Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper spacer bed problemen  (gelezen 2210 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
holtkamper spacer bed problemen
« Gepost op: december 31, 2018, 06:03:18 am »

wij hebben een holtkamper spacer en zij op zoek naar perfecte matras voor ons
we hebben nu standaard matras met een topper er op te hard voor ons
op onze vorige vouwwagen hadden we een topper met self inflating matras dat sliep goed voor ons daar geen laten bodem maar plank
maar de self inflating op latten bodem lijkt het ons dat hij lekt gaat .
hoe slapen jullie?
wie heeft een goed idee.
groeten martin
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2018, 08:39:16 am »

Wij hebben in onze vw de self inflatings op het originele matras liggen. Dat is voor ons de oplossing. Met de tijd willen we waarschijnlijk deze https://dewaardtenten.nl/product/linde-duo/ aanschaffen. Dit matras lag bij de vrijbuiter op allemaal keien en daar voelde je niks van.
Ander voordeel is dat het leeg dunner is dan het originele matras wat met vervangende matrassen eigenlijk niet lukt, maar wel handig is met inklappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

MB89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2018, 09:44:29 am »

Wij zijn op dit moment zoekende naar een Holtkamper Astro of Cocoon, wij hebben nu een Lander Bora 340, daar hebben wij deze mat voor gekocht destijds: https://www.dewitschijndel.nl/exped-megamat-duo-10-slaapmat/. Is vergelijkbaar als de Linde duo, of misschien zelfs wel dezelfde. Mijn vriendin heeft rugklachten en op deze mat slapen wij beide zeer goed, je kan hem ook nog naar wens harder of zachter bijpompen. Deze mat gaan we ook zeker in de toekomstige Holtkamper gebruiken.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2018, 10:22:41 am »

Vind ik veel geld voor iets wat lek ken raken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2018, 03:06:24 pm »

Vind ik veel geld voor iets wat lek ken raken.
Dus....
Je auto staat zeker ook op banden van €25,00? Die kunnen immers zomaar lek raken.
Het mooie is dat je zo’n matras aan je persoonlijke wensen kunt afstellen. (Opblazen of leeg laten lopen)
Ik heb verder 2 self inflatings die zijn zeker 15 jaar oud. En zoals al geschreven gebruiken wij die nog steeds.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #5 Gepost op: december 31, 2018, 03:17:15 pm »

Maar bij een matras kan je ook kiezen voor een variant die niet lek kan. Bij banden heb ik die keuze niet.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #6 Gepost op: december 31, 2018, 03:43:38 pm »

wij hebben een holtkamper spacer en zij op zoek naar perfecte matras voor ons
we hebben nu standaard matras met een topper er op te hard voor ons
op onze vorige vouwwagen hadden we een topper met self inflating matras dat sliep goed voor ons daar geen laten bodem maar plank
maar de self inflating op latten bodem lijkt het ons dat hij lekt gaat .
hoe slapen jullie?
wie heeft een goed idee.
groeten martin

Dag Martin,

zie onze zoektocht vorig jaar naar een goed liggend matras voor in onze Spacer

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20889.0
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #7 Gepost op: december 31, 2018, 04:51:34 pm »

Dus....
Je auto staat zeker ook op banden van €25,00? Die kunnen immers zomaar lek raken.
Het mooie is dat je zo’n matras aan je persoonlijke wensen kunt afstellen. (Opblazen of leeg laten lopen)
Ik heb verder 2 self inflatings die zijn zeker 15 jaar oud. En zoals al geschreven gebruiken wij die nog steeds.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Sorry blijf erbij.
IK vind de prijs nogal hoog en je hebt me dus met deze opmerking niet kunnen overtuigen of het de meerwaarde wel rechtvaardigt.
Is het dikker en of betere materiaal?


En ja ook onder mijn auto heb ik niet de duurste banden want duur betekend niet automatisch goed en of beter.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

MB89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #8 Gepost op: december 31, 2018, 05:08:37 pm »

Sorry blijf erbij.
IK vind de prijs nogal hoog en je hebt me dus met deze opmerking niet kunnen overtuigen of het de meerwaarde wel rechtvaardigt.
Is het dikker en of betere materiaal?


En ja ook onder mijn auto heb ik niet de duurste banden want duur betekend niet automatisch goed en of beter.

Wij hebben hem gelukkig met een kortingscode kunnen kopen, maar hij had die € 299,- dubbel en dwars waard geweest, je gaat immers op vakantie om uit te rusten en dat doe je zeker op dit matje.

Lek gaat hij niet zomaar, zelfs niet op scherpe keien, mocht dat wel gebeuren kun je hem plakken. Voordeel is ook dat mochten er thuis wat  mensen blijven slapen heb je altijd een twee persoons bed bij de hand.

Een topper van bijvoorbeeld de Ikea kost inderdaad minder, maar denk dat die niet zo lang meegaat en die kun je niet zelfstandig gebruiken.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #9 Gepost op: december 31, 2018, 07:13:26 pm »

Sorry blijf erbij.
IK vind de prijs nogal hoog en je hebt me dus met deze opmerking niet kunnen overtuigen of het de meerwaarde wel rechtvaardigt.
Is het dikker en of betere materiaal?


En ja ook onder mijn auto heb ik niet de duurste banden want duur betekend niet automatisch goed en of beter.
Ik wilde je ook niet overtuigen. Vind je mening alleen redelijk kort door de bocht. En wilde aangeven dat dergelijke producten best een redelijke levensduur hebben.
Maar het is ook jouw mening.  En natuurlijk is duur geen garantie voor goed of beter dan. Het is altijd verstandig om je huiswerk te doen voor een duurdere aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2019, 08:04:36 pm »

Omdat we de standaard matrasjes van onze CC-Flexi erg hard vonden heb ik vorig jaar, bij wijze van experiment, een 7cm dik luchtbedje van de Decathlon op de standaard matrassen gelegd.
Dit sliep verassend goed! De combinatie van het harde matrasje en een niet zo hard opgepompt luchtbed ligt best lekker. En een luchtbed neemt, in tegenstelling tot een topper, onderweg ook geen extra ruimte in. Wij lieten deze onderweg gewoon op de bedden liggen (net als de slaapzakken). Je moet alleen niet vergeten het luchtbedje leeg te laten lopen voordat je inklapt...
Gelogd

Braakhuis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: River lodge livingstone game drive
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #11 Gepost op: januari 02, 2019, 10:58:51 am »

Wij hebben 10 jaar lang een luchtbed op een zambezi lattenbodem gehad en daar prima op geslapen. Om het luchtbed te beschermen hebben we er een dunne matrasbeschermer (zo’n vezelmat) onder gelegd en dat werkte prima. Nu gaan we vanaf komend jaar met een andere vouwwagen met lattenbodem op stap en ook daarin gaat weer een luchtbed.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #12 Gepost op: januari 02, 2019, 03:29:37 pm »

Wij hebben 10 jaar lang een luchtbed op een zambezi lattenbodem gehad en daar prima op geslapen. Om het luchtbed te beschermen hebben we er een dunne matrasbeschermer (zo’n vezelmat) onder gelegd en dat werkte prima. Nu gaan we vanaf komend jaar met een andere vouwwagen met lattenbodem op stap en ook daarin gaat weer een luchtbed.
En welke vouwwagen wordt dat?? Ik ben namelijk benieuwd welke vouwwagen je koopt na een Livingstone.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Braakhuis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: River lodge livingstone game drive
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #13 Gepost op: januari 02, 2019, 06:19:50 pm »

Dit gaat niet meer echt over het matrassen topic, maar na 10 jaar een zambezi original en 2 jaar niet-kamperend met vakantie, hebben we een livingstone game drive gekocht. Voornaamste motivatie is dat de keuken nu direct onder de luifel staat en je dus niet meer een aparte luifel moet aanritsen zoals bij de zambezi original. 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #14 Gepost op: januari 03, 2019, 12:50:12 am »

En graag terug naar het onderwerp,  matrassen voor een HK Spacer.

@Braakhuis, we lezen je overwegingen graag in een topic in het Aart Kok gedeelte  (de Livingstone is bij meer mensen favoriet  :J :J )
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal