Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: luifel rechtstreeks aan de wagen?  (gelezen 3987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Gepost op: oktober 05, 2012, 11:48:09 am »

Wij hebben dus een Conway Cortina, we hebben een ruime luifel met zijwanden erbij maar ik zie geen mogelijkheid om de luifel rechtstreeks aan de wagenbak te zetten. Iemand hier ervaring mee of een idee?

Oja, de buizen van de wagentent zetten we vast met pinnetjes in het wagenbakframe terwijl we de buizen van de luifel in het voortentframe moeten schuiven.
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2012, 02:39:33 pm »

hoi Wilma,
Zoals je denk ik nog weet hebben wij tijdens ons laatste weekend begin september voor het eerst de luifel rechtstreeks aan wagentent gebruikt, is geen probleem gebleken omdat het buizendeel van de luifel op dezelfde manier aan de wagenframe koppelt als aan voortentframe (met halfopen beugels klemmend OM het wagenframe).
Ik zie voor jullie Conway een alternatief waarbij de bekende haakjes IN het wagenframe koppelt: als jullie zijnok- en dakstokken van de luifel uit elk 2 delen bestaat zou je kunnen proberen het stokdeel MET haakje van de voortentbuizen in het voorste deel van de zijnok/dakbuizen (luifel) te schuiven. Dan koppelt je luifel gelijk als de voortent met haakjes aan je frame. Kan je me volgen? Ik ben benieuwd of dit voorstel bij je past. [Je probleem is niet wel of geen rits-touwtjes verbinding he dus daar hebben we dan ook niet over]


Dit alternatief hadden wij achteraf ook kunnen doen met de 3 losse (nooit gebruikte) stokjes met haakjes (40cm diam, 17mm uitw) die denk ik passen onze voorste helft van de luifelnokken. Ik denk dat ze daarvoor bedoeld zijn (zie mij eerdere Pb eind aug.) en onze eerstvolgende keer wil ik dit gaan proberen, en zijn de stokjes toch niet over...wilma


 
Gelogd

muis

  • Gast
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2012, 02:48:50 pm »

Hmm, ja wij hadden ook al zitten denken om haakjes aan de luifelbuis te zetten maar daarmee zijn we er niet want dan blijf je uitwisselen en dat is niet bevordelijk voor die dopjes lijkt me (vind het ook wel een hoop gedoe) Ik vraag me ook af hoe dan met het deel van het doek waar normaal gesproken de petluifel zit van de voortent. We hebben geen rits of strikken.
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2012, 03:32:39 pm »

niet bedoelende om dopje los te maken of haakjes uit te wisselen, wel om 3 losse buizen te hebben waaraan de haakjes vastzitten. Dus een buis als tussen/schuifdeel tussen wagenframe en voorste luifelhoek. Je kan ook een buis kopen (uitw 17mm of passend in je voorste luifelnokbuis), maak er 3 gelijke delen van en monteer zelf 3 einddoppen met haken. 
ik begrijp even niet wat je petluifel (voortent) met de combi luifel-wagenframe te maken heeft
Gelogd

muis

  • Gast
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2012, 03:46:01 pm »

Moeten we toch eens kijken. Zowel de pet als de gewone luifel zitten op de pinnetjes van het luifel frame
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2012, 09:22:32 pm »

Wij hebben tijdens het overnachten op een camping de luifel aan de wagentent vastgemaakt. Wij hebben een rits aan de luifel en konden hem zo aanritsen.
Alleen de gaatjes voor de petluifel ( wanneer de luifel aan de voortent zit) , kwamen vrij! Maar geen last van gehad tijdens de regenbui!
Passende tentstokken hadden wij niet nodig!
Wel hebben wij hier bij de plaatselijke kampeerboer zelf tentstokken laten samenstellen.
Op die manier hebben we 2 liggers onder de zijkanten van de luifel, hierover konden we een zijwand hangen!

We hadden dus 2 extra stokken mee
Gelogd

muis

  • Gast
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2012, 10:26:57 pm »

Dat aanritsen gaat niet omdat er aan de luifel geen rits zit. misschien toch eens kijken of we de schuifstok zelf kunnen maken

Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2012, 11:01:03 pm »

Heb jij wel zo'n overlappend stuk stof met een koord erdoor wat over je voortent komt?
Dan kun je dat over de wagenbak trekken!
En dan met samengestelde stokken opzetten!


Als je weet welke uiteinden je nodig hebt, dan kun je da zo laten samenstellen. Een stok met 2 verschillende uiteinden is geen probleem.
Hiervoor hebben wij bij Obelink gekeken maar niet als dusdanig te koop.
Daarom hier bij een caraboer zo laten samenstellen!
Mocht het je niet lukken, laat ons dan even weten, misschien kunnen wij het dan voor je regelen!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: luifel rechtstreeks aan de wagen?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 06, 2012, 11:32:33 pm »

We hebben wel elastiek maar dat valt samen met de petluifel van de voortent en die zit niet aan de wagentent.

Buizen zal bij Erica niet zo'n probleem zijn denk ik maar als het niet lukt ga ikeen gil geven ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal