Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: inbouw verwarming  (gelezen 12988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: inbouw verwarming
« Reactie #15 Gepost op: april 20, 2012, 11:14:29 am »

Het ligt vooral aan heo zwaar de zekering is op de kampeerplaats, vaak is de electravoorziening 6 ampere.
Hierdoor kun je maximaal (6 x 230v =) 1380 watt aansluiten voordat je niks meer krijgt, oftewel voordat de zekering eruitklapt bij de stroompaal.
...

Aha, werkt dat zo! Weer wat geleerd.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #16 Gepost op: april 20, 2012, 01:21:43 pm »

Watt=Volt x Ampere ..... de enige natuurkundeles die ik onthouden heb van de middelbare school  :O
Debk wel even er aan dat met name je koelbox/kast best wel wat stroom trekt dus dat je dat er even vanaf haalt mbt je maximum vermogen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #17 Gepost op: april 20, 2012, 01:26:07 pm »

Ik vraag me dan af op welke plek in je wagen dat je dat inbouwt?
Ik zie mijn Spacer dan open staan en kan echt niet thuisbrengen waar ik zo'n ding kwijt kan.
En is dat dan veilig voor gebruik buiten?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: inbouw verwarming
« Reactie #18 Gepost op: april 20, 2012, 01:55:40 pm »

@Mieke: Ik heb gezien dat voor je bed een 'kastje' gemaakt was. Daarin was dan die kachel gebouwd. Het leek een soort trappetje voor je bed.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

frankphilips77

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #19 Gepost op: april 20, 2012, 05:06:27 pm »

Ik heb in mijn trigano'tje links en rechts een bank, met voldoende plaats voor een plint verwarminkje, desnoods maak ik er een derde bij aan de dissel kant. moet geen probleem zijn.
1000w zou meer dan genoeg moeten zijn om de wagenbak aangenaam en "droog" te houden.
Lijkt me een leuk projectje binnenkort. Als het eens meer dan 30 min. niet regent........
Ik heb er zin in!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: inbouw verwarming
« Reactie #20 Gepost op: april 21, 2012, 06:07:53 pm »

@Mieke: Ik heb gezien dat voor je bed een 'kastje' gemaakt was. Daarin was dan die kachel gebouwd. Het leek een soort trappetje voor je bed.
Bij de Flyer kan ik dat snappen want daar schuift de bedla open en heb je dus in het stuk waar de banken staan ruimte voor dat trapje maar in de Spacer zie ik het zo niet.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: inbouw verwarming
« Reactie #21 Gepost op: april 22, 2012, 12:11:18 am »

Daar heb jij helemaal gelijk in Mieke!
ISC
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp venezia
Re: inbouw verwarming
« Reactie #22 Gepost op: december 30, 2012, 07:04:35 am »

Ze hebben bij een Combi camp ring vervarming aangebracht als in een caravan. Volg de link. http://www.campingferie.dk/h5_campingnyt/s/visnyhed.asp?nummer=95484. (Wel even google translate gebruiken, of je deens moet goed zijn). Is een dure oplossing maar wel een mooie...
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: inbouw verwarming
« Reactie #23 Gepost op: december 30, 2012, 09:12:13 am »

Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken (waarom eigenlijk  ::) ) en kwam o.a. bij deze uit; is in te stellen op 800, 1600 en 2400Watt. Wij hebben nu een klein los keramisch kacheltje waar we in het verleden ooit de hoofdprijs voor hebben betaald dat eigenlijk best voldoet. Alleen het inbouwen van zo'n verwarming trekt me wel aan. Die ringverwarming in die CC is op zich wel aardig meer vreet toch heel wat ruimte.

Maar voor je kunt net zo goed 2 van die kleine inbouwunits nemen als eerder in dit topic aangegeven; dan heb je gelijk een betere verdeling, kost hetzelfde en kun je ook kiezen om er 1 aan te zetten om de ergste kou er even uit te krijgen. En ze nemen uiteindelijk ook wat minder ruimte in.


http://www.euro-electronics.nl/a-23251136/elektrische-verwarming/dimplex-plint-verwarming-bfh24bws-plint-ventilator-kachel-art-nr-100814/
http://www.dewitschijndel.nl/mph350-vloerverwarming?gclid=CIDaiLDCv68CFQyC3godNCcPzw
« Laatst bewerkt op: december 30, 2012, 09:21:04 am door nunogconway »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: inbouw verwarming
« Reactie #24 Gepost op: december 30, 2012, 04:23:13 pm »

heb je deze oplossing al eens gezien.
is best warm, handig en vooral leuk...
Gelogd

villeke

  • Gast
inbouw verwarming
« Reactie #25 Gepost op: februari 02, 2013, 07:57:30 am »

Ik heb in mijn trigano'tje links en rechts een bank, met voldoende plaats voor een plint verwarminkje, desnoods maak ik er een derde bij aan de dissel kant. moet geen probleem zijn.
1000w zou meer dan genoeg moeten zijn om de wagenbak aangenaam en "droog" te houden.
Lijkt me een leuk projectje binnenkort. Als het eens meer dan 30 min. niet regent........
Ik heb er zin in!

En frank? Is dit project nog geslaagd? Ben benieuwd. 
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country bj 2008
Re: inbouw verwarming
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2014, 04:43:55 pm »

Hoewel dit topic al enigszins op leeftijd is, was ik toch nieuwsgierig of er iemand een dergelijk verwarmingsproject gerealiseerd heeft...en op welke wijze?
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal