomen mis slaan. Op basis van haar achtergrond en ervaring denk ik dat je Anneke Kok eerlijk gezegd ook weinig hoeft bij te leren over marketing. (Of het zou het feit moeten zijn dat ze zelf de filmpjes presenteert, maar daar vallen evengoed sterke argumenten vóór voor te bedenken.)

Over het goede doel van Aart Kok gesproken (Oxfam Novib) valt mij daarbij op dat de tekst spreek over 2012 en dus al een tijd (kennelijk) niet is bijgewerkt. En ook over de bijdrage die afgestaan wordt is men nou niet erg open: "Al sinds 2006 doneren wij bij elke vouwwagen die wij verkopen een bedrag aan OXFAM NOVIB. "(bron: www.aartkok.nl)

Dus zoals rijzinga het al noemde ben ik het ermee eens dat het Afrika gevoel dat AK probeert op te roepen inderdaad meer een marketingding is.
Volgens mij ontkent niemand dat ook.

Maar goed dat terzijde. Ik denk inderdaad dat de marges zeer behoorlijk zullen zijn want als jij je het als bedrijf kan veroorloven om maar 1 verkooppunt in heel Nederland te hebben en van daaruit voldoende verkopen te realiseren om het bedrijf levenswaardig te laten zijn dan is dat best knap.
Mijn kaasboer heeft ook maar één verkooppunt in heel Nederland en is ook 'levenswaardig' (...). Dat blote feit zegt dus niets.

Ik kan mij best voorstellen dat er maar zeer weinig mensen zullen zijn die vanuit Limburg of Groningen naar AK afreizen om een klapper te gaan bekijken. Je zal als AK zijnde die mensen dus op een hele andere manier moeten bereiken om niet continue in dezelfde vijver met klanten te blijven vissen. Je moet immers een continuïteit in het aantal verkopen hebben om niet bankroet te gaan.
Wat je gemakshalve vergeet is de essentie van en bedrijf als dat van Aart Kok. En dat is dat er per jaar 180.000 mensen geboren worden en er dus over 10 jaar in principe 1,8 miljoen nieuwe mensen zijn die 10 jaar ouder geworden zijn en er op hun beurt voor kiezen om een vouwwagen te kopen.

En als mensen pak 'm beet 10 jaar met een klapwagen doen voordat ze een nieuwe gaan kopen heb je nog geen garantie dat die klant bij jou terug komt.
Er zijn maar twee garanties in dit leven: de dood en de belastingen
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #79 Gepost op: augustus 03, 2014, 10:42:53 am »

Dan ben je n.m.m. zeer slecht geïnformeerd. Het is eerder andersom. De marketing van Aart Kok en daarme de ondersteuning van Oxfam Novib komen voort vanuit het feit dat Aart en Anneke Kok verslingerd zijn aan dat continent.
 Die suggestie verraadt al dat je bar weinig kennis of ervaring op marketing gebied hebt. Want marketing heeft nu eenmaal niets met 'realistisch' te maken. 90% van alle marketing die gericht is op consumenten is gebaseerd op zaken die wij met z'n allen net niet kunnen bereiken. Een Kellogg's ontbijt met het ideale gezin waarin nooit iets mis is. Het net even te perfecte gezicht dat je bereikt als je Oil of Olaz gebruikt. De duizend vrouwen die achter je aan rennen als je Axe gebruikt. Elke marketing-uiting is een droomwens en een indentificatiemiddel. Zouden vouwwagenfabrikanten een Scandinavisch thema (of beter nog: een Frans thema) aan hun product hangen, dan zouden ze de plank volkomen mis slaan. Op basis van haar achtergrond en ervaring denk ik dat je Anneke Kok eerlijk gezegd ook weinig hoeft bij te leren over marketing. (Of het zou het feit moeten zijn dat ze zelf de filmpjes presenteert, maar daar vallen evengoed sterke argumenten vóór voor te bedenken.)
Volgens mij ontkent niemand dat ook.
Mijn kaasboer heeft ook maar één verkooppunt in heel Nederland en is ook 'levenswaardig' (...). Dat blote feit zegt dus niets.
Wat je gemakshalve vergeet is de essentie van en bedrijf als dat van Aart Kok. En dat is dat er per jaar 180.000 mensen geboren worden en er dus over 10 jaar in principe 1,8 miljoen nieuwe mensen zijn die 10 jaar ouder geworden zijn en er op hun beurt voor kiezen om een vouwwagen te kopen.
Er zijn maar twee garanties in dit leven: de dood en de belastingen

Ik verbaas mij regelmatig over jouw onafgebroken geciteer waarbij je dan opmerkingen plaatst, quotes compleet uit hen verband trekt met maar 1 enkel doel: je gelijk krijgen.

Inderdaad Aart Kok is een kaasboer  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #80 Gepost op: augustus 03, 2014, 12:00:38 pm »

Ik verbaas mij regelmatig over jouw onafgebroken geciteer waarbij je dan opmerkingen plaatst, quotes compleet uit hen verband trekt met maar 1 enkel doel: je gelijk krijgen.
Ik citeer om duidelijk te maken waar ik op reageer. Dat brengt structuur aan in de zaak. En er is bovendien niks om uit zijn verband te trekken. Al helemaal niet als er in eerste aanleg al geen verband is.
 
Wat ik doe heeft ook niet tot doel om gelijk te krijgen, maar om aan te stippen dat je impliciete conclusies trekt uit je eigen beweringen die je daar gewoon niet uit kunt trekken. Zoals "als jij je het als bedrijf kan veroorloven om maar 1 verkooppunt in heel Nederland te hebben en van daaruit voldoende verkopen te realiseren om het bedrijf levenswaardig te laten zijn dan is dat best knap."
Gewoon omdat -even afgezien van het feit dat het woord levenswaardig niet bestaat- je uit het hebben van één verkooppunt niets, maar dan ook helemaal niets kunt concluderen, anders dan dat je product een prijs heeft waarbij voldoende mensen de afstand geen probleem achten. Of een product dat zich zodanig onderscheidt dat mensen daarvoor een afstand willen afleggen. Maar dat heeft op zijn beurt weer niets met 'knap' te maken, maar met de door het bedrijf gehanteerde marketingmix.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kavango uit Polen?
« Reactie #81 Gepost op: augustus 03, 2014, 10:24:54 pm »

Voor dat hier een hele discussie komt over het voeren van discussies gaan we terug naar de vraag van de TS :J

Weet iemand hier waar de Kavango geproduceerd wordt? Wij hebben er een van maart 2014 en die komt uit Polen. Maar werden de vouwwagens van Aart Kok niet altijd in Denemarken gemaakt?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal