Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slapen in de kindertent Cocoon XL  (gelezen 1089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jose

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Gepost op: april 06, 2019, 09:25:49 pm »

Wij hebben vandaag onze Cocoon Xl met kindertent  opgehaald en beginnen aan ons eerste nachtje.

We hadden een mooi stapelbedje (disk-o-bed) gekocht voor de kids.
Maar helaas dit past niet in de kindertent.

Hoe slapen jullie kinderen in de kindertent?

Veldbedjes leek ons ideaal omdat ze dan beide een eigen bedje hebben en optioneel boven elkaar, maar helaas..
We merken nu ook dat ze het wel erg gezellig vinden en ondanks ze super moe waren lastig in slaap komen. Tevens bewegen ze enorm veel en is degene die wat rustiger is in haar slaap snel wakker..

Tips&tricks zijn dus super welkom!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2019, 05:46:05 pm »

Hoe oud zijn de kids?

Wij zijn met die van ons op pad gegaan toen ze 2 en 3 waren. De oudste slaapt nogal beweeglijk, de jonste heel stil. Ze hebben 8 jaar in 1 bed gelegen, ze wennen er vanzelf aan.
Kan je dat stapelbed niet opdelen in 2 aparte bedjes?

En anders zou ik ze allebei een matje geven, beetje uit elkaar leggen zodat ze elkaar niet teveel storen. Geef t tijd en ze wennen aan het samen slapen...
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Jose

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2019, 06:36:54 pm »

Ze zijn 2 en 4, van de zomer bijna 3/5
De bedjes passen helaas niet naast elkaar erin. Was echt super krap om er eentje in ze zetten.

Matjes zitten we nu ook aan te denken. Inderdaad misschien is het gewenning en we dachten misschien aan een opklapbaar bedhekje ertussen..

Dit was de situatie nu:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2019, 07:51:06 pm »

Wij hebben een kindertentje waarin er twee passen. Dan leg je ze gewoon naast elkaar op een luchtbedje  (of matje, die kinderen zijn zo licht die slapen overal op). Zo'n canvas tussen twee buizen gespannen ligt best wel vervelend.
Gelogd

Mikk@

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon met Adventuretent
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2019, 10:13:59 pm »

Bijzonder dat dit niet past. Ik heb op foto's al wel vaker gezien dat het holtkamper stapelbed ook in de uitbouw staat, maar misschien is het disk-o-bed groter is. Je zou er voor kunnen kiezen één kind in de uitbouw te leggen en de andere bij de ingang van de cocoon links. Hiervoor is volgens mij ook een slaapcabine verkrijgbaar.

Gelogd

MargreetDerks

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2019, 10:18:10 pm »

Bij ons slapen ze naast elkaar op de grond op een tweepersoons selfinflatable mat van 7,5 cm (exped). Slaapt heerlijk, ook als je onverhoopt er zelf op mag slapen. Bij ons kruipen ze weleens in het grote bed....
Gelogd

Jose

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2019, 10:18:50 pm »

Bijzonder dat dit niet past. Ik heb op foto's al wel vaker gezien dat het holtkamper stapelbed ook in de uitbouw staat, maar misschien is het disk-o-bed groter is. Je zou er voor kunnen kiezen één kind in de uitbouw te leggen en de andere bij de ingang van de cocoon links. Hiervoor is volgens mij ook een slaapcabine verkrijgbaar.

Je hebt inderdaad ook een kindervariant, maar kon deze op de kop tikken en was een groter type. Helaas past het ook niet langs de zijkant, daar hebben we hem nu ook proberen te zetten.
Maar het zou wel fijn zijn om zeker te weten dat de kindervariant wel zou passen!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Slapen in de kindertent Cocoon XL
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2019, 12:12:07 am »

Als ze veel bewegen lijkt mij veld/stapelbed sowieso niet echt handig, er uit vallen?
Onze kindere liggen iets uit elkaar wat leeftijd betreft, inmiddels 4 en 9, jongste lag heel lang in camping bedje, zon ding die je uitvouwen kunt en soort box krijgt, lag oudste op goed zelf opblaasbaar luchtbed er naast, (past net) als hij niet in zijn eigen bijzet tent wou slapen.
Hij slaapt sinds zijn 5e in een soort tipi, die we opzetten onder de luifel, en dan deed de stok van tipi dienst als stok voor de luifel, ingang richting ingang vouwwagen, sliep hij appart, en toch dicht bij.
Inmiddels wil hij al niet meer bij ons vouwwagen en staat zijn tent naast vouwwagen.

Jongste mag dit seizoen ook op een (goed) luchtbed proberen, onze ervaring dat ze daar heerlijk op slapen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal