Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: AirTex (+Airco Membrane) of katoen?  (gelezen 714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wvannus

  • Gast
AirTex (+Airco Membrane) of katoen?
« Gepost op: januari 17, 2019, 11:00:08 pm »

Goedendag,

We zijn ons aan het oriƫnteren op een HK klapper van ongeveer 18 jaar oud. Deze is voorzien van een tentdoek van zgn AirTex ipv het traditionele katoen. Ik geloof dat dit een rubber-aandoende substantie is van 100% polyester. Volgens HK hebben ze dit maar tijdelijk aangeboden, omdat het gros van de klanten toch voor katoen bleef kiezen. De betreffende tent heeft wel het Airco Membrane systeem: een systeem waarbij je de AirTex buitentent middels wat stokjes oid kan scheiden van de katoenen binnentent om zo (beter) te ventileren.

Wat zijn de ervaringen met dit materiaal in combinatie met het airco membrane systeem?

Moet ik mij zorgen maken dat het met AirTex veel warmer dan met katoen gaat worden? We zoeken denk ik wel warme oorden op!
Of moet ik juist blij zijn omdat de ca 18 jaar oude tent hiermee veel minder gesleten is en gegarandeerd droog?

Ik ben benieuwd!

Groet,
Wouter
Gelogd

muis

  • Gast
Re: AirTex (+Airco Membrane) of katoen?
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2019, 08:29:26 am »

Ik heb  een Flyer (2005) met poly acryl doek,  Air Tex.

Voordelen:
De gekleurde delen verkleuren niet
Makkelijk schoon te maken
Geen probleem om het doek aan te raken als het nat is
Makkelijk af te drogen als het nat is

Nadelen:
Vocht trekt niet in het doek waardoor vocht,  onder de luifel, aan de binnenkant druppels kunnen vormen


Het doek maakt het niet warmer in de vouwwagen,  het membrane werkt echt heb ik afgelopen zomer gemerkt.

Als je dit doek schoonmaakt moet je het ook behandelen om het weer waterdicht te maken.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: AirTex (+Airco Membrane) of katoen?
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2019, 08:34:31 am »

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal