Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?  (gelezen 3996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

  • Gast
Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Gepost op: september 06, 2018, 09:05:13 pm »

Wij kochten een gebruikte HK Cocoon van 2006. Na een meivakantie en een zomervakantie is het ons duidelijk: de Cocoon is het helemaal voor ons. Maar... dit exemplaar dus niet. Het doek van de luifel scheurde bij een flinke windstoot zomaar open. Bij inklappen (luifel over het dak heen) weer twee scheurtjes. Toen bleek er ook op het dak een scheur.
Holtkamper zegt dat ze niet weten hoe een vorige eigenaar hem behandeld heeft, en dat zij dit niet kunnen verklaren.
Zijn er anderen die ervaringen hebben en ons ergens mee verder kunnen helpen? Of heeft iemand misschien een tent (zonder trailer en stokken) over ;-) ?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2018, 07:45:47 am »

Hmm. Normaliter is het doek sterk zat. HK heeft gelijk dat ze niet weten hoe de Cocoon door vorige eigenaren is behandeld. Kunnen ze ook niet voor garant staan uiteraard. Wellicht heeft de Cocoon op een seizoensplaats gestaan heel lang. Intensief gebruikt dus.
HK heeft overigens wellicht nog een oude tent. Ze hebben wel eens tenten over met foutjes. Althans in het verleden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

DouweFlyer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamer Flyer
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2018, 01:20:49 pm »

Hoi, wij hebben zelfde ervaring bij een Flyer uit 2004.
Na 10 jaar eerst ene kant van de boog, volgende jaar andere kant. Vouwwagen was het daarvoor in Emmen geweest voor andere reparaties en de tent was opnieuw gesteld, superstrak. Misschien te. Ook zat de boog niet onder het dubbele doek maar er net naast. Thuis zou ik een gordijnroede opnieuw vastzetten, waarbij het haakje het doek nauwelijks raakte, maar een fikse scheur veroorzaakte. In verband met de giga rekening van de vorige keer ( 1 plek naaien en 2 stukjes plakken) hebben we besloten een andere oplossing te zoeken.
Wij zijn eerste eigenaar, altijd droog gestald enz. Ook bij HK gevraagd, 100 excuses waarom het is gebeurd, maar het lag m niet aan het doek.
We hebben de beide scheuren door een tentreparateur laten repareren en in 2016 een nieuwe tent gekocht. Die waren toen nog voorradig in een actie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #3 Gepost op: september 08, 2018, 03:24:42 pm »

Op zichzelf is het toch niet verbazingwekkend dat tentdoek na 12 jaar verzwakt? Zeker als de VW stevig gebruikt is?
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2018, 11:50:48 pm »

Waarschijnlijk heeft vorige eigenaar hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is, veel kamperen.
Onze ervaring is dat na 10 jaar intensief gebruik, vaak meer dan 6 weken in tegen/wind/zon, doek schoon versleten is , wat opzich geen schande is. Kunt bij  HK informeren voor mogelijk heden, aleen zal ff schrikken worden wat dat gaat kosten. Zijn ook genoeg andere tent reperateurs waar je terecht kunt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2018, 09:06:28 am »

Ik denk dat repareren niet zo veel zin meer heeft als het doek aardig slecht is geworden. vandaag repareren, morgen op een andere plaats weer een scheur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #6 Gepost op: september 09, 2018, 09:37:43 am »

Waarschijnlijk heeft vorige eigenaar hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is, veel kamperen.
Onze ervaring is dat na 10 jaar intensief gebruik, vaak meer dan 6 weken in tegen/wind/zon, doek schoon versleten is , wat opzich geen schande is. Kunt bij  HK informeren voor mogelijk heden, aleen zal ff schrikken worden wat dat gaat kosten. Zijn ook genoeg andere tent reperateurs waar je terecht kunt.
Sorry maar ik vind dat wel schandalig voor die prijs. Onze Roadmaster heeft heel veel voor zijn kiezen gehad en 10 jaar oud en het doek is nog net zo mooie als toen hij nieuw was. Ik zou toch aan hk vragen of er een oplossing is succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #7 Gepost op: september 09, 2018, 10:24:42 am »

Ik wil niet zo ver gaan dat Holtkamper voor een oplossing moet zorgen maar ga er echt wel vanuit dat een vouwwagen langer dan 10 jaar meegaat.
Zelfs van een jamet trouwens.


Gelukkig is dit niet gangbaar want dan zou Holtkamper een groot probleem en zou de waarde vastheid naar beneden schieten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #8 Gepost op: september 09, 2018, 10:35:09 am »

Daar kan jij vanuit gaan, maar tentenmakers redeneren niet in jaren. Die redeneren in kampeerweken. Als jij braaf 2 tot 4 weken per jaar op vakantie gaat, zal een HK vast en zeker langer mee gaan dan 10 jaar (hoewel 40 kampeerweken al best veel is voor tentdoek), maar ergens houdt het op. Hoe duur is het om er een nieuwe tent om te laten maken?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #9 Gepost op: september 09, 2018, 10:45:16 am »

Voor mijn 2002 Cocoon zou het 4000 euro zijn omdat ze geen oudere versie meer hebben liggen
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #10 Gepost op: september 09, 2018, 10:59:39 am »

Inclusief luifel neem ik aan?
Op zich nog te doen. Je kan dan weer even verder voor dat geld.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2018, 12:26:21 pm »

Net als bij een auto en andere spullen slijt alles en krijg je op een gegeven moment onderhoudskosten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.254
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #12 Gepost op: september 09, 2018, 01:03:01 pm »

Klopt.
Dit is ook de reden warom ik het niet heb gedaan.
Al kan er maar erg weinig slijten volgens mij.
Maar nu heb ik traanplaat en lichtmetaal ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #13 Gepost op: september 09, 2018, 02:13:01 pm »


Als je zoekt in dit forum zie je dat bij meerdere Holtkamper vouwwagens de tent in een relatief korte tijd aan vervanging toe is, zie bijvoorbeeld onder andere dit topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21965
Voor de eeuwwisseling werden de Holtkampers van KS202 van Wisselink doek gemaakt, hetzelfde doek waar onder andere ook de Waard tenten van gemaakt werden. Dit doek staat bekend om de grote sterkte en lange levensduur. Voor zover ik kan nagaan (uit de folders die ik heb) is Holtkamper rond de eeuwwisseling overgegaan naar een eigen ECO doek van egyptisch katoen. 
Twee jaar geleden heb ik in mijn zoektocht naar een vouwwagen ook uitvoerig naar Holtkamper gekeken en ook naar gebruikte exemplaren op marktplaats gezocht, hierbij viel mij op hoeveel aangeboden Holtkampers binnen 15 jaar al een nieuwe tent hebben gekregen.
Goed tentdoek gaat bij normaal gebruik,minimaal 50 kampeerweken mee, gezien de prijsstelling verwacht ik voor van Holtkamper vouwwagens langer. Ik ben bepaald niet overtuigd dat de levensduur van het doek van de Holtkampers met (eerste generatie?) ECO-doek op hetzelfde niveau zit als het befaamde KS202 doek.
Zie ook mijn eerdere bericht https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=21965.msg289420#msg289420

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cocoon 2006 - doek van dak en luifel scheuren zomaar - wie ervaring mee?
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2018, 03:11:20 pm »

En toch garandeert ook de waard ‘maar’ 40 weken als ik het goed heb.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal