Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?  (gelezen 2203 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Gepost op: februari 07, 2019, 02:35:41 pm »

Hallo,

Wij overwegen een Holtkamper Cocoon XL te kopen. De XL uitbouw gebruiken we dan als slaapcabine voor mijn dochter. Dan blijft er 2 bij 3,2 m aan ruimte over om overdekt in te leven (eten en tijd doorbrengen met slecht weer).

Is deze ruimte genoeg voor een gezin van 4 oftewel 2 volwassenen en 2 kinderen, oftewel een tafel met 4 stoelen?

Verder vraag ik mij af of het niet heel vervelend is als je s’avonds binnen zit en je wat wil drinken, je naar buiten moet om naar de koelkast te lopen en dat je ook altijd buiten moet koken? Met onze Flyer nu hebben we dit niet.

Ps. Ik weet dat de luifel dicht gemaakt kan worden tot voortent maar dat is voor ons nu buiten het budget.

Ik hoor graag jullie mening van de Cocoon, bedankt!
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2019, 03:32:48 pm door WPT »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2019, 02:46:28 pm »

Hoi wij hebben een cocoon xl. En toen de kinderen thuis woonde (we hebben 3 kinderen) zijn we rond gaan trekken die Noorwegen. Hebben niet altijd mooi weer gehad en het paste net. Het is absoluut niet ruim! Maar we konden er net 5 stoelen en 1 tafel (niet al te groot) in kwijt. Wel even lastig als er 1 maar buiten moet. Maar voor ons was het te doen. We houden van improviseren.
Gelogd
Jevipro

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #2 Gepost op: februari 07, 2019, 02:54:59 pm »

Tja dit is iets persoonlijks.

Ook wij zijn mooi weer kampeerders dus blijft het langer dan 2 dagen echt slecht gaan we weer verder.
Dus het komt niet echt voor dat we lang binnen hoefde te zitten.
We hadden hiervoor een M en vonden het zeker wel te doen.
Er paste net 4 stoelen naast elkaar en wat eigenlijk het opstapje was diende dan als tafel.
Even goed plannen dat je al je drinken in 1 keer mee naar binnen nam zodat er niemand naar buiten hoefde.
Het leek dan net kamperen. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Fotist

  • Gast
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #3 Gepost op: februari 07, 2019, 03:16:55 pm »

Het is met 6 personen niet ruim. Maar dat zijn weinig vouwwagens, en zeker snelklappers. Even naar de koelkast lopen is geen probleem, ook bij rotweer.
Wij zijn met z'n vijven, en kunnen onder de luifel met inritswand. Nog niet ruim, maar dan kan je binnen in de tent ook nog gewoon zijn zonder over de stoelen te struikelen.
Er zijn ook mensen die een inritswand hebben laten maken voor onder de luifel, dat scheelt misschien geld.
Ik zou ernstige twijfels hebben om een Cocoon te kopen voor 6 man.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2019, 03:34:13 pm »

Het is met 6 personen niet ruim. Maar dat zijn weinig vouwwagens, en zeker snelklappers. Ik zou ernstige twijfels hebben om een Cocoon te kopen voor 6 man.

Sorry dat was een typ fout van mij. Gezin van 4 bestaande uit 2 volwassenen en 2 kinderen dus we zijn met zijn vieren.
Gelogd

edwin_t

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Holkamper Kite XL WF
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2019, 05:58:17 pm »

Wij hebben ook een cocoon xl met 2 volwassenen en 3 kids. Wij vinden het prima te doen. Geen zeeën van ruimte over maar binnen eten bij regen kan.
Keuken onder de luifel is ook geen enkel bezwaar. In ieder geval een stuk dichterbij dan bij de astro waar ie aan de zijkant staat.

Wij vinden het een erg fijne wagen. Staat erg snel, zeker voor een enkele overnachting onderweg waarbij we de luifel niet opzetten.

Groter kan natuurlijk met de kyte, maar dan betaal je ook een stuk meer.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2019, 09:45:03 pm »

Wij hebben een Aart Kok Livingstone inclusief kindertent. Qua model en afmetingen erg vergelijkbaar met de Cocoon XL. We zijn met vijven. Binnen zitten met 5 man kan, maar is wel krap. We zitten nooit lang binnen met ons vijven en zitten dan op de grond. Om tafel en stoelen binnen te zetten is wel erg krap. Blijft het langer slecht weer, dan maken we de voortent dicht. Daar hebben we de ruimte om luxe te zitten.
De Cocoon is echt wel een mooi weer tent. Als je verwacht veel tijd binnen door te brengen vanwege het weer, zou ik echt voor een vouwwagen met een ruime voortent te gaan.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2019, 10:42:42 pm »

Is inderdaad heel personelijk, wij zijn ook met zijn vieren en vinden het goed te doen, en we zijn zeker geen mooi weer kampeerders, Als je met zijn 4 binnen zit met tafel en stoelen is het inderdaad wel heel knus, we hebben ook niet de grootste tafel scheelt ook iets.

Je kunt heel budgettair “extra” droge leefruimte creëren met een simpele goedkope tarp, die gewoon voor luifel spannen, eventueel met een kant op de grond, is uitzicht weg maar zit droog.

Het koken buiten hebben we nooit als bezwaarlijk ondervonden.

Moet ik er wel bij zeggen wij een Utopia tent gewend waren, dus overstap naar cocoon was hele sprong voorwaarts, ik kan me anders om indenken dat van grotere naar kleinere vouwwagen wel even wennen is.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2019, 10:56:40 pm »

Bij slecht weer vertoeven de kids ook wel op bed lezen of met de telefoon. Maar dat hangt ook wel van de leeftijd af natuurlijk.
Gelogd

moniekvogt

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: holtkamper
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2019, 12:51:53 pm »

Wij zijn zijn zessen. Eten nooit met slecht weer in binnenruimte van de cocoonXL. Maar spannen doorzichtig plastic voor de luifel en eten onder de luivel. Je blijft droog alleen de temperatuur kun je niet regelen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2019, 05:13:45 pm »

Belangrijk is ook wat voor soort stoelen en tafel je hebt. Wij hebben bijvoorbeeld als extra van die inklapkrukjes waar ook een blad op kan. Hou je zeeën van ruimte over. Maar met onze luxe luie stoelen is het een stuk krapper :)4]
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #11 Gepost op: februari 10, 2019, 07:51:55 am »

Wij hebben 1 kind. Maar ging wel eens een vriendin mee. Maar ze sliepen in een klein eigen tentje. En de eerste en/of laatste nacht in de uitbouw van onze XL. Let op wat voor stoelen en tafel je neemt. Dat scheelt ruimte. Met slecht weer ging er een tarp van de luifel tot over het bijzet tentje. We hadden overigens 2 verandaschermen, kun je ook flexibel gebruiken. En met een stok in de tent konden we met een groot kleed snel de uitbouw afschutten voor het slapen van de jeugd.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #12 Gepost op: februari 10, 2019, 08:18:55 am »

Ik zou zeggen ga naar de dealer waar 1 staat en probeer het uit.
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #13 Gepost op: februari 12, 2019, 09:02:32 am »

Met zijn vieren hebben we een aantal keren kouder en/of slecht weer gehad waardoor we genoodzaakt waren om binnen te zitten. Kids spelen in XL uitbouwtent. Eten kan met tafelen stoelen maar is denk ik afhankelijk van hoe groot het meubilair is.
Ik zou sowieso oppassen met de poten op het onderzeil.

Ik moet zeggen dat wij niet gauw binnen zitten. Trekken gewoon een lange broek en trui/jas aan. Als het echt te koud is 's avonds, gaan we gewoon in ons bed liggen. Het slaaphok is niet zo groot en dus sneller op temperatuur.
Gelogd

WPT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 96
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi XL
Re: Heeft de Cocoon genoeg leefruimte voor gezin van 4?
« Reactie #14 Gepost op: februari 13, 2019, 11:38:53 am »

Bedankt voor de reacties. Ze hebben mijn vrouw toch niet kunnen overtuigen. Ook toen we bij Holtkamper keken zag die twee meter breed er krap uit. Ik ben nog steeds fan van deze wagen.

Later zijn we bij Combi Camp gaan kijken en daar werden we fan van de Flexi. Die biedt net even meer leefruimte.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal