Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: conway cruiser voorstellen  (gelezen 26196 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

astraminator

  • Gast
conway cruiser voorstellen
« Gepost op: juni 24, 2013, 09:25:48 pm »

Hallo,

Heb al wat gepost maar zal me ook even voorstellen.
Wij wonen in Limburg en hebben sinds kort een vouwwagen als vervanger voor onze tunneltent. Wij hebben de conway cruiser gekocht zonder voortent en met alleen een lifel erbij. De wagen ziet er nog erg goed uit voor zijn leeftijd (bouwjaar 1992, verkocht bij stolwijk in 1994). De vorige eigenaren zijn er erg zuinig op geweest. Inmiddels heb ik er wel een voortent bij (helaas niet dezelfde kleur maar goed je kan niet alles hebben).  Foto's hieronder zijn een voorbeeld. Zal tzt echte plaatjes erbij zetten.





Alle originele papieren en folders heb ik erbij gekregen. Deze vouwwagen heeft in 1994 ca 7055,- euro gekost.

Wil wel nog enkele dingen eraan doen voordat wij er de eerste keer mee op vakantie gaan,
Nieuwe banden ( bestaande zijn van 2004, profiel nog nieuw maar aan de binnenkant beginnen wat droogtescheurtjes te komen)
Remmen afstellen en dissel doorsmeren
Buiten stopcontact maken voor de voortent. Tevens binnenkant ook enkele stopcontacten en 230V verlichting maken.
Disselbak voorzien van achterwand en nieuw frame voor gasflessen.
13 polige stekker
Buitentent opnieuw laten stikken omdat op enkele plaatsen het stikwerk loslaat
Verlengen van het bed door een inlegsysteem (de breedte van 1,2 mtr wordt ca 80 cm verlengd waardoor de bed afmetingen 2,00 bij 1,89 mtr wordt). Ben zelf ca. 1,90 mtr en dat s toch wat krap in de bestaande bedden.

Ik zal proberen er genoeg plaatjes van te schieten zodat het een soort van dagboekje wordt.
Mocht de vakantie erg goed bevallen met deze cruiser dan willen wij misschien de overtocht naar engeland maken om daar een jongere cruiser crusader of misschien een mooie cardinal clubman te bemachtigen. Maar dat is wat voor na de vakantie.

Pennine heb ik ook even bekeken maar ik vind het schuifsysteem toch mooier t.o.v. het klapsysteem van pennine.



 

Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2013, 07:20:19 am »

Nogmaals welkom, plaatjes vinden we leuk! Heb je uiteindelijk een volwaardige Cruiser voortent gevonden in Engeland?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

astraminator

  • Gast
conway cruiser voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2013, 07:24:04 am »

Ja, ik heb een volwaardige cruisertent. Ik verwacht deze woensdag of donderdag binnen te krijgen.
Ben benieuwd.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2013, 09:36:17 am »

Ja, ik heb een volwaardige cruisertent. Ik verwacht deze woensdag of donderdag binnen te krijgen.
Ben benieuwd.

@astraminator, heb je die uiteindelijk bij TVS besteld?

Wij hebben namelijk de zogenaamde "bedskirts" bij hun gekocht voor onze Pullman. Perfecte service, goed contact en uiteindelijk een mooi en goed product thuis mogen ontvangen.

Echter, nu hebben we opnieuw contact gehad om een luifel te laten maken om deze te kunnen koppelen aan de voortent. Ik heb een "prijsopgaaf" terug gekregen en daarna niets meer gehoord. Heb herhaaldelijk mails verstuurd, maar geen reactie meer  :(  Het zal dus voor de zomervakantie niets meer worden.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: juni 25, 2013, 09:38:32 am »

@Berkevelda, hij laat 'm uit Engeland komen.

Mag ik vragen wat ze gerekend hebben voor de 'underbedskirts'? Deze ontbreken namelijk bij ons ook, en kosten in Engeland ? 345 voor een set, voor dat bedrag laat ik het zo!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

berkevelda

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: juni 25, 2013, 09:51:30 am »

@Berkevelda, hij laat 'm uit Engeland komen.

Mag ik vragen wat ze gerekend hebben voor de 'underbedskirts'? Deze ontbreken namelijk bij ons ook, en kosten in Engeland ? 345 voor een set, voor dat bedrag laat ik het zo!

@Klavertjes, dat mag je zeker vragen. TVS is http://www.tentvaletingservices.co.uk/ en zitten ook in Engeland. Wij hebben er incl de verzendkosten 329,50 euro voor betaald. Ik weet het, het kost wat maar wij zijn er erg blij mee. Je hebt minder last van optrekkende kou, wind etc. Daarnaast kunnen wij er onze drinkwater tank achter zetten (meer beschut) en kun je er je losse troepjes zoals opblaasbanden, kinderfietsjes, stepjes etc uit het zicht zetten.
« Laatst bewerkt op: juni 25, 2013, 09:58:24 am door berkevelda »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2013, 11:10:08 am »

Ah, overheen gelezen, wellicht in de toekomst toch ooit interessant, wij hebben het tot dusver zonder gedaan.

Bij The Pennine Group staan onze skirts er al niet meer tussen, alleen groene, dat vind ik niets. Eerst maar weer eens een zomer kijken of we ze missen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

astraminator

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2013, 12:14:35 pm »

De tnet heb ik gebruikt van ebay gehaald want via TVs kreeg ik geen reactie op mijn mail. Toevallig stond er daarna eentje op ebay voor een zacht prijsje dus dat risico wilde ik wel lopen. Nieuwe voortent hier laten maken was euro 2000,- dus dat was wel erg duur voor een oude caravan.

De bedskirts zijn op mijn cruiser nooit standaard geleverd. Er zit ook geen rits onderaan het tentdoek. Heb nu zelf doek besteld en maak ze er zelf onder. Ik zal wel t.z.t. plaatjes in dit topic zetten.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: juni 25, 2013, 01:00:36 pm »

De tnet heb ik gebruikt van ebay gehaald want via TVs kreeg ik geen reactie op mijn mail.

Dan is daar denk ik iets aan de hand ofzo. Misschien moet ik er maar eens een telefoontje aan wagen want sinds eind Mei kan ik geen mailcontact meer (na mijn eerste initiele aanvraag en prijsopgaaf) met ze krijgen terwijl de contacten er voor goed waren. Ik weet dat het een familiebedrijf is.........
Gelogd

astraminator

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #9 Gepost op: juni 25, 2013, 09:29:32 pm »

Zo de disselbak is klaar.





Nieuw alu frame met spanbandjes om de flessen vast te zetten.

wilde eerst de achterkant geheel dicht maken maar bedacht mij ineens dat de gasflessen bij lekkage moeten kunnen ontluchten. Bij een dichte bak kan dat niet. Vandaar de geperforeerde achterkant.

Morgen even een nieuwe gasslang halen dan is ie helemaal klaar.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #10 Gepost op: juni 26, 2013, 09:53:38 am »

Netjes hoor. Bij die van ons moet ik als het ware vanaf de voorkant alles erin stoppen en met mijn 1.93 is dat soms een heel gemartel (continu maar krom/gebukt staan). Bij die van jou kun je veel makkelijker er van de bovenkant bij. Op onze AlpenKreuzer hadden we een disselbak welke ook via de bovenkant benaderbaar was.

Trouwens, bij ons zit de ontluchting via de bodem (standaard). Is het ook niet zo dat gas zwaarder is dan lucht? Dat zou kunnen betekenen dat je de achterkant alsnog dicht kunt maken zolang je onderin ventilatie hebt.
Gelogd

astraminator

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2013, 10:38:44 am »

Propaan en butaan (campinggaz) zijn idd beide zwaarder dan lucht. Maar ik had die perfoplaat toch nog staan en dacht dan maar de hele achterwand. Spullen in de disselbak mogen nat worden dus ook dat maakt niks uit.
Er komt nog een krik, een hamer,  wat klein gereedschap en paar blokken hout in, dus dan is ie helemaal vol.

Ik had graag de disselbak wat groter ( over de hele breedte ) gehad.

Overigens bij uitgeklapte wagen zul je altijd gebukt moeten staan om in de disselbak te komen.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2013, 12:07:55 pm »

Ik had graag de disselbak wat groter ( over de hele breedte ) gehad.

Overigens bij uitgeklapte wagen zul je altijd gebukt moeten staan om in de disselbak te komen.

Dat over de hele breedte hebben wij dus, maar hij zit dan ook net als bij een cara :ca  als een geheel vast aan de wagen. Mijn deksel kan ik niet op die manier open klappen. JA, het kan wel maar dan is dat eenmalig  :#  Die deksel ligt als het ware verzonken in de behuizing. Vandaar.

@edit, ff plaatje toevoegen.......... is soms 10 maal duidelijker

« Laatst bewerkt op: juni 26, 2013, 12:09:38 pm door berkevelda »
Gelogd

astraminator

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #13 Gepost op: juni 26, 2013, 01:01:51 pm »

Ik had deze al even bekeken. Is van een later model cruiser. Past helaas niet op de mijne.


Gelogd

astraminator

  • Gast
Re: conway cruiser voorstellen
« Reactie #14 Gepost op: juli 01, 2013, 10:44:16 am »

Afgelopen weekend zo zo heel veel tijd gehad maar wel nog een paar dingen kunnen doen.
Allereerst een LIPS kluisje in een kastje gemaakt. ( Had er twee gekocht op MP waarvan er 1 in de cruiser gebouwd is.)
Kluisje is groot genoeg voor een laptop en wat andere zaken zoals telefoon, beurs e.d..
Ook nog een aluminium bak gemaakt waar de tentstokken van de voortent in passen. Deze wil ik onder de cruiser maken net achter de as. De bak is 13 cm hoog, 50 cm breed en 110 cm lang met aan de achterkant een afsluitbaar deurtje. Stokken passen er mooi in en nog een beetje ruimte over.
Denk niet dat het gewicht hierdoor te ver naar achteren komt te liggen want normaal liggen de stokken tussen de bankjes in.
En dat is ook voor een deel achter de as.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal