Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper spacer bed problemen  (gelezen 2234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #15 Gepost op: januari 04, 2019, 10:08:19 am »

bedankt voor het reageren vast
ik denk dat we gaan proberen met een onder mat op laten bodem daar op matjes en daar op  de topper
de laatste twee hebben we  scheelt weer kopen
en onder mat zal prijs niet zijn 
groeten martin
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #16 Gepost op: januari 04, 2019, 02:04:12 pm »

Nadeel van een luchtmatras vind ik toch wel, met name in wat warmere landen, dat je zweet niet goed afgevoerd wordt. Bij een matras is dat beter geregeld. Wij slapen nu op een koudschuim matras met daar bovenop een topper van 7 cm traagschuim. Het benadert mijn gevraagde comfort al aardig, maar ik vind het nog iets te hard (nb. Is wel geen spacer maar we slapen op frolischotels met een 10cm dik koudschuimmatras en daarbovenop de topper). Mogelijk gaan we het gehele mattas vervangen voor een combi koudschuim/traagschuimmatras. Eerst maar eens proefliggen ;)

Vaak heeft het het te maken dat je toch te weinig ondersteuning krijgt doordat het matras eenvoudigweg te dun is en te weinig draagvermogen heeft. Dit los je niet op met een harder matras, want dan verlies je comfort. Een (dik) luchtmatras kan dat enigszins opvangen, echter verlies je daar ademend vermogen.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2019, 02:34:05 pm door carvers »
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
holtkamper spacer bed problemen
« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2019, 10:26:30 pm »

Afgelopen zomer het standaard polyether matras in onze hk cocoon (zelfde lattenbodem als in de spacer) vervangen door een koudschuim matras van 10cm. Daarop een latex topper. Deze
Combi gaf toch rugklachten terwijl ik anders nooit last van Mn rug heb. De reden is zoals hierboven al aangegeven dat een matras van 10cm simpelweg te dun is om goed comfort te bieden. Als zijslaper had ik het gevoel dat ik Mn schouder niet kwijt kon in het matras.

Daarom tijdens de vakantie bij de dichtsbijzijnde Decathlon een simpel luchtbed gekocht met elektrisch pompje. Dat luchtbed ligt direct op de lattenbodem en daarop de 10cm koudschuim matras als topper. Dat lag vervolgens heerlijk en zonder rugklachten wakker worden! De latex topper hebben we in de afvalcontainer gedaan.
Het luchtbed laten we leeglopen bij inklappen en Bijkomend voordeel is dat er zonder de latex topper meer ruimte is onder het afdekzeil.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2019, 10:28:36 pm door edwin_t »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal